Skal man sige det? (Slå op)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
5 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar

Anonym trådstarter

Jeg har indset, at jeg bliver nødt til at slå op med min kæreste. Vi bor nu i en fælles lejlighed til en høj husleje.

Jeg kan ikke forlade ham, før jeg har fået min egen lejlighed. Forholdet har gået dårligt længe, så jeg er ret højt oppe på ventelisterne, for jeg har været skrevet op længe - og alligevel ved jeg, at der kan gå op til et år, før der kommer en lejlighed.

Jeg ved, at jeg vil slå op med ham - men jeg føler, at jeg snyder ham ved at lade som om, vi stadig er kærester. Jeg vil også gerne give ham muligheden for selv at finde noget at bo i. Omvendt kommer dette slet ikke ud af det blå, vi har haft maaange skænderier og snakke, hvor jeg har sagt til ham, at han nok burde skrive sig op til sin egen lejlighed, hvilket han ikke har gjort.

Vi har to børn og der er ingen steder, jeg kan tage hen med dem, mens vi venter på en lejlighed.

Hvad pokker skal jeg gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har indset, at jeg bliver nødt til at slå op med min kæreste. Vi bor nu i en fælles lejlighed til en høj husleje.

Jeg kan ikke forlade ham, før jeg har fået min egen lejlighed. Forholdet har gået dårligt længe, så jeg er ret højt oppe på ventelisterne, for jeg har været skrevet op længe - og alligevel ved jeg, at der kan gå op til et år, før der kommer en lejlighed.

Jeg ved, at jeg vil slå op med ham - men jeg føler, at jeg snyder ham ved at lade som om, vi stadig er kærester. Jeg vil også gerne give ham muligheden for selv at finde noget at bo i. Omvendt kommer dette slet ikke ud af det blå, vi har haft maaange skænderier og snakke, hvor jeg har sagt til ham, at han nok burde skrive sig op til sin egen lejlighed, hvilket han ikke har gjort.

Vi har to børn og der er ingen steder, jeg kan tage hen med dem, mens vi venter på en lejlighed.

Hvad pokker skal jeg gøre?

Sæt jer ned og snak sammen. Om at det ikke går, og om hvordan I gør det bedst muligt for jeres børn. At gå fra hinanden behøver ikke at være voldsomt og fjendtligt. Når man har børn sammen, må man vel prøve at gøre det på en god måde. Man skal stadig være forældre sammen fremadrettet. 

Anmeld Citér

18. februar

Anonym

Mange der går fra hinanden, bliver boende sammen under samme tag indtil nye boliger er fundet. Det er selvfølgelig ikke drømmescenariet, men kan blive en nødvendighed. 

At lade ham vente og holdes hen er heller ikke særlig holdbart. 

Så tal med ham. Fortæl at du gerne vil ud af forholdet men at der er en problemstilling omkring bopæl. Forhåbentlig, så kan i samarbejde omkring jeres situation og finde vejen væk fra hinanden, sammen. 

Anmeld Citér

18. februar

Alha

Profilbillede for Alha

Få det sagt. Når nu du selv føler, du snyder ham lidt ved ikke at sige, det er slut, når du ved, det er slut, så er det jo fordi du reflekterer over dine handlinger (eller mangel på samme). Det er jo rigtig fint.

Som det tidligere er nævnt, kan I blive nødt til at bo under samme tag, selvom I er gået fra hinanden. Men når nu det ikke går godt nu, behøver det jo ikke at gå værre, når du slår op. Måske du kan flytte en seng ind på børnenes værelse, så I ikke behøver at sove sammen?

Anmeld Citér

18. februar

Mariposa26

Profilbillede for Mariposa26

Selvfølgelig skal du sige det. Alt andet er tarveligt overfor ham. Også kan I sammen snakke om hvordan I kan komme videre ift de praktiske ting. 
Da jeg gik fra min kæreste engang og vi havde et hus sammen, så blev jeg boende en måneds tid og sov på en gæste seng indtil jeg fandt en lille lejlighed jeg flyttede ind i. 

Man finder altid ud af det praktiske. Men man skal være ærlig overfor sin partner og ikke gå i en løgn, når man nu ved hvad der skal ske. Han skal også have mulighed for at komme videre. 

Anmeld Citér

19. februar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ja, man skal sige det. Roligt og omsorgsfuldt, når tiden er til det og børnene fx bliver passet. Måske endda man skal tage en fridag og puste ud, alle parter. Det er kimen til livslangt samarbejde, der skal lægges og derfor skal ingen holdes for nar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.