Jeg ville dælme aldrig lave en messengergruppe der var arbejdsrelateret. Men det er nok pga mit fag at man ikke gør det. Arbejder med kommunikation. Og Jeg er sjældent venner med kolleger på Facebook. Men:
1) synes man bør lave fælles spilleregler hvis man vælger at bruge et socialt medie til arbejdsrelaterede emner - fx hvornår må man forstyrre og hvad må man skrive om.
2) jeg sender aldrig mails udenfor arbejdstid - kan “time”mine beskeder så de sendes om morgenen hvis jeg af en eller anden grund skriver om aftenen. Synes det er et virkelig dårligt signal at sende hvis man sender mails til kolleger om natten eller sygt tidligt om morgenen.
3) det må være virkelig stressfremkaldende at slå sin tlf fra forstyr ikke om morgnen og så starte dagen med en lang messengertråd som man skal forsøge hitte ud af. Så personligt synes jeg at i bør overveje om I skal bruge Messenger som kommunikationskanal. For hvad vil I gøre den dag det kommer en kollega der ikke er på Messenger/facebook?
Anmeld
Citér