Hvad arbejder du med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.720 visninger
22 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er uddannet pædagog i 2015 og nogle dage vil jeg virkelig ønske jeg viste hvor dårlige vilkår vi har i vores job. Så havde jeg valgt noget andet. 

Jeg vil noget andet nu. 

Jeg overvejer klasseleder altså 0 klasse pædagog. 

Eller om jeg skal være leder. 

Nogle der har læst pædagog og laver andet ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj

Anonym

Jeg har været uddandet pædagog, siden 2005.

Jeg har arbejdet indenfor special området, siden jeg blev uddannet, og jeg syntes også vores arbejdet er blevet hårde og hårde.

Især indenfor de sidste 10 år, har jeg oplevet fagligeheden falde, især pga at der bliver ansæt flere ufaglærte, end faglærte.

Sidste år skiftede jeg fra døgnområdet, til specialskole. I min klasse er vi 1 pædagog (mig) 1 lære, 1 flexjobber, der er der 4 timer hver dag, samt 1 social og sundhedshjælper, 1 assistent, og 1 fast medhjælper, samt 3 medhjælper der rotere mellem klasserne. 

Og det at vi er nok vokse, med en relevant uddannelse, gør bare en KÆMPE forskel.

Det er virkelig dejligt.

Udover det var jeg til sidst i mit gamle job, også ved at overveje at gå helt nye veje. Var enda ved at overveje, om jeg skulle prøve en ny udd. 

Men var bare helt blank på, hvad det skulle have været�� 

Men det ALTID, at skulle være noget for andre mennesker, det være sig borger, pårørende og kollegerne, er bare super hårdt. 

Så hvis du har lyst og mod, på noget nyt, så kast dig ud i det����

Anmeld Citér

26. maj

Anonym

Jeg er pædagog i vuggestue og jeg har også overvejet andre veje, men har svært ved at se mine muligheder

Jeg har overvejet personlig hjælper 

Anmeld Citér

27. maj

CKJ

Profilbillede for CKJ

Uuuh jeg udsætter mig selv lige nu tænker jeg….