40+3 og slet ikke åben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. juli

Anonymemig

Profilbillede for Anonymemig

Kære alle 

Var onsdag 40+3 og var både hos jordemoder og forbi Fødemodtagelsen pga. høj puls hos baby… lang historie kort, så var det i nogle timer på bordet med igangsættelse med balonkateter eller aks, og begge dele har jeg det meget svært ved (jeg dels lider af vaginisme, hvorfor balonkater er svært og dels er vildt bange for ks ovenpå et tidligere traumatisk forløb med ks - som også umuliggør igangsættelse med piller).

Men pulsen rettede sig i sidste øjeblik og vi blev sendt hjem igen for at afvente naturlig fødsel. Nåede dog igennem to (pga. min vaginisme) helt forfærdelige undersøgelser: et mislykket forsøg på hindeløsning hos jordemoderen og en vaginal eksploration på fødeafdelingen. Begge konstaterede en stadig bagudvendt livmoderhals på ca. 1 1/2-2 cm og en lukket livmodermund. Nu er jeg totalt modløs: havde håbet på en naturlig, vaginal fødsel uden ks og igangsættelse, men hvad er chancen lige for, at jeg når at modne så meget de næste 5 dage? Om 6 dage har vi nemlig alligevel tid til igangsættelse… Nogen input?

Har også haft svært ved at følge med mentalt i dag, så skal virkelig øve mig på det den næste uges tid. Nogle gode råd?

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ved min tredje fødsel var jeg gået 10 dage over og var til overtidsvurdering. Der var livmoderhalsen stadig helt intakt, og ikke begyndt at forkorte sig, og derfor også helt lukket. 

Det skal siges, at jeg alle tre gange er gået langt over termin, første gang blev jeg sat i gang og fødte 14 dage over termin. Anden gang havde jeg tid til igangsættelse, men gik selv i fødsel inden, og fødte 13 dage over termin. 

Tredje gang var jeg derfor ikke overrasket over at gå langt over termin igen. Men jeg var alligevel skuffet over, at der slet ikke var sket noget, 10 dage over termin. Men dagen efter, om aftenen, fik jeg naturlige veer. Vi kom ind på fødestuen kl 2 om natten, og jeg fødte kl. ca. 10 om morgenen. 

Så der er da absolut håb. Hvis du har født før, kan det godt gå hurtigt at blive modnet. 

Anmeld Citér

25. juli

Anonymemig

Profilbillede for Anonymemig

1000 tak for at dele din oplevelse Det er desværre min første vaginale fødsel, så det kan nok ikke gå helt så stærkt som for dig. Men hååååber sådan! Er (over midnat) 40+5 og meget utålmodig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.