Øjenlæge til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Er der nogle, der kan anbefale en god øjenlæge i Odense eller Faaborg-Midtfyn Kommune, som er rigtig god til børn? 

Vores datter på 7 år har svært ved at se visse ting (fx kan hun ikke helt se sine timer på sit skema, der hænger under en meter væk), og vi vil derfor gerne have tjekket hendes syn.. 

Men hun er en, der meget hurtigt går i panik over smerter eller ubehag, og vi ved derfor, at vi IKKE får dryppet hendes øjne med afslappende middel.. Hun vil skulle holdes nede af adskillige voksne imens, så det vil vi ikke.. Det skal derfor være en øjenlæge, der har forståelse for dette

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober

Anonym

Starter man ikke bare med en optiker? Der vil hun da i hvert fald ikke få dråber i sine øjne, men bare kigge på bogstaver og billeder 

Anmeld Citér

28. oktober

Anonym

Ville også starte med en optiker. For en blød start. Ingen øjenlæger vil gå med til at fiksere eller fastholde et barn. Det tror jeg slet ikke de må. Det må de knapt nok i psykiatrien med mindre folk er til fare sig selv eller andre. Så tror ikke du finder en øjenlæge der tør begive sig ud i fastholdelse for at få øjendråber. Hun vil nok blive tilbudt en alm synstest uden øjendråber når hun har det som hun har det.

Hun lyder som en meget sensitiv pige, så måske synet ikke fejler noget men det er psykisk kompensation. der er heldigvis hjælp at hente. Har I talt med kommune om henvisning til ppr som kan vurdere om de har nogle tilbud til jeres situation? Mange kommuner har tilbud til børn der er sensitive eller til håndtering af angst hos børn. Der er noget der skal arbejdes med inden at det bliver rigtig svært for hende og jer at navigere i. 

Anmeld Citér

28. oktober

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg vil bestemt tage hende til en øjenlæge, da børns øjne er forskellig fra voksnes. 

Min søn som bruger briller har kun fået dryppet øjne én gang da han var mindre (4 år). Det har ikke været nødvendigt ellers. Maskinerne er ret dygtige i dag. 

Held og lykke med det

Anmeld Citér

28. oktober

Anonym

Man tager ikke børn under 12 år til optiker  

Vi bruger den i bellinge, har tidligere brugt Rune Rask i midtbyen, men var træt af at skulle kører helt derind og finde parkering, men begge synes jeg er fine.

Første tid er altid uden dråber

Anmeld Citér

29. oktober

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Ville også starte med en optiker. For en blød start. Ingen øjenlæger vil gå med til at fiksere eller fastholde et barn. Det tror jeg slet ikke de må. Det må de knapt nok i psykiatrien med mindre folk er til fare sig selv eller andre. Så tror ikke du finder en øjenlæge der tør begive sig ud i fastholdelse for at få øjendråber. Hun vil nok blive tilbudt en alm synstest uden øjendråber når hun har det som hun har det.

Hun lyder som en meget sensitiv pige, så måske synet ikke fejler noget men det er psykisk kompensation. der er heldigvis hjælp at hente. Har I talt med kommune om henvisning til ppr som kan vurdere om de har nogle tilbud til jeres situation? Mange kommuner har tilbud til børn der er sensitive eller til håndtering af angst hos børn. Der er noget der skal arbejdes med inden at det bliver rigtig svært for hende og jer at navigere i. 

Vi er netop ikke interesseret i, at hun bliver holdt fast, så derfor skulle det være en øjenlæge, der har forståelse for, at hun ikke kan få dryppet øjne, og derfor en som ikke bliver sur på hende - fik vist forklaret det kryptisk i den første besked

Vi er i gang med at arbejde med hendes angst.. Det kommer sig af, at hun altid (og også stadig) bøvler med smerter i maven pga. forstoppelse.. For kolikbørn er det meget normalt så at forbinde alt med smerte, men det går stille og roligt væk med årene.. Min nevø havde det også, og er nu kun hypersensitiv med smerter i benene i en alder af 13 år - så det bliver bedre, hvis man bare giver det tid og forståelse, men også viser dem, at der ikke sker noget

Anmeld Citér

29. oktober

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har haft min datter på 6 år til øjenlæge fordi hun pludselig blinkede helt vildt. Min datter lyder som din, i forhold til ikke at ville have dryppet øjne.

Jeg snakkede allerede med dem i telefonen om, at det kunne give udfordringer mht at få dryppet øjne. Vi aftalte at de startede med en alm. synestest (som de plejer), og hvis hun gik igennem den uden anmærkninger, ville vi stoppe der. Hvis der var anmærkninger, ville vi forsøge at dryppe hende, men hvis det ikke gik, ville vi kunne få øjendråberne med hjem og en ny tid. Så kunne vi prøve selv at dryppe hende inden anden tid. Det blev heldigvis ikke nødvendigt.

Anmeld Citér

1. november

Anonym

Kristian Lundberg i kongensagde, odense! 

Virkelig empatisk og tålmodig. Har selv haft mit barn der, og han er bare helt i øjenhøjde med barnet. Fortæl evt om tidligere oplevelser der kan have givet angsg/bekymring, så han er forberedt,  eller spørg ind til om i kan få en ekstra "forkonsultation" som måske bare er møde og snak uden forventning om en undersøgelse, så dit barn kan opleve det som et trygt sted?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.