Konfirmation hjælp særlig gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

263 visninger
6 svar
3 synes godt om
13. februar

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Min søn skal konfirmeres til maj

Da han startede konfirmations forberedelse fik han besked om at rekorden på flest gudstjenester man har deltaget til er 31. 

Den satte han sig for at slå. Og det gør han (mangler 4 for rekorden er slået)

I den forbindelse vil vi gerne gøre noget/belønne ham for at nå sit mål.

Men hvad? 

Hjælp mig med en idé.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville nok, rekord eller ej, opfatte det som en del af “pakken” i forbindelse med konfirmationsforberedelsen og blot nævne det i talen - han får vel allerede gave og fest af jer. 

Anmeld Citér

14. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Måske en bibel eller salmebog med hans navn på

Anmeld Citér

14. februar

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg hælder enten til en fin plakat til værelset. Der er plakater med kristne budskaber, som er ret fine. Måske han ovenikøbet har et ynglings citat eller uddrag? Eller også hælder jeg mest til at anerkende hans engagement i jeres tale til ham. Ofte er anerkendende ord meget mere værd end en fysisk gave. 

Anmeld Citér

14. februar

Optimom

Profilbillede for Optimom

Brunch. Som en form for moderne nadver, når han nu er god til at være frisk om formiddagen.

Anmeld Citér

15. februar

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Ville hylde ham i talen til konfirmationen som en gut der har et særligt gå-på-mod og et drive der kan drive ham langt. 

Decideret gave eller belønning ville jeg ikke give. for hvad så den dag han ikke giver den hele armen og alt hvad han kan, er det så ikke godt nok? Føler han så nederlag fordi han ikke havde overskud til at give sig selv 110%?

Man kan rose og støtte, og det er flot han har haft lysten og overskuddet. Så længe han også  ved det kan gå op og ned og det er ok at ikke altid være den bedste eller den mest pligtopfyldende, og at man ikke kun får ankerkendelse hvis man yder på højeste plan. 

Anmeld Citér

16. februar

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
GodKarma skriver:

Jeg hælder enten til en fin plakat til værelset. Der er plakater med kristne budskaber, som er ret fine. Måske han ovenikøbet har et ynglings citat eller uddrag? Eller også hælder jeg mest til at anerkende hans engagement i jeres tale til ham. Ofte er anerkendende ord meget mere værd end en fysisk gave. 

Tusind tak for din idé.

Har fået chat gbt til at lave et fint digt som passer lige til hans engagement, med udgangspunkt i det kristne ved at gå i kirke.

vi finder en flot ramme og giver ham det i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.