Vennepar fornærmet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
9 svar
5 synes godt om
6. november

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hejsa

Vi har et hold venner, hvor deres drenge går godt i spænd med vores dreng og de sidste år har vi også holdt nytår sammen.

Dog kan det for mig virke lidt underligt, når vi evt snakker om vi skal noget sammen (det er oftest mig og veninden) alle sammen, så bliver svarene lidt tøvende, og hvor parret egentlig ikke melder tilbage på noget. Vi havde for eks snakket om for et par år tilbage at vi skulle til sverige, det får vi intet svar på, men jeg finder ud af senere hen at de er taget afsted med nogle andre. Det er jo ikke forbudt men så vil jeg egentlig gerne at de melder klart ud at de ikke gider.

Her op mod jul havde vi snakket om vi skulle på juletur og igen det her tøven og intet svar. Vi aftaler det så med vores nabopar at vi vil afsted og da jeg fortæller veninden det, bliver hun meget fornærmet kan jeg hører, og får af vide om det ikke var det vi havde aftalt. Men de var jo aldrig vendt tilbage med en dato.

Fornærmelsen kom bag på mig og vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. Nu er spørgsmålet kan jeg tillade mig at uddybe det for hende hvorfor vi vælger naboparret så hun ved det eller skjal jeg bare lade den ligge og igen til næste forslag af ting vi skal finde mig i det tøvende svar??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg ville italesætte problemet og sige noget i stil med. "Vi ville rigtigt gerne afsted med jer, men da I ikke vendte tilbage med en dato, blev vi i tvivl om I kunne/ville og derfor planlagde vi noget andet."

Anmeld Citér

6. november

IenFart

Profilbillede for IenFart
Ekko skriver:

Jeg ville italesætte problemet og sige noget i stil med. "Vi ville rigtigt gerne afsted med jer, men da I ikke vendte tilbage med en dato, blev vi i tvivl om I kunne/ville og derfor planlagde vi noget andet."

Fuldstændig enig. Man kan godt på sød måde melde klart ud at hvis de nøler for meget så har det en konsekvens. 

Anmeld Citér

6. november

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Tal kærligt og lige ud af posen. Man kommer ofte langt med at blive på egen banehalvdel...

- Undskyld hvis vi fik skuffet jer, jeg blev i tvil fordi ...

- Vil vil mega gerne noget andet med jer, skal vi ikke fremover aftale at....

- Vi nyder jeres selskab, har I lyst til at vi aftaler ....

Anmeld Citér

6. november

LolaDk

Profilbillede for LolaDk

Jeg er egentlig meget enig i hvad de andre skriver.  

omvendt undre jeg mig lidt.. hvorfor har I ventet på en dato? Hvorfor har I ikke fulgt op og spurgt om de havde fundet en dato? Og hvis de der også havde været tøvende så først lavet aftale der. 
det er egentlig en undren udfra hvordan jeg selv er. Jeg er utrolig flyvsk i hovedet så folk kan spørger mig om vi skal finde ud af et eller andet og så glemmer jeg simpelthen og vende tilbage. Ikke fordi jeg ikke vil men simpelthen fordi jeg glemmer det 

Anmeld Citér

6. november

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Meheju skriver:

Hejsa

Vi har et hold venner, hvor deres drenge går godt i spænd med vores dreng og de sidste år har vi også holdt nytår sammen.

Dog kan det for mig virke lidt underligt, når vi evt snakker om vi skal noget sammen (det er oftest mig og veninden) alle sammen, så bliver svarene lidt tøvende, og hvor parret egentlig ikke melder tilbage på noget. Vi havde for eks snakket om for et par år tilbage at vi skulle til sverige, det får vi intet svar på, men jeg finder ud af senere hen at de er taget afsted med nogle andre. Det er jo ikke forbudt men så vil jeg egentlig gerne at de melder klart ud at de ikke gider.

Her op mod jul havde vi snakket om vi skulle på juletur og igen det her tøven og intet svar. Vi aftaler det så med vores nabopar at vi vil afsted og da jeg fortæller veninden det, bliver hun meget fornærmet kan jeg hører, og får af vide om det ikke var det vi havde aftalt. Men de var jo aldrig vendt tilbage med en dato.

Fornærmelsen kom bag på mig og vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. Nu er spørgsmålet kan jeg tillade mig at uddybe det for hende hvorfor vi vælger naboparret så hun ved det eller skjal jeg bare lade den ligge og igen til næste forslag af ting vi skal finde mig i det tøvende svar??

