Kan en graviditet ses på ægløsningstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli

Anonym trådstarter

Hej med jer. 
jeg ved godt at ingen af jer kan fortælle mig om jeg er gravid eller ikke

men jeg havde ingen graviditetstest hjemme, så har for sjovs skyld taget en ægløsningstest. Den er ikke positiv, altså jeg har ikke ægløsning. Det vidste jeg sådan set godt, da jeg forventer mens om 8 dage. 

Lidt baggrundshistorie: jeg kender ikke min cyklus helt lige pt, da jeg i marts måned havde en MA. Siden da har jeg haft mens 1 gang, og 14 dage efter blødte jeg lidt. Troede jeg skulle have mens igen, men så skete der ikke mere end det. Det er ca 10 dage siden nu. Vi havde sex for 12 dage siden. Jeg har ikke testet for ægløsning da jeg plejer at kunne mærke og se når den var der, men har hverken set eller mærket noget til den. Derfor tænkte jeg for sjovt at tage en ægløsningstest for enten at fange ægløsning eller graviditet. 

ved ikke helt hvad mit spørgsmål er, men måske om nogen har prøvet at fange graviditet på ægløsningstest? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ja, en æl test kan godt være positiv ved graviditet. Men så vil den også være tydeligt positiv, og din test er negativ. Man vil altid have LH hormon i kroppen i varierende grad, så man vil altid kunne lave en streg

Anmeld Citér

24. juli

Anonym

Jeg forstår ikke pointen med testen eller dit spørgsmål. Hvordan skulle man kunne se på en ægløsningstest, om man er gravid? De fleste dage i cyklus vil man selvfølgelig få en negativ ægløsningstest, og ud fra det kan man udlede, at man ikke har ægløsning, men da ikke hvorfor. 

Anmeld Citér

24. juli

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Den test fortæller intet. Det er upræcist og upålideligt at teste en graviditet med en ægløsningstest. Hvorfor går du ikke ud og køber en graviditetstest i stedet? Du har formentlig bare ægløsning. 

Anmeld Citér

24. juli

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Solsikke9 skriver:

Den test fortæller intet. Det er upræcist og upålideligt at teste en graviditet med en ægløsningstest. Hvorfor går du ikke ud og køber en graviditetstest i stedet? Du har formentlig bare ægløsning. 

Testen er negativ. 

Anmeld Citér

24. juli

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Din test er negativ, og siger derfor hverken noget om ægløsning eller graviditet

Ja man kan godt teste for graviditet på en ægløsningstest, men så bliver teststregen helt mørkerød og meget mere tydelig end controlstregen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.