Føler mig ikke rigtig gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november

Anonym trådstarter

Er der andre der har oplevet i tidligere graviditeter at være virkelig voldomt påvirket af kvalme, men ikke have det i en efterfølgende graviditet?

Jeg har kun let ømme bryster og svag kvalme morgen/aften eller hvis jeg er sulten (og positiv g-test) men det er bare SÅ forskelligt fra de andre gange, hvor jeg knap har kunne spise pga kvalme i uge 5. Lige omkring forventet mens var kvalmen stadig let, men dog til stede det meste af dagen i to dage. Er jeg bare heldig denne gang? Please fortæl mig at man godt kan have en "god" gravidtet oven på et par virkelig hårde og stadig få en baby i armene

(Pt venter jeg tålmodigt på en tidlig scanning, men der er langt til når katastrofetankerne bare suser af sted)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november

Anonym

Tillykke... det meget normalt.

Jeg er selv en af dem som bliver syg af at være gravid, allerede fra positiv test. Lige nu er jeg 7+6 og igen denne gang har jeg det forfærdeligt skidt med kvalme og opkast. 

Mange af mine veninder, søtre osv har intet mærket udover en smule ømme bryster og mild kvalme og de har alle sunde og raske børn.

Jeg har 5 børn venter nr 6. 4 drenge og en pige og med min datter var det faktisk ikke så slemt som de andre 4 drenge. Men min læge kunne jo fortælle mig det var mit hcg som var tårnhøjt og som gav mig kvalme og opkast. 

Lad være med at bekymre dig og tænk negative tanker. Som sagt nyd det, det kam stadigvæk nå at komme. 

Anmeld Citér

22. november

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tillykke... det meget normalt.

Jeg er selv en af dem som bliver syg af at være gravid, allerede fra positiv test. Lige nu er jeg 7+6 og igen denne gang har jeg det forfærdeligt skidt med kvalme og opkast. 

Mange af mine veninder, søtre osv har intet mærket udover en smule ømme bryster og mild kvalme og de har alle sunde og raske børn.

Jeg har 5 børn venter nr 6. 4 drenge og en pige og med min datter var det faktisk ikke så slemt som de andre 4 drenge. Men min læge kunne jo fortælle mig det var mit hcg som var tårnhøjt og som gav mig kvalme og opkast. 

Lad være med at bekymre dig og tænk negative tanker. Som sagt nyd det, det kam stadigvæk nå at komme. 

Jeg har nemlig selv været voldsomt syg med kvalme og opkast alle de andre gange, og det er flere gange startet før jeg overhoved kunne producere en streg, så det undrer mig bare at det er radikalt anderledes denne gang.. altså det er da meget rart ikke at bo med hovedet i en brækspand, men når det er sådan man forventer det er at være gravid, bliver man jo lidt bekymret alligevel

Anmeld Citér

25. november

Ønsker baby

Profilbillede for Ønsker baby
Anonym skriver:

Jeg har nemlig selv været voldsomt syg med kvalme og opkast alle de andre gange, og det er flere gange startet før jeg overhoved kunne producere en streg, så det undrer mig bare at det er radikalt anderledes denne gang.. altså det er da meget rart ikke at bo med hovedet i en brækspand, men når det er sådan man forventer det er at være gravid, bliver man jo lidt bekymret alligevel

Hvordan har du det nu? 

Og hvornår skal du scannes?

Anmeld Citér

25. november

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Ingen graviditeter er ens. Og din krop og måde at arbejde med hormoner på ændrer sig også med aldreren, Nyd du blot at du har det godt, for ingen ved om de træls symptomer rammer med 200kmt på et senere tidspunkt. 

Anmeld Citér

25. november

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg har fået tre fantastiske børn, mine to drenge var jeg slet ikke dårlig men med min datter var jeg såååå skidt. Min mor har haft det på præcis samme måde med mig og mine brødre lidt sjovt at tænke på 

Anmeld Citér

26. november

Anonym trådstarter

Ønsker baby skriver:

Hvordan har du det nu? 

Og hvornår skal du scannes?

Det er lidt det samme faktisk. Ømme bryster, kvalme i ny og næ men på ingen måde overvældende som jeg genkender det fra tidligere, lidt ligamentsmerter når jeg bevæger mig for hurtigt fra siddende til stående stilling, og så er jeg frygtelig træt. Tror jeg kunne gå i seng med mine børn kl 19 og sove til om morgenen..

Jeg har scanning om 13 dage og skulle gerne være omkring 7+0 der (+/- et par dage, det er lidt usikkert hvornår jeg præcis har ægløsning pga uregelmæssig cyklus)

Anmeld Citér

26. november

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Ingen graviditeter er ens. Og din krop og måde at arbejde med hormoner på ændrer sig også med aldreren, Nyd du blot at du har det godt, for ingen ved om de træls symptomer rammer med 200kmt på et senere tidspunkt. 

Tak! Jeg vidste faktisk ikke det med hormonerne! Jeg tror også jeg er begyndt at hvile lidt i det. Der er jo tegn på graviditet og ingen tegn på abort så måske er jeg virkelig bare heldig denne gang  

Anmeld Citér

26. november

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Jeg har fået tre fantastiske børn, mine to drenge var jeg slet ikke dårlig men med min datter var jeg såååå skidt. Min mor har haft det på præcis samme måde med mig og mine brødre lidt sjovt at tænke på 

Ej hvor pudsigt hvis det "bare" kan skyldes kønnet. Det har jeg ikke stødt på før. Det giver faktisk lidt ro, at det kan være en forklaring

Anmeld Citér

27. november

Anonym

Anonym skriver:

Ej hvor pudsigt hvis det "bare" kan skyldes kønnet. Det har jeg ikke stødt på før. Det giver faktisk lidt ro, at det kan være en forklaring

Det er heller ikke videnskabeligt bevist

(Jeg har en pige og havde ingen symptomer overhovedet. Min søster har tre drenge og var mega dårlig med to af dem - men ikke med den første). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.