MR scanning af hjernen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg er SÅ nervøs. Min lille datter, på. 8,5 måned, skal have lavet en MR scanning af hjernen, på mandag.

Hun udviklede efter fødslen et stort hæmangiom/jordbærmærke i ansigtet, som lægerne er bekymrede for, kan have en sammenhæng med hendes langsommere grovmotoriske udvikling og nyligt opståede skelen på øjnene.

Hun skal snart tilses af en neurolog og have tilknyttet en fysioterapeut.

Puha! Det er hårdt at være I. Jeg havde lige brug for at få det ud!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Det kan jeg godt forstå det er ikke sjovt når der er noget med ens guld.

Håber scanning kan give nogle svar. 

Anmeld Citér

21. juni

Anonym trådstarter

Trepiger skriver:

Det kan jeg godt forstå det er ikke sjovt når der er noget med ens guld.

Håber scanning kan give nogle svar. 

Tusind tak. Det håber jeg også Hvis ikke de kan se noget, skal scanningen gentages,  når hun fylder 1 år..

Det værste er, at hun skal ligges i fuld narkose

Anmeld Citér

21. juni

Anonym

Vores datter blev også MR scannet. Mener hun var 6-7 måneder. Personalet var virkelig søde. Jeg sad med hende helt til hun sov og nynnede hendes vuggevise. Personalet var omkring os og fulgte os både frem og tilbage. Så blev hun båret op til børneafdelingen efterfølgende, godt puttet ind mens hun stadig var sovende. 

De kan godt være kede af det under deres opvågning. Men så snart hun var rigtig vågen, så gik resten af dagen helt fint. 

Anmeld Citér

22. juni

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores datter blev også MR scannet. Mener hun var 6-7 måneder. Personalet var virkelig søde. Jeg sad med hende helt til hun sov og nynnede hendes vuggevise. Personalet var omkring os og fulgte os både frem og tilbage. Så blev hun båret op til børneafdelingen efterfølgende, godt puttet ind mens hun stadig var sovende. 

De kan godt være kede af det under deres opvågning. Men så snart hun var rigtig vågen, så gik resten af dagen helt fint. 

Tusind tak for dit svar. Det beroliger mig lidt, selvom det selvfølgelig ikke kan ændre på, hvad hun skal igennem. Jeg ville ønske, at det var mig i stedet.

Anmeld Citér

23. juni

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Tusind tak. Det håber jeg også Hvis ikke de kan se noget, skal scanningen gentages,  når hun fylder 1 år..

Det værste er, at hun skal ligges i fuld narkose

Min mindste er lige blevet ct scannet (ift hun skal opereres for hjertefejl)

der fik hun sådan noget beroligende sprøjtet i næsen, vi sad ca 20 min og puttede og så faldt hun i en dyb søvn, blev scannet og vågnede kort efter igen. Hun var lidt træt og groggy resten af dagen men ellers intet. 
Af hvad jeg forstod foretrækker de ihvertfald på riget, at bruge denne metode hvis det kan lade sig gøre at få dem til at sove, fremfor narkose. Så måske de forsøger det først ��

Anmeld Citér

23. juni

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ingen erfaring med det, men jeg sender dig masser af kærlige tanker

Anmeld Citér

23. juni

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg har ingen erfaring med det, men jeg sender dig masser af kærlige tanker

Tusind tak 

Anmeld Citér

23. juni

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Min mindste er lige blevet ct scannet (ift hun skal opereres for hjertefejl)

der fik hun sådan noget beroligende sprøjtet i næsen, vi sad ca 20 min og puttede og så faldt hun i en dyb søvn, blev scannet og vågnede kort efter igen. Hun var lidt træt og groggy resten af dagen men ellers intet. 
Af hvad jeg forstod foretrækker de ihvertfald på riget, at bruge denne metode hvis det kan lade sig gøre at få dem til at sove, fremfor narkose. Så måske de forsøger det først ��

De nævnte slet ikke den type bedøvelse. Hun sad hos mig, imens hun fik maske. Hun faldt hurtigt i "søvn". Jeg nynnede hendes godnatsang, men var godt nok tæt på at knibe lidt tårer lige der.

Resten forløb heldigvis, helt efter planen. Hun vågnede hurtigt og var lidt ked, fordi hun var sulten (efter 20 timer uden mad og 6 1/2 time uden amning).

Anmeld Citér

24. juni

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

De nævnte slet ikke den type bedøvelse. Hun sad hos mig, imens hun fik maske. Hun faldt hurtigt i "søvn". Jeg nynnede hendes godnatsang, men var godt nok tæt på at knibe lidt tårer lige der.

Resten forløb heldigvis, helt efter planen. Hun vågnede hurtigt og var lidt ked, fordi hun var sulten (efter 20 timer uden mad og 6 1/2 time uden amning).

Mærkeligt.

men godt det forløb godt ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.