Flytning over broen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli

Anonym trådstarter

Hej! 
Søger gode råd til en større flytning. 
vi er en familie på 2 voksne og 3 børn. (2 små og en teenager) 

vi vil flytte fra Falster til Jylland. 

Til jer der har prøvet en flytning over så langt et stræk, hvad er jeres bedste råd/erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli

Anonym

Søger du råd til praktiske ift flyttemænd etc? Eller skolevalg og arbejde. Det er lettere at komme med erfaringer hvis du er lidt mere præcis ift hvad du ønsker erfaringer omkring

Anmeld Citér

29. juli

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 
Søger gode råd til en større flytning. 
vi er en familie på 2 voksne og 3 børn. (2 små og en teenager) 

vi vil flytte fra Falster til Jylland. 

Til jer der har prøvet en flytning over så langt et stræk, hvad er jeres bedste råd/erfaringer? 

Jeg har flyttet fra Aarhus til København. Og fra København til Australien. Afstanden er ikke vigtig.

Med mindre det er fordi du tænker, at der er noget, du vil savne på Falster? 

Anmeld Citér

29. juli

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Vi flyttede fra Sjælland til Bornholm.. Ret langt opdagede vi undervejs ��

Anmeld Citér

29. juli

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Søger du råd til praktiske ift flyttemænd etc? Eller skolevalg og arbejde. Det er lettere at komme med erfaringer hvis du er lidt mere præcis ift hvad du ønsker erfaringer omkring

Både ift hvad vi kan være glade for ift flyttemænd (har ikke prøvet gennem prof firma før) 

Hvad gjorde I med flyttekasser? Lejede i eller købte? Hvad skal man forvente at bruge af kasser? Er der noget jeg skal være obs på at informere flyttemændende om ift inventar? 
noget I vil fraråde? 
hvad med forsikring? Skal man ringe til sin forsikring omkring flytte dækning eller har man det gennem flyttefirmaet? 
er fast eller variabel pris bedst? 

men også ift hvordan vi griber det an med institution til børnene, vi kender ikke området.. 

Anmeld Citér

31. juli

Anonym

Vi har 3 timers kørsel mellem min familie og vores hjem.. 

Broen adskiller noget af vejen. Det er som sådan okay men når der så er vej arbejde der så forlænger turen med halve til hele timer og trafik også så kan turen være lang at se ind i. Ift energi til det besøg du skal have og energi bor du kommer hjem igen.

Flere kunne sagtens rose mig når jeg mødte op til mange begivenheder. Men ofte har der gået meget meget lang tid mellem besøgende her. Veninder besøgte jeg fx 5 gange hvor der gik 1,5 år før de kom til mig fordi der jo var langt. Og broen er en dyr post 

Valget har været mit så valget og fysiske besøg lægger derfor så også mest på den der er rejst ud. 

At man mister det nære og spontane er nok det der i svære tider kan ramme mig mest.. For hverdagen skal jo stadig forsætte. 

Anmeld Citér

31. juli

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Broen adskiller noget af vejen. Det er som sådan okay men når der så er vej arbejde der så forlænger turen med halve til hele timer og trafik også så kan turen være lang at se ind i. Ift energi til det besøg du skal have og energi bor du kommer hjem igen.

Flere kunne sagtens rose mig når jeg mødte op til mange begivenheder. Men ofte har der gået meget meget lang tid mellem besøgende her. Veninder besøgte jeg fx 5 gange hvor der gik 1,5 år før de kom til mig fordi der jo var langt. Og broen er en dyr post 

Valget har været mit så valget og fysiske besøg lægger derfor så også mest på den der er rejst ud. 

At man mister det nære og spontane er nok det der i svære tider kan ramme mig mest.. For hverdagen skal jo stadig forsætte. 

Hele min familie vil vi komme til at bo tættere på. De er alle gennem årene flyttet over mod Jylland. Hvor vi stadig bor her.. så vi vil faktisk have nemmere ved at komme på besøg.. og dem vi har nær os nu, ser vi meget sjældent i forvejen, måske 1-2 gange årligt. 

Anmeld Citér

31. juli

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Man behøver jo ikke køre i egen bil. Når jeg besøger min søn i Kbh. - eller han besøger os - finder vi orange billetter til 100-150 kr. eller tager en bus til samme pris. ( - Det er så ikke aktuelt i TS’ situation.) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.