Lje skriver:
Altså jeg er ikke helt 100 (som jeg håber det fremgår) og jeg forstår din pointe men da ferieåret starter 1.5 (hvor du jo principielt kan placere din hovedferie), så tror jeg faktisk, det er den dato, du formelt skal melde ind til. Selvom det sikkert fungerer fint med uformelle (eller OK-bestemte), senere deadlines mange steder.
Men jeg er næsten helt sikker på, at trådstarters arbejdsgiver godt kan kræve - i henhold til ferieloven - at hun melder ind 1.2. Så er det jo egentlig fars arbejdsgiver, der ikke overholder ferieloven/har andre bestemmelser i deres overenskomst. Uanset om det er først eller sidstnævnte, så virker det småligt af far i den her kontekst. Det er jo ferie, der går fra barnet hvis mor og far ender med at ønske ferie i samme periode.
Vh.
Varslingen er 3 måneder før ferien starter, så ønsker man eller arbejdsgiveren ferie 1/5 er det 1/2, men er ferien senere rykker fristen.
så principielt er man helt sikker på korrekt varsling for alle, hvis man gør det 1/5, mener man ferien skal ligge i juli kan man vente til 1/4.
men derfor kan far og mor jo godt prøve at planlægge 1/2, men det hjælper jo ikke hvis fars arbejdsgiver kan ændre ferien frem til 1/3, så kan far jo ikke give endelig besked før.
Anmeld
Citér