Familieretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. maj

Anonym trådstarter

Jeg skal i familieretten med min exmand i næste uge. Har aldrig prøvet det før, og er rystende nervøs. Dels fordi han er ekspert i at fortælle historier så de bedst muligt passer til hans virkelighed og dels fordi jeg pga det lange ægteskab med ham er hårdt ramt at stress relateret depression. 

Hvordan foregår en hovedforhandling? Det er ang skilsmissen vilkår og ikke ang børnene,  da han helt har valgt dem fra.

Vi har begge advokater. Hvordan bliver man placerert iforhold til hinanden? Der er sat 2 timer af. Er det ikke længe?

Han har både i FRH og i hans processkrift til retten fortalt diverse usandheder. Det er ting jeg kan modbevise med forskellige dokumenter- men må jeg tage det med, eller er det hele bare en mundlig duel?

Han har indtil nu, ikke fortalt en eneste sandhed - og det er frygtelig frustrerende,  når jeg nu kan modbevise det hele. Men bliver det bare en samtale, så ender det jo mere med "han siger - hun siger" og det er vel ikke rimeligt udelukkende at skulle træffe afgørelse på det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg skal i familieretten med min exmand i næste uge. Har aldrig prøvet det før, og er rystende nervøs. Dels fordi han er ekspert i at fortælle historier så de bedst muligt passer til hans virkelighed og dels fordi jeg pga det lange ægteskab med ham er hårdt ramt at stress relateret depression. 

Hvordan foregår en hovedforhandling? Det er ang skilsmissen vilkår og ikke ang børnene,  da han helt har valgt dem fra.

Vi har begge advokater. Hvordan bliver man placerert iforhold til hinanden? Der er sat 2 timer af. Er det ikke længe?

Han har både i FRH og i hans processkrift til retten fortalt diverse usandheder. Det er ting jeg kan modbevise med forskellige dokumenter- men må jeg tage det med, eller er det hele bare en mundlig duel?

Han har indtil nu, ikke fortalt en eneste sandhed - og det er frygtelig frustrerende,  når jeg nu kan modbevise det hele. Men bliver det bare en samtale, så ender det jo mere med "han siger - hun siger" og det er vel ikke rimeligt udelukkende at skulle træffe afgørelse på det?

jeg synes du skal spørge din advokat. 
jeg vil tro at enhver retssal handler om bevisbyrder. Så mon dog at I bare skal sidde og kaste med mudder uden nogen forsøger at kontrollere fakta. men spørg da

Anmeld Citér

29. maj

Anonym

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til din advokat og høre dem ad kan ikke lige kringle i dit skriv om det er i familie rets huset du skal ind eller om det er i retten. Hvis det er i Familieretshuset sidder man gerne over for en person fra familie rets huset det vil sige at du sidder " ved siden af " din eksmand, evt med jeres advokater imellem jer. Da jeg var der inde angående min søn havde han slæbt en advokat med der ind, hvor han også løj men sagde bare roligt at jeg havde dokumentation for at han havde begået psykisk vold mod mig og hans advokat fik nærmest et chok. Så ring til din advokat det helt sikkert information de gerne vil have at du har fysiske beviser der kan fremvises hvis der er behov for det.

Derud over kan jeg godt forstå du er nervøs det helt sikkert ikke rart

Anmeld Citér

31. maj

anna111

Profilbillede for anna111

Nu har jeg ikke lige selv siddet i dette 

Men vis din x har en masse påstande som du heldigvis kan modbevise med papire er jeg helt sikker på at de gerne vil se beviser så det ikke bare bliver mudderkastning mod hinanden din x vil heller ikke komme i det bedste lys når du kan bevise at han lyver.

Så vis det var mig ville jeg samle alt sammen jeg kunne og bare have det med bliver der så sagt nogle løgne kan du jo så netop modbevise dette 

Held og lykke her fra

Anmeld Citér

2. juni

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Giv dokumentationen til din advokat. 
I en ret er det fakta og bevisførelse der vejer tungest

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.