Kæreste og overnatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.617 visninger
14 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september

Anonym trådstarter

Jeg har mødt en virkelig dejlig mand, vi har datet i 4 måneder nu, vi vil gerne have kæreste titler nu, men det er lidt svært synes jeg, når vi ikke sover sammen.

Min 6 årige dreng har autisme, og har det svært med forandringer, han har taget godt imod denne dejlige mand, er glad for ham, men han vil ikke have han sover her, vi taler om decideret nedsmeltninger og gråd, trods for at vi ville ligge inde hos ham, som jeg plejer.

Er det virkelig helt umuligt, at have et parforhold når man har et barn med autisme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

"vi vil ligge ind hos ham som vi plejer"

Altså at din kæreste også skal ligger der? For så forstår jeg ham godt autisme eller ej.

Tror jeg ville starte på at ændre rutinen til at han kunne ligge selv til en start 

Og så mener jeg så slet ikke at han skal have valget om kæresten skal sove der eller ej, det er en voksen beslutning, men tænker selvfølgelig ikke at han skal tvinges til at sove sammen med en for ham forholdsvis fremmede

Anmeld Citér

3. september

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

"vi vil ligge ind hos ham som vi plejer"

Altså at din kæreste også skal ligger der? For så forstår jeg ham godt autisme eller ej.

Tror jeg ville starte på at ændre rutinen til at han kunne ligge selv til en start 

Og så mener jeg så slet ikke at han skal have valget om kæresten skal sove der eller ej, det er en voksen beslutning, men tænker selvfølgelig ikke at han skal tvinges til at sove sammen med en for ham forholdsvis fremmede

Ikke som vi plejer, der står som jeg plejer.

Jeg skal starte med han ligger på sofaen og jeg sover inde hos min dreng, som jeg normalt gør, det har jeg også talt med min dreng om, da forberede er nødvendigt, men får en voldsom reaktion, også hvis han er her når han skal puttes, alt skal være som det plejer, og det er jo autisme der kommer i spil her.

Nej det er en voksen beslutning, vi vil bare gerne gøre det rigtige for min dreng også.

Anmeld Citér

3. september

Fortvivlet

Anonym skriver:

Ikke som vi plejer, der står som jeg plejer.

Jeg skal starte med han ligger på sofaen og jeg sover inde hos min dreng, som jeg normalt gør, det har jeg også talt med min dreng om, da forberede er nødvendigt, men får en voldsom reaktion, også hvis han er her når han skal puttes, alt skal være som det plejer, og det er jo autisme der kommer i spil her.

Nej det er en voksen beslutning, vi vil bare gerne gøre det rigtige for min dreng også.

trods for at vi ville ligge inde hos ham, som jeg plejer.

Du skriver det som om at vi (dig og din kæreste) vil ligge inde hos ham som du selv plejer

Men jeg tænker også lidt hvis du alligevel sover inde hos din dreng, og din kæreste er forvist til sofaen, hvad er så ideen med at kæresten skal sove hos jer? Jeg er selv mor til en autist og jeg tænker det er da totalt unødvendigt at gamble med en nedsmeltning, hvis du og din kæreste alligvel ikke skal bruge tid sammen med hinanden, så kunne han jo lige så godt komme forbi til aftensmad og så komme igen til morgenmad dagen efter

Anmeld Citér

3. september

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

trods for at vi ville ligge inde hos ham, som jeg plejer.

Du skriver det som om at vi (dig og din kæreste) vil ligge inde hos ham som du selv plejer

Men jeg tænker også lidt hvis du alligevel sover inde hos din dreng, og din kæreste er forvist til sofaen, hvad er så ideen med at kæresten skal sove hos jer? Jeg er selv mor til en autist og jeg tænker det er da totalt unødvendigt at gamble med en nedsmeltning, hvis du og din kæreste alligvel ikke skal bruge tid sammen med hinanden, så kunne han jo lige så godt komme forbi til aftensmad og så komme igen til morgenmad dagen efter

Jeg lavet jo netop denne tråd, for at ikke skulle lade ham sove i stuen, vi kan bare ikke se løsningen.

Anmeld Citér

3. september

Fortvivlet

Anonym skriver:

Jeg lavet jo netop denne tråd, for at ikke skulle lade ham sove i stuen, vi kan bare ikke se løsningen.

