LouiseLarsen skriver:
Til alle de fleregangs gravide/fødende!
Hvordan tog jeres andre/andet barn nyheden om at skulle være storbror/søster??
Og hvordan tog de det da den lille endelig kom til verden?
Og hvordan taklede i det som forældre?
Har jo selv Nicklas på 2½ år, og han ved udemærket godt han skal være storbror, og at babyen er inde i mors mave. Han mener også at nu må han gerne få to is, for når man er baby må man ikke spise is...
Sammetid så tror jeg jo ikke helt han forstår det, og tænker over det. Han kommer af og til og stikker hans sut mod min mave og siger at den skal baby have. Men det med at den virkelig er der og hvornår den kommer er han jo slet ikke gammel nok til at forstå...
Om han vil blive jaloux, ja helt kan man nok ikke undgå det. Men tror sammetid han vil blive rigtig rigtig stolt, han elsker babyer, og viser stor omsorg overfor dem, men det er jo noget helt andet når den altså pludselig også skal bo hos os... Så tror ikke man undgår jalousi helt!
Fortæl gerne om jeres erfaring?
Kram fra Louise
Min datter var 3 år og 3 mdr da hun fik sin lillebror..... Hun tog det rigtig fint og havde glædet sig meget til han kom.
Hun var med i alt det hun havde lyst til- bleskift, puslen, bade ham og sad gerne ved mig mens jeg ammede så vi kunne læse en bog....
Selvfølgelig kommer der tidspunkter hvor den store må vente, hvis man fx er midt i amning og de kalder.....
Jeg sagde til folk, da de kom på barselsbesøg at de hellere måtte købe en lille ting til hende end ham. Han var jo ligeglad:-) Men de fleste kom med en gave til dem begge, hvilket jeg var rigtig glad for.... Betød super meget for hende at få storesøstergaver:-)
Synes virkelig det er STORT at give sit 1. barn en bror/søster.... Det var SÅ fantastisk at komme hjem med ham da han var 4 timer og hun stod der i døren med flag og kom ud og så ham for første gang:-) Så glæd dig!!!
Lægger lige et par billeder ind fra da hun kom ud og så ham
Og så et af de to troldeunger idag