Jeg har brug for lidt råd, for jeg er så ked af det lige nu, og ved ikke hvem jeg ellers kan spørge.
Min dreng går hos en privat dagplejemor, og har gjort det i lidt over et år. For et par måneder siden fandt vores dagplejer ud af at hun nok ikke har kompetencer til at beholde min dreng, da han udviser tegn på autisme og er blevet lidt vanskeligere at håndtere. Det er jo fair nok.
Hun har spurgt ind til hvornår vi kan få plads til det offentlige tilbud, som vi står nr.1 til, men har jo i længere tid bare takket nej til, da han trivedes fint i nuværende private tilbud. Hun har sagt, at det ikke haster, men vi måtte gerne sige ja næste gang vi får tilbuddet. Jeg har hele tiden oplyst om, at vores behovsdato var automatisk blevet rykket til 1.november.
Vi har ellers inddraget ppr, og hendes tilsynspædagog, for at fremskynde udredning, lige så snart hun udtrykte, at nu er der behov for det.
For et par uger siden, siger hun så, og skriver til mig, at jeg gerne skal ringe til pladsanvisningen og rykke behovsdatoen til 1.maj, og at det mener hendes tilsynspædagog også. Det gør jeg. Og i denne her uge får vi så tilbud om opstart allerede 1.juni.
Problemet er så bare, at ifølge kontrakten, skal jeg betale for løbende måned, + en fuld måned. Samtidig får jeg brev fra kommunen om at tilskud til privat pasning ophører fra 1.juni, da drengen jo starter i det offentlige. Så jeg står med en regning på 13000 til dagplejen for juni, for det koster det uden tilskud, + betaling for det offentlige for juni. Det er lige 17000 jeg skal diske op med her den 1.juni.
Jeg er helt vildt ked af det. Forstår godt vi har en kontrakt, men vi har en særlig situation, og dagplejemor har selv bedt om at rykke behovsdatoen. Men hun har ikke tænkt sig at afvige fra kontrakten. Jeg har altså ikke bare alle de penge liggende, hvad gør jeg?
Anmeld
Citér