Tandlægeforsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg anede ikke, at man kan få forsikringen til at betale sin dyre tandlægeregning. 
Min svoger har lige fået en rodbehandling og der har forsikringen betalt næsten alt. Jeg fik dog ikke spurgt ind til hvilken forsikring det er så er der nogen herinde der ved hvilken det er? 
Jeg blev godt nok overrasket og ærgerlig over, at jeg ikke vidste at der fandtes en forsikring der dækker næsten hele sin regning for det kunne jeg godt havde brugt for nogle år siden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Formentlig en tandforsikring

Anmeld Citér

17. juni

IenFart

Profilbillede for IenFart

Der er en del virksomheder, hvor medarbejderne har tandforsikring sideløbende med sundhedsforsikringen. Det har jeg da i hvert fald oplevet flere steder.

Anmeld Citér

17. juni

Jixy

Profilbillede for Jixy

I min ulykkes forsikring har jeg tilvalgt tandbehandling der bl.a. dækker rodbehandling - over 500kr. Den dækker flere andre lign. ting som ikke er kosmetisk eller som. eftersyn og rensning.

Anmeld Citér

17. juni

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Ok. Tak for svar

Jeg undrer mig bare hvorfor jeg ikke har hørt om det før, og at man ligefrem kan få betalt nærmest hele beløbet af forsikringen overrasker mig faktisk. Det gad jeg bare godt at havde vidst noget før…. 
Folk siger jo at det er så dyrt, men det er det jo ikke alligevel når de får regningen betalt af forsikringen. Det er det jeg ikke helt kan forstå hvad folk så brokker sig over

Anmeld Citér

17. juni

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du mener at folk generelt snakker om at det er dyrt at gå til tandlægen, så tror jeg faktisk at det er de færreste der har en forsikring for det. Jeg har selv først fået det for et års tid siden da vi skiftede forsikringsselskab og havde ikke hørt om det før.

Jeg har selv tidligere betalt for rodbehandling mm. Og det er jo da dyrt.

Anmeld Citér

17. juni

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Jixy skriver:

Hvis du mener at folk generelt snakker om at det er dyrt at gå til tandlægen, så tror jeg faktisk at det er de færreste der har en forsikring for det. Jeg har selv først fået det for et års tid siden da vi skiftede forsikringsselskab og havde ikke hørt om det før.

Jeg har selv tidligere betalt for rodbehandling mm. Og det er jo da dyrt.

Lige præcis! Det er det jeg mener 

Anmeld Citér

17. juni

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg har tandforsikring gennem arbejdet til en god (gruppe)pris. Men den dækker jo kun nye forhold - dvs ikke kroner på gamle rodbehandlede tænder, eller fix af eksisterende/begyndende huller, der allerede var konstateret. 

Med al forsikring er det jo sådan, at den gennemsnitlige forsikringstager skal betale mere i løbende ydelser, end man får tilbage.
Sygesikring DK dækker også en del afhængigt af gruppe.

Anmeld Citér

17. juni

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Omsorgsgiver skriver:

Ok. Tak for svar

Jeg undrer mig bare hvorfor jeg ikke har hørt om det før, og at man ligefrem kan få betalt nærmest hele beløbet af forsikringen overrasker mig faktisk. Det gad jeg bare godt at havde vidst noget før…. 
Folk siger jo at det er så dyrt, men det er det jo ikke alligevel når de får regningen betalt af forsikringen. Det er det jeg ikke helt kan forstå hvad folk så brokker sig over

Folk brokker sig vel, fordi de ligesom du ikke har en sådan forsikring? Desuden er det selvfølgelig ikke en gratis omgang at have en så omfattende tandforsikring, og man kan mig bekendt ikke vente med at tegne den, til skaden er sket. Så har man ikke tidligere haft de store problemer med tænderne, har man måske satset på, det forblev sådan og sparet på forsikringerne. 

Det er en jungle at finde den bedste forsikring til den bedste pris - men google er din ven. I nogle tilfælde er det et tilkøb til den almindelige ulykkesforsikring, men der er også selskaber, som kun har tandforsikringer. 

Anmeld Citér

17. juni

Hamder

Profilbillede for Hamder

Har dansk tandforsikring 

1100kr årligt selv risiko på 900 har lige fået lavet tænder for 20000, nogle huller, rodbehandling udrivning / operation af 2 visdomstænder, paradentose behandling og en masse andre ting. 

Forsikring dækkede nok 18000 

Så Jeps det var godt givet ud 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.