Støvallergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
3 svar
2 synes godt om
5. juli

Anonym trådstarter

Jeg har støvallergi, men kun i mild grad. Det er ved kontakt med meget støvede ting/områder, at jeg reagerer, så typisk ved hovedrengøring og oprydning, hvor der ikke så tit gøres rent. 
Mine øjne klør helt ulideligt, og så klør jeg jo i dem og kommer til at se helt forfærdelig ud. Billedet er fra i dag, og det var i går eftermiddags, jeg ryddede op, så det har set meget værre ud. 
Jeg har behandlet med kolde omslag og fed øjencreme. 

Er der noget, jeg kan gøre for at forebygge det? Jeg kommer aldrig til at være så grundig med rengøring, at der ikke vil være steder, hvor støv når at samle sig, f.eks. i skuffer m.m. Men kan man tage noget, før man går i krig? 
Er der noget at gøre for at behandle hævelserne nu, inden jeg skal i byen i aften? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli

Jixy

Profilbillede for Jixy

Mit råd vil være at prøve med antihistamin, der kan købes på Apoteket - uden recept.

Det kan f.eks. være Alkok eller Altifex - det er pilleform. 

Anmeld Citér

5. juli

Alha

Profilbillede for Alha

Ja, prøv med en Alnok eller lignende en halv time inden oprydning/rengøring.

Jeg har soleksem, men når jeg bruger solcreme med høj faktor og en Alnok en halv time, før jeg går ud, så oplever jeg det ikke.

Anmeld Citér

15. juli

fnuggi

du kunne være mig 

jeg har samme problem men jeg tager alnok to dage i træk dagene før jeg skal i meget støv samt dagen der på og dagene efter det holder det nede og skal lige siges at jeg er ansat som rengørings ass 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.