Stammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni

Anonym trådstarter

Nogen talepædagoger her ?

Kan stammen godt opstå pludseligt?

Altså som I da jeg afleverede min dreng i morges havde han aldrig stammet før og til jeg hentede ham i eftermiddag, stammede han helt voldsomt og blev tydeligt frustreret over ikke at kunne få ordene ud.

Jeg er selv pædagog, så ved godt at man selvfølgelig give ham tid til at få fuldført sin sætning.

Jeg bliver bare bekymret om det kan skyldes noget alvorligt (hjerneblødning eller andet), men kan ikke Google mig frem til andet end stammen godt kan opstå pludseligt, men hvor pludseligt ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni

FrkS

Profilbillede for FrkS

Min søn gjorde det samme i 2,5 års alderen. Fra det ene øjeblik til det andet stammede han frygteligt. Vi havde ham forbi en talepædagog, som sagde at han havde et kæmpe ordforråd og at hjernen var hurtigere end munden, men at det formentligt ville stoppe igen. Og det gjorde det - 3 uger senere var det helt væk igen. 

Anmeld Citér

21. juni

Alha

Profilbillede for Alha

Mon søster stammede pludseligt,da hun gik i børnehave. Det gik over, men der gik vel et halvt til et helt år. Heldigvis var hun ikke psykisk påvirket af sin stammen. Hun blev tjekket i ørene og kom til logopæd. Logopæd en fortalte de samme som forrige svar, nemlig at ordforrådet var stort, men munden kunne ikke følge med i alt det, hun ville fortælle.

Anmeld Citér

22. juni

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min ældste stammede også pludseligt i børnehave. Dengang fik vi at vide at hans ordforråd var så stor at det gik for hurtigt op i hovedet contra at få det ud verbalt. Der stoppede igen - kan dog ikke huske hvor længe efter. I hvert inden skole

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.