Hvis aftalen var, at de skulle vende tilbage med en dato, og at det skulle ske inden en bestemt dato, er der ikke nogen grund til hendes fornærmelse/skuffelse. Men hvis det ikke er blevet formuleret, så synes jeg, det ville have været god stil fra jeres side at kontakte dem og høre, om de var interesserede, for nu ville I gerne have det på plads. 
Deres tøven skyldes formentlig, at de ikke er tidligt ude med diverse planlægning og kalenderjonglering. Jeg ville nok heller ikke kunne regne ud, at en tur op mod jul skulle fastlægges i starten af november. Så hvis nogen gerne ville afsted med os, ville jeg værdsætte, at de lige meldte tilbage, at nu var tiden altså inde til at beslutte en dato. 
Jeg tror, det vil være hensigtsmæssigt, at I skriver sammen om den slags, så I - begge parter - har på skrift, hvad I aftaler eller ikke aftaler. Hvad der bliver sagt i en snak, bliver sjældent så konkret, at begge parter ved, hvad hinanden forventer. Så følg det op med en sms eller lignende. 
I er ikke ens, når det gælder planlægning, men hvis I gerne vil foretage jer noget sammen, så er det da en skam at lade det ødelægge af jeres forskelligheder. 

Anmeld Citér

7. november

Ekko

Profilbillede for Ekko

Når jeg tager initiativ, plejer jeg at foreslå noget konkret "Vil I med på julemarked weekenden d. 14-16 november?" men kommer der ikke svar eller alternativer til andre datoer, ville jeg også planlægge noget andet. Jeg ville føle mig påtrængende, hvis jeg flere gange skulle skrive. "Hey kan du d. 14?"

Anmeld Citér

7. november

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Er du sikker på det er det rigtige vennepar I har jer der. Det lyder som om man skal tolke meget og gå meget på listesko. Det ville jeg ikke orke. Ellers må I begynde at være lidt mere direkte og konkrete : fx: vi vil gerne afsted den eller den weekend, kan I det? Eller Kan vi ikke aftale at hvis man ikke har lyst til at planlægge så lang tid ud i fremtiden, er der ikke nogen der bliver sure over at ideeer og forslag går i vasken. 

Det lyder til at der er behov for at være mere dirkete på en postivt og konstruktiv måde. Og kan de ikke nosse sig sammen til at svare eller byde ind, eller fortsætter fornærmelede steminng af den grund, ville jeg overveje om det er mennesker jeg gad lave den slags ting med. Man behøver ikke 'slå op' med dem, men bare være lidt mere aktiv og åben for andre muligheder og venskaber. 

Anmeld Citér

15. november

Meheju

Profilbillede for Meheju
LolaDk skriver:

Jeg er egentlig meget enig i hvad de andre skriver.  

omvendt undre jeg mig lidt.. hvorfor har I ventet på en dato? Hvorfor har I ikke fulgt op og spurgt om de havde fundet en dato? Og hvis de der også havde været tøvende så først lavet aftale der. 
det er egentlig en undren udfra hvordan jeg selv er. Jeg er utrolig flyvsk i hovedet så folk kan spørger mig om vi skal finde ud af et eller andet og så glemmer jeg simpelthen og vende tilbage. Ikke fordi jeg ikke vil men simpelthen fordi jeg glemmer det 

De ved jo godt at vi gerne ville afsted og ligeledes dem- derfor tænkte jeg at de vendte tilbage, men hun har meget med hun lige skal se i kalenderen vedr arbejde. Men vi har bare 2 gange nu oplevet st vi alle har snakket om en ting vi alle gerne vil og så har de aftalt det samme med andre

Anmeld Citér

15. november

Ekko

Profilbillede for Ekko
Meheju skriver:

De ved jo godt at vi gerne ville afsted og ligeledes dem- derfor tænkte jeg at de vendte tilbage, men hun har meget med hun lige skal se i kalenderen vedr arbejde. Men vi har bare 2 gange nu oplevet st vi alle har snakket om en ting vi alle gerne vil og så har de aftalt det samme med andre

Nu genlæser jeg lige tråden, fordi du skriver i den igen. Denne gang hæfter jeg mig ved, at da I talte om fælles ferie til Sverige, var det okay, at de i stedet for rejste med nogen andre. Nu hvor I taler om julemarked, er det pludselig ikke okay, at det er jer, der tager afsted med naboen. Jeg er personligt meget følsom og obs på den slags ubalance i relationer, her: I forventes at overholde en aftale, men det gør de ikke. Vi var netop i sommers fire veninder, der var ved at planlægge en udflugt. Den ene melder ud, at hun ikke har overskuddet, men få uger efter kunne vi på sociale medier se, at hun var taget på samme udflugt med nogen andre. Jeg har trukket mig fra hende, for den slags gider jeg ikke. Ligesom dig ville jeg forvente et ærligt svar "Det kan jeg ikke, for jeg har allerede en aftale med x, y og z", sværere er det trods alt ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.