Listeria?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni

Anonym trådstarter

Hej alle, 

jeg fik i går en kartoffelpizza fra et pizzaria, tror jeg sætter den på køl 1,5 time efter den er blevet købt, er til middag, så registrerer det ikke så nøjagtigt hvornår den bliver sat på køl. Gemmer to stykker derfra i køleskabet og har i dag varmet de to stykker op i en airfryer i 5 min på 200 grader. Synes måske ikke stykkerne var rygende varme da jeg tog den ud af airfryeren men spiste dem alligevel og nu kan jeg bare mærke at jeg er bekymret for listeria, om jeg kunne have fået det ved den pizza fordi det er en med mascarpone, mozeralla og parmesan og hvis der er opstået bakterier i går og jeg ikke har varmet det godt nok op i dag er det så kritisk? Hvad vil I gøre? Og ville i være bekymret?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni

Anonym

Hvis du får mylderbæ så var den dårlig og så blir du rask igen, får du ikke, så er det fint. Tror du kan tage det ganske roligt. Der går ca 7 timer fra  dårlig madvare er indtaget til kroppen reagerer. Har dog prøvet dårlig burratta som gav mig øjeblikkelig reaktion. Fisk kan man også reagerer på ganske hurtigt. 

Anmeld Citér

11. juni

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du får mylderbæ så var den dårlig og så blir du rask igen, får du ikke, så er det fint. Tror du kan tage det ganske roligt. Der går ca 7 timer fra  dårlig madvare er indtaget til kroppen reagerer. Har dog prøvet dårlig burratta som gav mig øjeblikkelig reaktion. Fisk kan man også reagerer på ganske hurtigt. 

Men det er vel skidt hvis det er listeria du får det dårligt af, det kan jo skade fosteret��

Anmeld Citér

11. juni

Anonym

Kan, skade fosteret. Tror du har det fint. Ellers ring til lægen hvis du er nervøs

Anmeld Citér

11. juni

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Har hele pizzaen ikke været bagt ved pizzeriaet? Så er bakterierne jo dræbt der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.