Føler mig i Jernmangle men lægen siger NEJ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
10 svar
12 synes godt om
15. juni

Mcr

Profilbillede for Mcr

Halløj 

Jeg står i den situation at jeg er 20 uger henne, og siden jeg trådt ind i anden trimester har jeg haft det af LORT til....

Jeg følere ånde  nød når jeg taler lange sætninger, træt kan nærmest gå i hi, on and off hovedpine, hjertebanke, følere alt min energi er suget ud af mig, jeg kan ikke holde til en skid uden jeg føler mig drænet..

Har været ved lægen som målt min blodprocent som var 7,2 hvilke hun mente var vældig fint, så der var ingen grund til at gøre mere..

Hun mener bare at jeg har fået angst og deprission og skulle sygemelde mig.....

Jeg har så taget en hjemme test til jern og den siger unormal så hvad fan gør jeg nu ? Jeg har ikke lyst til at ringe til lægen i frygt for at blive dømt til sans og samling...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Du kan bare tage en ekstra jernpille, og så se, om du ikke får det bedre.. 

Jeg tager ofte jern, selvom blodprøven siger, at jeg ligger inde for normalen, men jeg kommer lynhurtigt i jernunderskud, så lægen har sagt, at jeg sagtens kan det i perioder, hvis jeg føler mig i underskud 

Anmeld Citér

15. juni

Mcr

Profilbillede for Mcr
Unicorn1 skriver:

Du kan bare tage en ekstra jernpille, og så se, om du ikke får det bedre.. 

Jeg tager ofte jern, selvom blodprøven siger, at jeg ligger inde for normalen, men jeg kommer lynhurtigt i jernunderskud, så lægen har sagt, at jeg sagtens kan det i perioder, hvis jeg føler mig i underskud 

Sjovt jeg har fået af vide at det må jeg ikke

fordi jeg ligger i fint? 

er det normale jern til gravide du tager ? Og tager du så 2 ?

Anmeld Citér

15. juni

Gorden

Profilbillede for Gorden

Men er der ikke en streg nummer 2? Den fortæller jo at alt er normalt? Den er ikke den tydeligste, men den er der da

Anmeld Citér

15. juni

Savanna

Profilbillede for Savanna

Der er faktisk en ekstra streg.

I stedet for at tage ekstra piller, kan du jo kigge på din kost og finde jernholdige fødevarer.

Anmeld Citér

15. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mcr skriver:

Sjovt jeg har fået af vide at det må jeg ikke

fordi jeg ligger i fint? 

er det normale jern til gravide du tager ? Og tager du så 2 ?

Det er forskelligt, det jeg tager.. 

Er ikke gravid nu, men jeg har både købt de dyre og de billige.. Under min sidste graviditet skulle jeg dog op på 4 piller af de dyre, før mit jernniveau var i orden..

Lige pt. Er jeg også i gang med jernpiller, fordi den lå lige på grænsen, men er nu kommet op på et fint niveau.. 

Men som en anden foreslår, så kan du også ligge på jernholdig mad

Anmeld Citér

16. juni

Panther

Profilbillede for Panther

Er 7,2 ikke lige i underkanten af normalværdi?

Jeg ville også bare tage lidt jern i pilleform og se, om det hjælper. Alternativt, som en anden siger, spise dig til det.

Anmeld Citér

16. juni

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mcr skriver:

Halløj 

Jeg står i den situation at jeg er 20 uger henne, og siden jeg trådt ind i anden trimester har jeg haft det af LORT til....

Jeg følere ånde  nød når jeg taler lange sætninger, træt kan nærmest gå i hi, on and off hovedpine, hjertebanke, følere alt min energi er suget ud af mig, jeg kan ikke holde til en skid uden jeg føler mig drænet..

Har været ved lægen som målt min blodprocent som var 7,2 hvilke hun mente var vældig fint, så der var ingen grund til at gøre mere..

Hun mener bare at jeg har fået angst og deprission og skulle sygemelde mig.....

Jeg har så taget en hjemme test til jern og den siger unormal så hvad fan gør jeg nu ? Jeg har ikke lyst til at ringe til lægen i frygt for at blive dømt til sans og samling...

Hvorfor mener lægen, at du har fået angst og depression? Det er jo ikke “bare”, men dybt alvorlige diagnoser, som kræver behandling. Langt alvorligere end jernmangel. 
Er der en forhistorie? 

Anmeld Citér

16. juni

Mcr

Profilbillede for Mcr
Mor og meget mere skriver:

Hvorfor mener lægen, at du har fået angst og depression? Det er jo ikke “bare”, men dybt alvorlige diagnoser, som kræver behandling. Langt alvorligere end jernmangel. 
Er der en forhistorie? 

Lige præcis! 

nej jeg har ingen psykiske historik.

men der blev ikke gjort mere ved det så jeg tænker at det ikke alvorligt ment ? 

men vil prøve at kigge på kost og en ekstra pille

Anmeld Citér

16. juni

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Min jordemoder har også sagt man kan gå op i jerntilskud, hvis man føler mangel. Så jeg ville nok også bare prøve at tage en ekstra jernpille

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.