Jeg kan godt forstå dine tanker. Selv om børnene har det godt nu, kan de stadig reagere på jeres brud. Også selv om det er helt fredeligt. Det er utrolig fint, at han inddrager dig, din eks. Det er det virkelig!
Mange børnepsykologer peger på, at børn er i en slags sorg, når forældre skilles. Når der introduceres en ny kæreste, erkender børnene, at det er definitiv slut mellem dig og din eks. De skal selvfølgelig ikke gå med falske forhåbninger om, at din eks og dig finder sammen, men de behøver ikke endnu en ny ting at forholde sig til. Ikke endnu.
Mange børn er bange for, at far/mor nu elsker den nye kæreste end dem. Det er svære følelser.
Selv om I selvfølgelig ved indbyrdes, at det er slut, har børn godt af at falde til i den nye tilværelse. I hvert fald i et stykke tid. Han behøver ikke at gemme kæresten væk, men introduktion med den nye kæreste kan sagtens vente. Why the rush?
Jeg ved ikke helt, hvordan du skal gribe det an, for jeg synes faktisk, din eks gør det rigtige i, at han henvender sig til dig først. Jeg tænker, det er fordi han respekterer dig. Kærlighed gør blind, så han kan måske ikke se, at børnene ikke har behov for at møde hans kæreste endnu. Kan du på nogen måde udtrykke din bekymring, men samtidig holde dig på egen banehalvdel? Vise ham respekt og en vis tiltro på en måde?
Og husk så lidt det samme, hvis du nu selv skulle finde en ny kæreste. Det er sikkert svært, når ens tidligere partner får en ny kæreste. Jeg håber, I kommer fuldstændig godt ud af jeres skilsmisse.