Jeg er kun weekend far, men børnenes mor undskylder sig med møder kurser olign .
Så sent som i dag ville hun sende dem herned , men jeg sagde fra pga episoden . Det var hun ikke tilfreds med men hun fandt en løsning.
Okay tak for afklaring og godt du sagde fra. Selvom du "kun" er weekendfar er det også dine børn og du har også ansvar for deres trivsel, derfor har du et moralsk medansvar i at finde en løsning, hvis deres mor har brug for noget støtte. Jeg er med på at i princippet SKAL du ikke stille op til mere end der er aftalt, men det lyder som at være et svigt for børnene lige nu.
Overvejelser: kan du planlægge dig ud af at have dem oftere for at hjælpe mor, måske en fast ugedag eller ekstra weekend. Evt ved at omlægge noget arbejdstid?
Alternativt har i anden familie der kan hjælpe? Kan i finde en barnepige og splitte udgiften?
Det er på ingen måde ok at børnene skal stå uden en forældre hver 2. Uge. Der skal et barn altså være stort set klar til at flytte hjemmefra, før man kan forlange det som en fast ting, med så hyppig interval og lang tid af gangen. Var det én gang om måneden var sagen en anden. Men lige nu byder I dem faktisk at klare sig selv. I min optik er det lige så stort et svigt som hvis der var en voksen i hjemmet, som var gået ud i en rus og derfor sov fra hele eftermiddagen og aftenen
Anmeld
Citér