Store søskendes reaktion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. november 2009

LouiseNielsen

Til alle de fleregangs gravide/fødende!

Hvordan tog jeres andre/andet barn nyheden om at skulle være storbror/søster??

Og hvordan tog de det da den lille endelig kom til verden?

Og hvordan taklede i det som forældre?

Har jo selv Nicklas på 2½ år, og han ved udemærket godt han skal være storbror, og at babyen er inde i mors mave. Han mener også at nu må han gerne få to is, for når man er baby må man ikke spise is...

Sammetid så tror jeg jo ikke helt han forstår det, og tænker over det. Han kommer af og til og stikker hans sut mod min mave og siger at den skal baby have. Men det med at den virkelig er der og hvornår den kommer er han jo slet ikke gammel nok til at forstå...

Om han vil blive jaloux, ja helt kan man nok ikke undgå det. Men tror sammetid han vil blive rigtig rigtig stolt, han elsker babyer, og viser stor omsorg overfor dem, men det er jo noget helt andet når den altså pludselig også skal bo hos os... Så tror ikke man undgår jalousi helt!

Fortæl gerne om jeres erfaring?

Kram fra Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

Lone Jakobsen

jamen da jeg fik mit narn nr. 2 var der ikke de store problemer...så vidt jeg husker,,,, det er 6½ år siden

min datter var på det tidspunkt 4 år, og jeg prøvede at forklare hende så godt som muligt hvad der sku ske. da baby først var født tog jeg hende med i alt (jeg var alene så det var nødvendigt) hun var med til at bade, skifte ble og give flaske...og hun var meget glad for sin bror.

da jeg fik nr. 3 var det lidt anderledes... der var kun 1½ år mellem...og storebror var meget følsom...så jeg sørgede for at tage mig af ham først...og derefter baby... jeg bad folk kramme de store inden de kom med gaver til den lille...og så sørgede jeg for lidt alene tid med storebror hver dag.

ved ikke hvor meget hjælp det er til....

Anmeld

5. november 2009

Tina2

LouiseLarsen skriver:

Til alle de fleregangs gravide/fødende!

Hvordan tog jeres andre/andet barn nyheden om at skulle være storbror/søster??

Og hvordan tog de det da den lille endelig kom til verden?

Og hvordan taklede i det som forældre?

Har jo selv Nicklas på 2½ år, og han ved udemærket godt han skal være storbror, og at babyen er inde i mors mave. Han mener også at nu må han gerne få to is, for når man er baby må man ikke spise is...

Sammetid så tror jeg jo ikke helt han forstår det, og tænker over det. Han kommer af og til og stikker hans sut mod min mave og siger at den skal baby have. Men det med at den virkelig er der og hvornår den kommer er han jo slet ikke gammel nok til at forstå...

Om han vil blive jaloux, ja helt kan man nok ikke undgå det. Men tror sammetid han vil blive rigtig rigtig stolt, han elsker babyer, og viser stor omsorg overfor dem, men det er jo noget helt andet når den altså pludselig også skal bo hos os... Så tror ikke man undgår jalousi helt!

Fortæl gerne om jeres erfaring?

Kram fra Louise

Min datter var 3 år og 3 mdr da hun fik sin lillebror..... Hun tog det rigtig fint og havde glædet sig meget til han kom.

Hun var med i alt det hun havde lyst til- bleskift, puslen, bade ham og sad gerne ved mig mens jeg ammede så vi kunne læse en bog....

Selvfølgelig kommer der tidspunkter hvor den store må vente, hvis man fx er midt i amning og de kalder.....

Jeg sagde til folk, da de kom på barselsbesøg at de hellere måtte købe en lille ting til hende end ham. Han var jo ligeglad:-) Men de fleste kom med en gave til dem begge, hvilket jeg var rigtig glad for.... Betød super meget for hende at få storesøstergaver:-)

Synes virkelig det er STORT at give sit 1. barn en bror/søster.... Det var SÅ fantastisk at komme hjem med ham da han var 4 timer og hun stod der i døren med flag og kom ud og så ham for første gang:-) Så glæd dig!!!

