Ufrugtbar allerede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.022 visninger
29 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september

Anonym trådstarter

Jeg er 40 og har ikke brugt prævention i lidt over halvandet år. Vi er i en sker det, sker det situation. Men vil ikke sætte himmel og jord i bevægelse, hvis ikke. Altså fertilitetsbehandling. Dog må jeg sige, at det undrer mig, at ingenting er sket efter 20 cyklusser uden prævention ( også fordi jeg trods alt ikke er ældre). Tænker i allerede, at det er for sent at opnå naturlig graviditet i min alder? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september

Anonym

Det kan vi jo ikke svare på det kræver en gynækologisk undersøgelse.

Anmeld Citér

14. september

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Jeg er 40 og har ikke brugt prævention i lidt over halvandet år. Vi er i en sker det, sker det situation. Men vil ikke sætte himmel og jord i bevægelse, hvis ikke. Altså fertilitetsbehandling. Dog må jeg sige, at det undrer mig, at ingenting er sket efter 20 cyklusser uden prævention ( også fordi jeg trods alt ikke er ældre). Tænker i allerede, at det er for sent at opnå naturlig graviditet i min alder? 

Det er jo desværre umuligt at vide noget om. Fertiliteten ændrer sig hele livet og det gælder jo også for partner. Så hvad årsagen er til ufrivillig barnløshed lige i jeres tilfælde- og hvor nemt det evt. kan afhjælpes, det må udredes hos en læge... 

Anmeld Citér

14. september

Anonym trådstarter

Lige for at uddybe, så har jeg fået taget blodprøver, der indikerer, at jeg ikke er i overgangsalderen endnu. Jeg har ikke været ved gynækolog i 5-6 år. Dengang fik jeg at vide, at jeg havde mange æg tilbage og let ville kunne få flere børn. Men 6 år selvfølgelig lant tid. Vi ved heller ikke noget om min kærestes sædkvalitet, da jeg har mit 16 årige barn fra et tidligere forhold. 

Anmeld Citér

14. september

Anonym trådstarter

Lige for at uddybe, så har jeg fået taget blodprøver, der indikerer, at jeg ikke er i overgangsalderen endnu. Jeg har ikke været ved gynækolog i 5-6 år. Dengang fik jeg at vide, at jeg havde mange æg tilbage og let ville kunne få flere børn. Men 6 år selvfølgelig lant tid. Vi ved heller ikke noget om min kærestes sædkvalitet, da jeg har mit 16 årige barn fra et tidligere forhold. 

Anmeld Citér

14. september

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Fertiliteten falder drastisk fra midt i trediverne. Så du kan ikke bruge det til noget, hvad du fik at vide for seks år siden. 

Har du regelmæssig menstruation? Har I samleje omkring hvor du forventer ægløsning? 

Tester du for graviditet eller afventer du menstruation? Hvis du ikke tester, er det jo også muligt at du faktisk opnår befrugtning, men at det hurtigt går tabt fordi æggenes kvalitet desværre også bliver forringet med alderen. 

Det kunne jo også være en mulighed at I begge fik testet fertiliteten, også uden at det skal lede til behandling, men så har I måske lidt bedre ide om det er muligt eller ej 

Anmeld Citér

14. september

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Fertiliteten falder drastisk fra midt i trediverne. Så du kan ikke bruge det til noget, hvad du fik at vide for seks år siden. 

Har du regelmæssig menstruation? Har I samleje omkring hvor du forventer ægløsning? 

Tester du for graviditet eller afventer du menstruation? Hvis du ikke tester, er det jo også muligt at du faktisk opnår befrugtning, men at det hurtigt går tabt fordi æggenes kvalitet desværre også bliver forringet med alderen. 

Det kunne jo også være en mulighed at I begge fik testet fertiliteten, også uden at det skal lede til behandling, men så har I måske lidt bedre ide om det er muligt eller ej 

Jeg kan se, at min gynækologtid ligger helt tilbage i januar 2019, hvor jeg var 33 år, så det giver god mening, at det forholder sig markant anderledes i dag. Ja jeg har hel regelmæssig menstruation (28 dages cyklus). Jeg tester ikke for graviditet, da jeg så godt som aldrig går over tid.

Er det rigtigt forstået at næste skridt ville være, at jeg får en scanning hos en gynækolog og at min partner får testet sædkvalitet?

Anmeld Citér

14. september

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hurtig googlesøgning: Som 40-årig er der kun omtrent 5 procents chance i hver cyklus for at opnå graviditet - mod 30 procent som 20-årig. Det er selvfølgelig et gennemsnit, men det er sent at opnå en naturlig graviditet. 

Anmeld Citér

14. september

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg kan se, at min gynækologtid ligger helt tilbage i januar 2019, hvor jeg var 33 år, så det giver god mening, at det forholder sig markant anderledes i dag. Ja jeg har hel regelmæssig menstruation (28 dages cyklus). Jeg tester ikke for graviditet, da jeg så godt som aldrig går over tid.

Er det rigtigt forstået at næste skridt ville være, at jeg får en scanning hos en gynækolog og at min partner får testet sædkvalitet?

Ja det synes jeg I skulle, hvis I har et reelt ønske. Kontakt lægen, som kan henvise jer

Anmeld Citér

15. september

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det er ikke til at vide. Nogle bliver fint og nemt gravide som 40 årig og andre kan ikke. Du må op til lægen og få det undersøgt inklusiv din partner om det kan være hans sædkvalitet der er dårlig. 

tester du om du har ægløsning? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.