Moderkageløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. juni

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Nogen som har haft moderkageløsning i tidligere graviditeter som efterfølgende har været gravid igen, som kan fortælle mig om forløb, både om det skete igen, men også om der var særlige forholdsregler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

De mener at moderkagen rev sig en smule løs, da jeg gik i fødsel med vores datter.. Efter fødslen ville hullet ikke lukke sig, og jeg mistede et sted mellem 2-2,5 liter blod i alt fra vandet gik til de fik lukket hullet under en 55 minutters operation.. Det var muligvis pga. Moderkageløsning, at hullet ikke ville lukke sig..

Da jeg skulle til at føde vores søn stod de klar med operationsstue og blod, hvis det skulle ske igen - dette var sygehuset, der lagde den plan.. Heldigvis gik fødslen over al forventning, og der var absolut ingen komplikationer, så de pakkede blodet væk og brugte stuen til en anden

Anmeld Citér

4. juni

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Unicorn1 skriver:

De mener at moderkagen rev sig en smule løs, da jeg gik i fødsel med vores datter.. Efter fødslen ville hullet ikke lukke sig, og jeg mistede et sted mellem 2-2,5 liter blod i alt fra vandet gik til de fik lukket hullet under en 55 minutters operation.. Det var muligvis pga. Moderkageløsning, at hullet ikke ville lukke sig..

Da jeg skulle til at føde vores søn stod de klar med operationsstue og blod, hvis det skulle ske igen - dette var sygehuset, der lagde den plan.. Heldigvis gik fødslen over al forventning, og der var absolut ingen komplikationer, så de pakkede blodet væk og brugte stuen til en anden

Og ingen forholdsregler i graviditeten?

Min rev så totalt løs ved fødslen og endte i akut kejsersnit og kan bare google at jeg så er i risiko for at det sker igen og man derfor muligvis vil anbefale deltids/eller fuldtids sygemelding og man fx heller ikke må cykle på ladcykel osv altså en masse forholdsregler for at passe på 

Men lægen jeg snakkede med var mere opmærksom på alle mulige andre ting i min journal og havde sin teori på hvorfor det var skeet og virker til at handle ud fra det. Så jeg har bare brug for at vide at det er sikkert at gøre som jeg plejer (jeg høre selvfølgelig jordmoder ad) men var bare nysgerrig på om nogen havde erfaring med det

Anmeld Citér

4. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Fortvivlet skriver:

Og ingen forholdsregler i graviditeten?

Min rev så totalt løs ved fødslen og endte i akut kejsersnit og kan bare google at jeg så er i risiko for at det sker igen og man derfor muligvis vil anbefale deltids/eller fuldtids sygemelding og man fx heller ikke må cykle på ladcykel osv altså en masse forholdsregler for at passe på 

Men lægen jeg snakkede med var mere opmærksom på alle mulige andre ting i min journal og havde sin teori på hvorfor det var skeet og virker til at handle ud fra det. Så jeg har bare brug for at vide at det er sikkert at gøre som jeg plejer (jeg høre selvfølgelig jordmoder ad) men var bare nysgerrig på om nogen havde erfaring med det

Nej ikke rigtigt.. Altså vi holdt øje med mit jernniveau, men jeg er også en type, der hurtigt mister jern.. Så har fx altid skulle tage 4 gange mere jern under graviditeter end andre gravide.. 

Og så var jeg sygemeldt med bækkenløsning under begge fuldbyrdede graviditeter, så skal ikke kunne sige, om sygemelding ville komme på banen pga. Det.. 

Men synes da bestemt at det skal tages alvorligt, og der skal lægges en plan både under graviditeten og under fødslen hos dig 

Anmeld Citér

4. juni

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Nu havde jeg placenta prævia med mit andet barn, hvor min moderkage begyndte at løsrive sig i uge 34 som endte i hyper akut ks. De bad mig om at vente 4 år med at blive gravid igen og kunne læse der var 4% risiko fra placenta prævia igen. Min tredje graviditet kom 6 år efter, var meget nervøs men alt var til UG. Er gravid igen 5 måneder efter sidste ks og jeg er da lidt nervøs men ja skal til privat scanning her den 21. For at se om de kan se hvor min livmoder er hæftet fast allerede ved jeg dog ikke og den kan jo nå at rykke sig. Men jeg havde moderkageløsning grundet placenta prævia 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.