Kage krise... :-s plz help...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvad når man selv har fødselsdag?... HMMM... Jeg elsker at fremtrylle kager til andre. Elsker at give en kage. Elsker også selv kage. Men jeg tror bare det er det der gen, der gør at man ikke selv sætter sig selv så meget i centrum. Hmmm...

Hvis I havde fødselsdag sidst på måneden - eller altså - når nu JEG selv har fødselsdag sidst på måneden. HVad skal man så lave af kage?...

Jeg tænker på måske nogen runde... det har jeg endnu ikke prøvet, men jeg kunne godt tænke mig at lave dem med det der fløde-creme's fyld, ligesom otello-lagkager hos bageren. Er der nogen af jer, der ved hvordan man laver det? Det burde jo være nemt at lave i sådan en rund en, for så fylder man den jo op med creme også lukker man den til i bunden ?

HMMMMM... Kæmpe krise kan I jo nok høre!?

Men altså - gerne flere dejlige lækre kager til MIG selv og mine gæster - lagkager altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

betjenten

Jeg er udd. bager, og bruger tit flødecreme til mine kager.. Jeg bruger den færdigkøbte vaniliecreme, som jeg rører efter opskriften, lader den stå en times tid på køl, og blander den så med flødeskum og masser af vanilie.. Hvis jeg laver creme af ½ l. mælk, bruger jeg ca. en kvart l. fløde og 1 spsk. vaniliesukker.. Synes den smager meget som bageren.. Den er perfekt til lagkager og jordbærtærter

Du må endelig sige til hvis der er andet jeg kan hjælpe med...

Carina

Anmeld

5. november 2009

Tynen

Årh, for fanden....
Hvorfor sidder du og snakker om Othello-lagkage nu, man??!!!

Puha! Det gør man ikk´!

Trine - nu meget hungrende

Anmeld

5. november 2009

Moderator

betjenten skriver:

Jeg er udd. bager, og bruger tit flødecreme til mine kager.. Jeg bruger den færdigkøbte vaniliecreme, som jeg rører efter opskriften, lader den stå en times tid på køl, og blander den så med flødeskum og masser af vanilie.. Hvis jeg laver creme af ½ l. mælk, bruger jeg ca. en kvart l. fløde og 1 spsk. vaniliesukker.. Synes den smager meget som bageren.. Den er perfekt til lagkager og jordbærtærter

Du må endelig sige til hvis der er andet jeg kan hjælpe med...

Carina

Wauw!! Perfekt.

Det vil jeg gøre..

Anmeld

5. november 2009

Moderator

Tynen skriver:

Årh, for fanden....
Hvorfor sidder du og snakker om Othello-lagkage nu, man??!!!

Puha! Det gør man ikk´!

Trine - nu meget hungrende

Undskyld

Anmeld

5. november 2009

Moderator

Jeg har tænkt og tænkt hele dagen (og ja - ved godt at der er 3 uger endnu! Men planlægning er godt, når det handler om kage hehe)

Det ender under alle omstændigheder med 2 kager. Fordi min mand ikke kan lide chokolade og jeg ELSKER chokolade og der plejer at være gæster nok til 2 kager

Så jeg har tænkt at jeg skal prøve at lave de der runde toppe kage- som mariehønekagerne.

Så vil jeg lave alm kage til det runde i toppen og bunden som en mazarin bund. Den ene vil jeg fylde med CHOKOMOUSE (måske bananer) og markroner smurt op med appelsin smørcreme og den anden vil jeg fylde med det der vanilie-othello-creme-halløj og jordbær smurt op med alm smørcreme

Også vil jeg lave drømme-kage-cup-cakes til også (og så selvf boller og kakao!)

Hmmm... Lyder det ok?

Anmeld

5. november 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

Jeg har tænkt og tænkt hele dagen (og ja - ved godt at der er 3 uger endnu! Men planlægning er godt, når det handler om kage hehe)

Det ender under alle omstændigheder med 2 kager. Fordi min mand ikke kan lide chokolade og jeg ELSKER chokolade og der plejer at være gæster nok til 2 kager

Så jeg har tænkt at jeg skal prøve at lave de der runde toppe kage- som mariehønekagerne.

Så vil jeg lave alm kage til det runde i toppen og bunden som en mazarin bund. Den ene vil jeg fylde med CHOKOMOUSE (måske bananer) og markroner smurt op med appelsin smørcreme og den anden vil jeg fylde med det der vanilie-othello-creme-halløj og jordbær smurt op med alm smørcreme

Hmmm... Lyder det ok?

Tillykke med fødselsdagen zafir må jeg ikke nok komme med hvis jeg tager en lill pakke med

Det lyder lækkert håber du får en dejlig dag

Anmeld

5. november 2009

TbCp

Zafir skriver:

Hmmm... Lyder det ok?

Åårhhhhh sidder her og savler!!!!!

Anmeld

5. november 2009

betjenten

Tror ikke dine gæster bliver kede af det

Anmeld

5. november 2009

SaNiNa

mums det lyder alt alr for lækkert... dine gæster kan kun bliver ellevilde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.