Har brug for jeres hjælp.
Min dreng på 6 år, skal starte i skole til august, han skal gå i en ressource klasse med 4 andre.
Pt går han stadig i børnehave i en minigruppe, og han har været super glad for det, men han er inde i en periode hvor han som i overhovedet ikke vil I børnehave, hans bedste ven startede i førskole i marts, og en af hans faste pædagoger er kommet på en anden stue. Han klager herhjemme over at ingen vil lege med ham i børnehaven, men i børnehaven får jeg advide, at han er begyndt at afvise, når nogen vil lege med ham, så det er svært at hjælpe ham, oveni er det sproget der volder ham problemer, så det er svært at have en rigtig dialog med ham om det.
Det er kommet dertil hvor han er begyndt at blive udreagerende herhjemme, når jeg holder fast på at han skal i børnehave, jeg arbejder så kan ikke give for mange fridage, men han har dog kun 22 timer i børnehaven om ugen.
Og det er ligeså snart han kommer hjem fra børnehaven, at han starter med at ikke vil I børnehave næste dag, har prøvet med kortere dage, sjove aktiviteter når børnehaven er overstået, bestikkelse you name it
men intet virker, hvad gør jeg? Har forslået ppr til børnehaven, men det mener de ikke nødvendigt, da han hurtigt er glad igen i børnehaven for det meste.
Anmeld
Citér