Hun hemmeligholder det for manden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
7 svar
1 synes godt om
31. december 2025

Anonym trådstarter

Jeg har brug for flere øjne på dette. Derfor skriver jeg herinde.

Min kæreste har en veninde. Veninden og min kæreste snakker tit i tlf sammen men ses sjældent. Hun bor vidst i Jylland og han her på Sjælland. Vi har været sammen i ca 6 måneder. Jeg kender ikke veninden. Men min kæreste har nu nævnt hende en del gange, til jeg ved nogle ting. Venindens mand ved IKKE at hun ofte ringer til min kæreste og betror sig til ham. Hun fortæller mange mange private ting om deres forhold til min kæreste. Jeg kender jo nu min kæreste så godt at jeg (næsten) ved at han nok også betror sig til hende og taler om ham og jeg. Det er min tanke i hvert fald. Min kæreste har fortalt mig at han før har fundet ud af det, og venindens og min kærestes kontakt stoppede men så kontaktede hun ham igen, og ja så ved manden jo ikke de taler sammen igen. 

Han siger hvis det var omvendt og lad os sige det var min kæreste og jeg, og jeg gjorde som hans veninde. Ville han ikke synes det er okay. Jeg synes bare det er for meget. Jeg sagde til ham “men det må du selv om. Det er for meget” og så sagde jeg “du skal ikke gå tilbage til hende og sige vi har haft den her snak og snakke om mig, det er over grænsen” og til det sagde han intet. Jeg synes det er utrykt, rødt flag og overgrænsen at hun hemmeligholder det for hendes mand og jeg er på side linien. 
Jeg har også sagt til ham, at jeg er helt okay man har venner og veninder af modsatte køn osv, det har jeg også selv, men når det skal hemmeligholdes som deres, så går grænsen. 

Jeg har nu brug for jeres mening og hvad i tænker. 

Jeg synes det er forkert hvad er din mening  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2025

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg tror ikke, jeg forstår problemet. Er det forkert at betro sig til nogen, uden at ens partner ved det? Og ville det være okay, hvis man gjorde det til én af samme køn? 
For mig lyder det som en “ufarlig” kontakt. Det er mest red flag for mig, at venindens mand har forbudt hende at tale med din kæreste. Hvorfor skal han bestemme dét? 

Anmeld Citér

31. december 2025

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror ikke, jeg forstår problemet. Er det forkert at betro sig til nogen, uden at ens partner ved det? Og ville det være okay, hvis man gjorde det til én af samme køn? 
For mig lyder det som en “ufarlig” kontakt. Det er mest red flag for mig, at venindens mand har forbudt hende at tale med din kæreste. Hvorfor skal han bestemme dét? 

Jeg er glad for dine øjne på det. Jeg ved ikke hvad grunden er for at manden har forbudt hende at tale med min kæreste. Jeg har prøvet at spørge, men min kæreste kan ikke rigtig svare på det. Men en grund må der vel være? Men jeg ved det ikke. Men lige meget hvad burde der ikke holdes hemmeligheder. Jeg synes bare det er forkert at holde hemmeligt og betro sig til en anden på den måde i al hemmelighed. Så hm nej jeg synes egentlig ikke det er forbudt at betro sig til andre, men det jeg synes er forkert, er at hun holder det hemmeligt for sin mand at hun ringer til min kæreste. 
Jeg prøver bare at vende den rundt, og jeg ville da blive trist hvis min mand/kæreste (what ever) havde behov for at kontakte en anden kvinde i al hemmelighed. Det er det at det skal være hemmeligt. Jeg er ikke god til de hemmeligheder.
Er jeg forkert på den her? 

