Vil ikke I børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni

Anonym trådstarter

Har brug for jeres hjælp.

Min dreng på 6 år, skal starte i skole til august, han skal gå i en ressource klasse med 4 andre.

Pt går han stadig i børnehave i en minigruppe, og han har været super glad for det, men han er inde i en periode hvor han som i overhovedet ikke vil I børnehave, hans bedste ven startede i førskole i marts, og en af hans faste pædagoger er kommet på en anden stue. Han klager herhjemme over at ingen vil lege med ham i børnehaven, men i børnehaven får jeg advide, at han er begyndt at afvise, når nogen vil lege med ham, så det er svært at hjælpe ham, oveni er det sproget der volder ham problemer, så det er svært at have en rigtig dialog med ham om det.

Det er kommet dertil hvor han er begyndt at blive udreagerende herhjemme, når jeg holder fast på at han skal i børnehave, jeg arbejder så kan ikke give for mange fridage, men han har dog kun 22 timer i børnehaven om ugen.

Og det er ligeså snart han kommer hjem fra børnehaven, at han starter med at ikke vil I børnehave næste dag, har prøvet med kortere dage, sjove aktiviteter når børnehaven er overstået, bestikkelse you name it men intet virker, hvad gør jeg? Har forslået ppr til børnehaven, men det mener de ikke nødvendigt, da han hurtigt er glad igen i børnehaven for det meste.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker det er lidt sent at sætte noget igang, det er snart sommerferie og så er det jo skole for ham

Jeg havde nok slået i bordet i marts/april hvornår de andre nu skulle i førskole og sagt at han selvfølgelig også skulle afsted så han ikke skulle have set vennerne tage afsted

Anmeld Citér

24. juni

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Tænker det er lidt sent at sætte noget igang, det er snart sommerferie og så er det jo skole for ham

Jeg havde nok slået i bordet i marts/april hvornår de andre nu skulle i førskole og sagt at han selvfølgelig også skulle afsted så han ikke skulle have set vennerne tage afsted

Hans bedste ven skulle på en anden skole, og han skal selvfølgelig følges med hans kammerater i minigruppen, som alle starter efter sommerferien. 

Anmeld Citér

24. juni

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Han kan reagere på de mange skift, men måske også på at han selv skal i skole. Det er utrygt - som barn ved man ikke helt hvad skole egentlig er for noget. 
det kan være han har brug for at tingene er endnu mere genkendelige og faste i den her, for ham, usikre periode. Hvad med at sige at I og pædagogerne har talt sammen om at I vil hjælpe ham med at komme glad ind i børnehaven. I har talt om at det vil hjælpe ham at aflevering sker på samme måde hver dag. Og så ville jeg inkorporere noget han elsker sådan så han for en periode møder ind til det hver dag og leger med det det samme sted. 
I vinker farvel I garderoben, for det kan være svært at mor eller far går med ind. Dermed bliver farvelrutinen også tydligelig. Det kan være svært at forstå “hvornår siger vi farvel”, hvis mor eller far går med ind på stuen. 
Jeg ville tale med pædagogerne om ovenstående. 
håber det snart ændrer sig ♥️

Anmeld Citér

24. juni

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Han kan reagere på de mange skift, men måske også på at han selv skal i skole. Det er utrygt - som barn ved man ikke helt hvad skole egentlig er for noget. 
det kan være han har brug for at tingene er endnu mere genkendelige og faste i den her, for ham, usikre periode. Hvad med at sige at I og pædagogerne har talt sammen om at I vil hjælpe ham med at komme glad ind i børnehaven. I har talt om at det vil hjælpe ham at aflevering sker på samme måde hver dag. Og så ville jeg inkorporere noget han elsker sådan så han for en periode møder ind til det hver dag og leger med det det samme sted. 
I vinker farvel I garderoben, for det kan være svært at mor eller far går med ind. Dermed bliver farvelrutinen også tydligelig. Det kan være svært at forstå “hvornår siger vi farvel”, hvis mor eller far går med ind på stuen. 
Jeg ville tale med pædagogerne om ovenstående. 
håber det snart ændrer sig ♥️

Både børnehaven og herhjemme køre med piktogrammer, så han ved alt hvad dagen kommer til og bestå af.

Vi siger altid farvel i garderoben, og pt bliver han selvfølgelig ked af det, men det er mere turen til børnehaven der er dræbende for alle parter, skal nærmest slæbe ham skrigende ned fra anden sal og ud på cyklen føler det er et overgreb

Anmeld Citér

25. juni

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Både børnehaven og herhjemme køre med piktogrammer, så han ved alt hvad dagen kommer til og bestå af.

Vi siger altid farvel i garderoben, og pt bliver han selvfølgelig ked af det, men det er mere turen til børnehaven der er dræbende for alle parter, skal nærmest slæbe ham skrigende ned fra anden sal og ud på cyklen føler det er et overgreb

Okay - så hans struktur er på plads

Så kan det godt lyde til, at det er alt det usikre der måske fylder, altså venner der ikke er der mere og han selv skal i skole. 
Jeg har desværre ikke andre bud, da jeg ikke kender ham, men det lyder til at han har en dejlig børnehave. Har I talt med dem om, om der kunne være en justering der kan laves som gør det nemmere for ham? 

Anmeld Citér

25. juni

Fortvivlet

Anonym skriver:

Hans bedste ven skulle på en anden skole, og han skal selvfølgelig følges med hans kammerater i minigruppen, som alle starter efter sommerferien. 

Ok, troede slet ikke nogen kommuner havde skolestart efter sommerferien, troede alle startede i foråret.

Men ja stadig sent at sætte noget i gang her tre dage før sommerferien

Anmeld Citér

25. juni

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Ok, troede slet ikke nogen kommuner havde skolestart efter sommerferien, troede alle startede i foråret.

Men ja stadig sent at sætte noget i gang her tre dage før sommerferien

Det er anderledes når det er et specialtilbud, og minigruppen i børnehaven er også et specialtilbud. 3 dage før sommerferien???

Anmeld Citér

26. juni

Fortvivlet

Anonym skriver:

Det er anderledes når det er et specialtilbud, og minigruppen i børnehaven er også et specialtilbud. 3 dage før sommerferien???

Nu skrev du jo ikke at han gik i specialbørnehave, men selvom han gør, hvad er det så konkret du vil have skal ske de sidste dage?

Anmeld Citér

27. juni

Anonym

Fortvivlet skriver:

Nu skrev du jo ikke at han gik i specialbørnehave, men selvom han gør, hvad er det så konkret du vil have skal ske de sidste dage?

Det er vel det, TS beder om råd til - hvad hun konkret kan gøre. Og sommerferien begynder for de fleste først om to uger. Måske senere endnu for TS. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.