Hej.
Jeg er interesseret i at høre om hvordan i har oplevet fødsel på rigshospitalet.( planlagt kejsersnit)
Hvordan forløb det sig? Jeg høre normalt til i nordsjælland hvor det slet ikke forholder sig til det som jeg har læst om riget.
Jeg har læst mig frem til man ikke for et værelse for sig selv, dvs at pårørende ikke kan overnatte. Også kunne jeg læse at man bliver sent hjem forholdsvis hurtigt. Nogle skriver de allerede blev sent hjem 4 timer efter. På deres hjemmeside står der 24-48 timer.
Høre gerne fra jer som har født indenfor det sidste år.
Tak på forhånd
Nu er det ikke indenfor det sidste år, men jeg har fået to pks på Riget, første gang for 12 år siden, og så for 2 år siden.
Første gang var vi der fra tirsdag til lørdag, på en to-mands stue, men min kæreste fik lov til at sove der, så det var i praksis bare vores egen stue. Det var kun om lørdagen, at der flyttede en anden ind, og vi blev venligt opfordret til at komme afsted.
Her for 2 år siden, blev jeg lagt på en to- mands stue, hvor der allerede lå en anden kvinde. Min kæreste sov i stolen for enden af sengen den ene nat, og den anden nat tog han hjem. Vi var der fra tirsdag til torsdag. Men det var mig selv, der meddelte, at nu tager vi hjem. De var faktisk lidt overraskede. Så vi følte ingen pres fra personalets side.
Vil sige, at begge gange følte vi det gik rigtig godt, de var alle super dygtige, og især ved operationen var alle søde og opmærksomme. Det var rigtig fint. Det eneste var dog, at min ks blev planlagt til om mandagen, men fordi de havde så mange akutte, sad vi til sen eftermiddag før vi blev sendt hjem. Det var længe at være fastende. Men vi kom til som de første om tirsdagen, og alt var jo fint alligevel