Lægger lige et par billeder ind fra da hun kom ud og så ham  Og så et af de to troldeunger idag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. november 2009

TbCp

Tina2 skriver:

Min datter var 3 år og 3 mdr da hun fik sin lillebror..... Hun tog det rigtig fint og havde glædet sig meget til han kom.

Hun var med i alt det hun havde lyst til- bleskift, puslen, bade ham og sad gerne ved mig mens jeg ammede så vi kunne læse en bog....

Selvfølgelig kommer der tidspunkter hvor den store må vente, hvis man fx er midt i amning og de kalder.....

Jeg sagde til folk, da de kom på barselsbesøg at de hellere måtte købe en lille ting til hende end ham. Han var jo ligeglad:-) Men de fleste kom med en gave til dem begge, hvilket jeg var rigtig glad for.... Betød super meget for hende at få storesøstergaver:-)

Synes virkelig det er STORT at give sit 1. barn en bror/søster.... Det var SÅ fantastisk at komme hjem med ham da han var 4 timer og hun stod der i døren med flag og kom ud og så ham for første gang:-) Så glæd dig!!!

Lægger lige et par billeder ind fra da hun kom ud og så ham  Og så et af de to troldeunger idag

Årrhhhh de billeder der og din beskrivelse af hvordan hun stod med flag og tog imod da i kom hjem, gav mig bare tårer i øjnene...
nej hvor er det rørende!

Anmeld

5. november 2009

Tina2

TbCp skriver:

Årrhhhh de billeder der og din beskrivelse af hvordan hun stod med flag og tog imod da i kom hjem, gav mig bare tårer i øjnene...
nej hvor er det rørende!

Tak:-) Jamen det er simpelthen fantastisk!!! Synes faktisk det var helt anderledes 2. gang, jeg glædede mig SÅ meget til at komme hjem og vise ham til Filuca....!!!!

Allerede da vi kørte ind af vores vej fik min mand vand i øjnene ved tanken om hun stod og ventede på os.... Det var stort... Rigtig stort, det må jeg sige....

Og hun er bare den bedste storesøster  Selvom han er en værre bandit til tider, så er hun beskyttende og utrolig kærlig overfor ham....

Anmeld

5. november 2009

mor_sabina

Tina2 skriver:

Tak:-) Jamen det er simpelthen fantastisk!!! Synes faktisk det var helt anderledes 2. gang, jeg glædede mig SÅ meget til at komme hjem og vise ham til Filuca....!!!!

Allerede da vi kørte ind af vores vej fik min mand vand i øjnene ved tanken om hun stod og ventede på os.... Det var stort... Rigtig stort, det må jeg sige....

Og hun er bare den bedste storesøster  Selvom han er en værre bandit til tider, så er hun beskyttende og utrolig kærlig overfor ham....

hvor er det bare vidunderligt at høre. Glæder mig allerede til nummer to

Anmeld

5. november 2009

Janep

sikke nogle dejlige oplevelser i har haft

jeg venter også nr 2 og er ret nervøs for hvordan min datter ska ta det.
hun har ikk rigtig noget sprog endnu så det er svært at forklare hende hva der ska ske.

jeg krydser fingre for det går godt uden alt for meget jalusi. både for dig og mig

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

Nu kan det nok ikke samlignes. Men kæresten har jo en datter i forvejen og hun var 2½ da jeg ventede Emil og hun forstod at der var en babby i maven men heller ikke mere, tror ikke rigtig hun kunne forholde sig til hvad en søster/bror var.

Nu har hun til tider svært ved at forstå at hendes far også er Emils far, om det er fordi hun er delebarn ved jeg ikke noget om, men hun har fuldt ud accepteret han er der og hun holde rmege af ham kan man se, for er der andre børn der skubber ham eller sådan så er hun der med det  samme, men at hendes far også er Emils far den er hun kun lige ved at lære sådan rigtig nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.