Overgangsalder hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår gik i, i overgangsalderen

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

325 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. juli

Ønskebaby2020

Profilbillede for Ønskebaby2020

Ja jeg er desværre så "heldig" at være gået i overgangsalderen som 43 årig. Der rammer mig voldsomt hårdt fordi vi forsøgte at få en mere og nu er det bare slut. Jeg har ikke forliget mig med tanken endnu og kan godt mærke jeg ikke kan se det ske forløbet

Jeg føler det er alt alt for tideligt og troede ærlig talt jeg havde mere tid. Min mor gik først i overgangsalderen som 49 årig. 

Hvad tænker i? Er det faktisk normalt at gå i overgangsalderen som 43 årig? Ved godt der er nogen der også gør det tidligere, men er det ikke typisk efter 45 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

En hurtig googlesøgning fortæller, at gennemsnittet er ved 50 år, at det som regel sker ved de 45-55 år, og at overgangsalder før de 40 år defineres som for tidlig overgangsalder. Du er altså lidt før de fleste, men ikke, så man vil kalde det for tidligt. 
I bund og grund er det måske heller ikke så vigtigt, hvad der er normalt/typisk - i din situation oplever du det jo under alle omstændigheder som for tidligt, fordi det ødelægger din drøm. Det forstår jeg godt, du er meget ked af. 
Jeg håber, du på et tidspunkt vil forlige dig med, at det blev sådan. Alt andet lige har det jo været en optimistisk plan, da fertiliteten under alle omstændigheder, overgangsalder eller ej, er lav omkring 40-årsalderen. Det gør selvfølgelig ikke en knust drøm mindre smertefuld. Det er jeg med på. 

Anmeld Citér

17. juli

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Ønskebaby2020 skriver:

Ja jeg er desværre så "heldig" at være gået i overgangsalderen som 43 årig. Der rammer mig voldsomt hårdt fordi vi forsøgte at få en mere og nu er det bare slut. Jeg har ikke forliget mig med tanken endnu og kan godt mærke jeg ikke kan se det ske forløbet

Jeg føler det er alt alt for tideligt og troede ærlig talt jeg havde mere tid. Min mor gik først i overgangsalderen som 49 årig. 

Hvad tænker i? Er det faktisk normalt at gå i overgangsalderen som 43 årig? Ved godt der er nogen der også gør det tidligere, men er det ikke typisk efter 45 år. 

Jeg tænker det er meget individuelt hvornår overgangsalderen rammer. Jeg havde en kollega, der gik i overgangsalderen som 31 årig. Hendes datter var kun lige blevet 30 da hun også gik i overgangsalderen. Tænker det også er arveligt. På samme måde som menstruation også kan være. 
jeg har hørt at man godt kan være ekstra fertil i den fase? Mon det kan være? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.