Meget korte lure - 8,5 måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Min datter er igen begyndt at sove korte lure.

1. lur 45-60 min

2. lur 30 min

3. lur 30 min

Jeg har overvejet at prøve med 2 lure i stedet, men det er kun lykkes tre gange.

De fleste dage ser nogenlunde sådan ud:

Hun vågner tidligt, ca. 5.30 +/- 

Første lur ca. 7.45/8

Anden lur ca. 11.30/12

Tredje lur ca. 15/15.30

Jeg har forsøgt at udskyde første lur til 8.30, men de fleste dage er det umuligt, da hun simpelthen ikke kan holde længere og ender med at falde i søvn på mig.

Hvad kan jeg gøre her?

Jeg overvejer at vente til efter vuggestuestart, som er d. 15/8, men jeg ved ikke, om det er dumt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

I den alder sov mine børn 1 lang lur - til gengæld sov de oftest 3 timer

jeg ville trappe ned til 2 lure eller en lang

Anmeld Citér

23. juni

MortilF+V

mor:) skriver:

I den alder sov mine børn 1 lang lur - til gengæld sov de oftest 3 timer

jeg ville trappe ned til 2 lure eller en lang

Det lyder dejligt! Der var lige en kort periode, hvor hendes ene lur var 1 1/2 -2 rimer. Det gik hurtigt over, da vi begge begyndte at være hjemme (barsel og ferie). 

Ellers har hun aldrig været god til at sove lange lure.

Hun er meget sensitiv overfor lyd, men far mener bare, at hun må lære at sove, lige meget, hvad han laver, eller hvor højt han larmer. Jeg mener, at vi skal prioritere vores datters søvn højt og så må han "larme" når hun er vågen.

Hvordan ville du gribe det an?

Anmeld Citér

23. juni

Anonym

Hun har en alder hvor hun burde sove 2 lure. Overgangen kan være svær og det kræver en indsats for at få hende holdt vågen. Dvs. leg, spisning og aktivering, så hun ikke falder i søvn. Mange børn i den alder formiddag og eftermiddag. Vuggestuen kan heller ikke imødekomme 3 lure, så begyndt du bare med den nye rutine. 

I forhold til sin mand og hans manglende forståelse, så må du enten skære ud i pap at han skal være stille eller også må du gå ture med barnet i vognen. Jeres barns søvn og trivsel bør står øverst på interesselisten. Jeg havde måske endda bedt manden om at smutte ud af hytten ved lure, hvis han ikke kan være stille. 

Anmeld Citér

23. juni

Anonym

Det meget normalt at børn vågner når søvncyklussen er slut, og skal have hjælp til at finde tilbage i søvnen igen. Det er også normalt at de siger lidt lyde og selv falder hen igen.

Anmeld Citér

23. juni

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg kan ikke se problemet, hvis du kan fungere med det og datteren trives. 

I vuggestuen kommer rutinerne helt af sig selv. 

Anmeld Citér

23. juni

Jixy

Profilbillede for Jixy
Anonym skriver:

Hun har en alder hvor hun burde sove 2 lure. Overgangen kan være svær og det kræver en indsats for at få hende holdt vågen. Dvs. leg, spisning og aktivering, så hun ikke falder i søvn. Mange børn i den alder formiddag og eftermiddag. Vuggestuen kan heller ikke imødekomme 3 lure, så begyndt du bare med den nye rutine. 

I forhold til sin mand og hans manglende forståelse, så må du enten skære ud i pap at han skal være stille eller også må du gå ture med barnet i vognen. Jeres barns søvn og trivsel bør står øverst på interesselisten. Jeg havde måske endda bedt manden om at smutte ud af hytten ved lure, hvis han ikke kan være stille. 

Enig i det med 2 lure.

Men det må da helt klart være manden der går med barnevognen, så har han heller ikke hænderne fri til at larme imens

Manden skal selvfølgelig ikke larme uhæmmet når der er lur for den lille, men hverdags larm kan nok være en fordel. Men ikke motorsave og hvad har vi ellers. Ellers må det være hans ansvar at underholde en træt og sur baby.

Anmeld Citér

23. juni

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ej hvad? Nu har jeg været vuggestue pædagog i 15 år og børn på 8,5 måneder kan SAGTENS (og meget normalt!) sove tre lure. Det er nærmere ualmindeligt de kun sover to. Og jo, der skal vuggestuen da imødekomme. Det forstår jeg ingenting af det der

jeg ville forsøge mig lidt frem og tilbage - varmen kan sagtens spille ind og måske et udviklingsspring også kan være faktoren for længere lure. 
jeg ville aldrig tvinge ekstra vågentid ned over et barn, der åbenlyst er træt

Anmeld Citér

23. juni

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
CKJ skriver:

Ej hvad? Nu har jeg været vuggestue pædagog i 15 år og børn på 8,5 måneder kan SAGTENS (og meget normalt!) sove tre lure. Det er nærmere ualmindeligt de kun sover to. Og jo, der skal vuggestuen da imødekomme. Det forstår jeg ingenting af det der

jeg ville forsøge mig lidt frem og tilbage - varmen kan sagtens spille ind og måske et udviklingsspring også kan være faktoren for længere lure. 
jeg ville aldrig tvinge ekstra vågentid ned over et barn, der åbenlyst er træt

Min datter var 11 måneder da hun kom i vuggestue og var lige gået ned på 1 lur om dagen. Men der var flere børn, der sov to eller flere. Det var aldrig et problem og pædagogerne spurgte til hendes rutiner

Anmeld Citér

23. juni

MortilF+V

Anonym skriver:

Det er ikke alle, der kan nøjes med 2 lure nu. Selvom du mener, at hun burde. Jeg har også snakket med ham om det og gør det gerne igen. For det virker som om, at han til tider prioriterer sig selv for meget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.