Ok? Så han skal sove inde hos din søn ?

Jeg forstår ikke helt din plan så

Anmeld Citér

3. september

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ej sorry for et hårdt indlæg her, men are you kidding me?! 

I forvejen præsenterer du en fuldstændig ny kæreste for dit barn - I ved ikke engang, om I bliver seriøse, når nyforelskelsen har lagt sig.. Efter min mening er det ALT for tidligt at præsentere en kæreste efter kun 4 mdr. - hvorfor dog have så travlt? I har masser af tid til at blive seriøse og lære hinanden bedre at kende, før børn bliver involveret i det (tænk på, hvordan din søn vil have det, hvis det pludselig ikke går imellem jer, og han så har fået et godt forhold til manden) 

Derudover har din søn autisme, og har derfor brug for ekstra stabile rammer og struktur og tid til at vænne sig til nye ting.. Igen er I alt for hurtige, og du bliver altså nødt til at sætte din søns behov først.. Der er masser af tid til at sove sammen senere hen 

Ingen undskyld for et hårdt indlæg, men synes slet ikke, at børns behov og følelser bliver taget seriøst, fordi de voksne har så travlt med at få opfyldt DERES behov

Anmeld Citér

3. september

Fortvivlet

Unicorn1 skriver:

Ej sorry for et hårdt indlæg her, men are you kidding me?! 

I forvejen præsenterer du en fuldstændig ny kæreste for dit barn - I ved ikke engang, om I bliver seriøse, når nyforelskelsen har lagt sig.. Efter min mening er det ALT for tidligt at præsentere en kæreste efter kun 4 mdr. - hvorfor dog have så travlt? I har masser af tid til at blive seriøse og lære hinanden bedre at kende, før børn bliver involveret i det (tænk på, hvordan din søn vil have det, hvis det pludselig ikke går imellem jer, og han så har fået et godt forhold til manden) 

Derudover har din søn autisme, og har derfor brug for ekstra stabile rammer og struktur og tid til at vænne sig til nye ting.. Igen er I alt for hurtige, og du bliver altså nødt til at sætte din søns behov først.. Der er masser af tid til at sove sammen senere hen 

Ingen undskyld for et hårdt indlæg, men synes slet ikke, at børns behov og følelser bliver taget seriøst, fordi de voksne har så travlt med at få opfyldt DERES behov

Enig, jeg havde slet ikke set de kun havde datet i 4 måneder, det er efter min mening også enormt tidligt at involverer sit barn og især et barn med autisme

Anmeld Citér

3. september

Anonym

tror det er en dårlig ide at samtale med dit barn om kæresten  skal sove der eller ej uden en konkret plan. Det er alt for fluffy til et autismebarn. Hvorfor overhovedet samtale med ham om det. Han kan jo bare sove der. På sofaen til en start som du siger. 

Hvor længe har du været alene med din søn? Og er det deleordning med en anden forældre/far.

Det har jo også betydning for barnets reaktioner hvis der for nyligt har været et brud. 

Og hvis han lige er startet i skole er det nok ikke nu du skal bruge krudt på at lære ham at sove alene hvis det er hårdt for ham at være skolestartet.

så.. mit råd, lad kæresten sove på sofaen uden at involvere eller spørge barnet om lov, hvis det er så vigtigt at I sover under samme tag.

Ellers få barnet passet og hyg eller se det an.

Anmeld Citér

3. september

Anonym trådstarter

Der er en tendens til at drage nogle hurtige konklusioner her!! Det bliver en meget lang tråd, hvis jeg skal have alle detaljer med, men det bliver man jo tvunget til med de konklusioner i laver

Han har været i vores liv hele min drengs liv, da han er min afdøde mands ven, som vi mistede for 5 år siden, deraf ingen samværs aftale med faren

Så det er ikke en fremmede, han har været hans lege onkel hele hans liv, men alligevel er det jo noget anede, som vi alle skal vænne os til. Vi har vist interesse/datet hinanden i ca et års tid, de sidste 4 måneder har han tilbragt mere tid hos os, når han har været hjemme, da han rejser med sit arbejde, så det er ikke meget vi ses, og ingen skal sige at der ikke bliver taget hensyn til min dreng, for vi tænker ikke på anede, og sådan skal det være!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.