Ferievarsling. Far siger 1/3 mor siger 1/2 råd søg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts

drabo

Profilbillede for drabo
Lje skriver:

Altså jeg er ikke helt 100 (som jeg håber det fremgår) og jeg forstår din pointe men da ferieåret starter 1.5 (hvor du jo principielt kan placere din hovedferie), så tror jeg faktisk, det er den dato, du formelt skal melde ind til. Selvom det sikkert fungerer fint med uformelle (eller OK-bestemte), senere deadlines mange steder. 

Men jeg er næsten helt sikker på, at trådstarters arbejdsgiver godt kan kræve - i henhold til ferieloven - at hun melder ind 1.2. Så er det jo egentlig fars arbejdsgiver, der ikke overholder ferieloven/har andre bestemmelser i deres overenskomst. Uanset om det er først eller sidstnævnte, så virker det småligt af far i den her kontekst. Det er jo ferie, der går fra barnet hvis mor og far ender med at ønske ferie i samme periode. 

Vh. 

Varslingen er 3 måneder før ferien starter, så ønsker man eller arbejdsgiveren ferie 1/5 er det 1/2, men er ferien senere rykker fristen.

så principielt er man helt sikker på korrekt varsling for alle, hvis man gør det 1/5, mener man ferien skal ligge i juli kan man vente til 1/4.

men derfor kan far og mor jo godt prøve at planlægge 1/2, men det hjælper jo ikke hvis fars arbejdsgiver kan ændre ferien frem til 1/3, så kan far jo ikke give endelig besked før.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Vi har lavet en fast aftale om, at far har de første 3 uger (27-28-29) og jeg har de efterfølgende 3 uger. Så skal det ikke diskuteres år for år...

Anmeld Citér

26. marts

Anonym

AnjaZenia skriver:

Vi har lavet en fast aftale om, at far har de første 3 uger (27-28-29) og jeg har de efterfølgende 3 uger. Så skal det ikke diskuteres år for år...

Præcis som jeg foreslår. Og hvis det er et problem at have de samme uger hvert år, kan man skifte hvert andet år mellem sig

Anmeld Citér

27. marts

Timf

Profilbillede for Timf

Har i 7/7 ordning eller bor barnet ved dig og så har samværd med faren?

Anmeld Citér

29. marts

CKJ

Profilbillede for CKJ

Som nyskilt, med følelserne udenpå tøjet og en eksmand der ser en anden nærmest lige med det samme efter vores brud ved jeg hvor hårdt det kan være at samarbejde. 
Men det lyder mest af alt som dårlig samarbejde - snak sammen, sig hvad I har ønsker af ferie hver især og lig en plan. Man skal varsles 3mdr før ønsket ferie, på de fleste arbejdspladser …. Så mon ikke I kunne finde en løsning? For jeres børns skyld. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.