Anmeld Citér

31. december 2025

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er glad for dine øjne på det. Jeg ved ikke hvad grunden er for at manden har forbudt hende at tale med min kæreste. Jeg har prøvet at spørge, men min kæreste kan ikke rigtig svare på det. Men en grund må der vel være? Men jeg ved det ikke. Men lige meget hvad burde der ikke holdes hemmeligheder. Jeg synes bare det er forkert at holde hemmeligt og betro sig til en anden på den måde i al hemmelighed. Så hm nej jeg synes egentlig ikke det er forbudt at betro sig til andre, men det jeg synes er forkert, er at hun holder det hemmeligt for sin mand at hun ringer til min kæreste. 
Jeg prøver bare at vende den rundt, og jeg ville da blive trist hvis min mand/kæreste (what ever) havde behov for at kontakte en anden kvinde i al hemmelighed. Det er det at det skal være hemmeligt. Jeg er ikke god til de hemmeligheder.
Er jeg forkert på den her? 

Men det foregår vel kun i hemmelighed, fordi manden har forbudt hende det. Er det så forbuddet eller hemmeligholdelsen, der er forkert?

Det bedste ville selvfølgelig være, hvis hun sagde til manden, at han ikke kunne forbyde hende det, og at hun fortsat ville kontakte din kæreste, men det er ikke sikkert, han ville acceptere det, og vi ved jo ikke, hvordan han så ville reagere. 

Jeg synes ikke, du skal have samvittighedskvaler overhovedet. Du kender jo ikke engang manden og er ikke direkte impliceret i “hemmeligheden”. 

Anmeld Citér

31. december 2025

Anonym trådstarter

Men det foregår vel kun i hemmelighed, fordi manden har forbudt hende det. Er det så forbuddet eller hemmeligholdelsen, der er forkert?

Det bedste ville selvfølgelig være, hvis hun sagde til manden, at han ikke kunne forbyde hende det, og at hun fortsat ville kontakte din kæreste, men det er ikke sikkert, han ville acceptere det, og vi ved jo ikke, hvordan han så ville reagere. 

Jeg synes ikke, du skal have samvittighedskvaler overhovedet. Du kender jo ikke engang manden og er ikke direkte impliceret i “hemmeligheden”. 

Det kan jeg godt se, du har nok ret. Jeg synes bare ikke al sådan hemmeligheds-noget er okay. Men ja jeg skal nok lægge min samvittighed til side. Tak for dine øjne på det

Anmeld Citér

1. januar

LolaDk

Profilbillede for LolaDk
Anonym skriver:

Det kan jeg godt se, du har nok ret. Jeg synes bare ikke al sådan hemmeligheds-noget er okay. Men ja jeg skal nok lægge min samvittighed til side. Tak for dine øjne på det

Jeg er enig med mor med meget mere. 
du skal ikke have dårlig samvittighed over det. Det er jo ikke dig der gør noget forkert. Og egentlig heller ikke din kæreste. Det er hende der går mod hendes kærestes forbud. Så det er hende der skal have det på samvittigheden. 

forbuddet bunder jo nok ud i simpel jalousi. At hendes kæreste er usikker og bange for at der er mere mellem hende og din kæreste end blot samtaler og fortrolighed. 
men det er jo hans problem. Det kan aldrig blive dit. Og så længe du jo stoler på din kæreste og ingen problemer har med at de snakker sammen. Så synes jeg ikk du skal spekulerer yderligere over det  

Anmeld Citér

1. januar

Mariposa26

Profilbillede for Mariposa26

Personligt synes jeg du skal blande dig uden om. Jeg er enig med dig i at det er kritisk og mærkeligt at det skal hemmeliggøres for manden, men det er ikke dit forhold og ikke din hovedpine. 

Anmeld Citér

1. januar

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ville da tænke at det var noget underligt noget med veninden og hendes kæreste. Men det er deres problem.

Det næste ville så være, at jeg ville være lidt nervøs for om din kæreste kender grænsen for hvad du har lyst til at han deler om jeres forhold? Jeg mener bestemt man skal kunne betro sig til sine venner og veninder - meeeen, der er alligevel en grænse for hvad man deler med andre. Af respekt for sin partner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.