Jeg skal i familieretten med min exmand i næste uge. Har aldrig prøvet det før, og er rystende nervøs. Dels fordi han er ekspert i at fortælle historier så de bedst muligt passer til hans virkelighed og dels fordi jeg pga det lange ægteskab med ham er hårdt ramt at stress relateret depression.
Hvordan foregår en hovedforhandling? Det er ang skilsmissen vilkår og ikke ang børnene, da han helt har valgt dem fra.
Vi har begge advokater. Hvordan bliver man placerert iforhold til hinanden? Der er sat 2 timer af. Er det ikke længe?
Han har både i FRH og i hans processkrift til retten fortalt diverse usandheder. Det er ting jeg kan modbevise med forskellige dokumenter- men må jeg tage det med, eller er det hele bare en mundlig duel?
Han har indtil nu, ikke fortalt en eneste sandhed - og det er frygtelig frustrerende, når jeg nu kan modbevise det hele. Men bliver det bare en samtale, så ender det jo mere med "han siger - hun siger" og det er vel ikke rimeligt udelukkende at skulle træffe afgørelse på det?
Anmeld
Citér