Baby tager 160g på om ugen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
5 svar
2 synes godt om
24. april

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Hej, min datter tager desværre ikke helt nok på.. hun tager cirka kun 160g på i ugen og SP siger det er for lidt. Så nu skal jeg pumpe et ekstra måltid ud eller supplere med flaske.

har prøvet at pumpe ud, men det er tit min datter ikke vil tage det i flasken og jeg kæmper virker en kamp for at få det ekstra måltid til hende.. men hun gider virkelig ikke få det i flaske. Og føler ikke jeg rigtig kan øge produktionen så meget, det er som om, at det der er - er det der er…

hun vejer nu 5600gram og er 11 uger. Fødselsvægt 3700g

kan ikke få hende til at tage mme (min anden datter var flaskebarn fordi jeg ikke havde nok mælk og hun elskede flaske..)

Nogle som har gode råd eller erfaringer 

ps: emnet er ret ømtåleligt for mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har i fået tjekket tungebånd om det er for kort ? Ved ikke om det er for sent når man er næsten 3 mdr gammel 

Anmeld Citér

24. april

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Er din datter ellers i trivsel? Sover, tisser, prutter hun? Udvikler hun sig ellers?

Jeg synes trivslen er vigtigst, så skal hun nok tage det på hun har brug for. 

Det er svært at lade "det ligge", når en fagperson har udtalt sig omkring din babys trivsel. Også fordi du som mor, selvfølgelig, vil gøre dit aller bedste for barnet. 

Men jeg havde slået koldt vand i blodet og fortsat amningen. Fri mælkebar. 

Anmeld Citér

24. april

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Hun har mange tunge tissebleer og affører 1-2 gange om dagen. Hun er glad, smiler, ligger på maven og pludre/snakket meget. Så synes hun er i god trivsel… hun bliver dog ofte fyldt op efter 1,5 time, så skal hun helst have en lur. 

hun sover godt, trives og virker glad. Hun vil dog helst mor og far duer ikke så meget, ved ikke om det er grundet amningen.. for der var det lidt nemmere med vores anden datter og flaske. Men jeg elsker at amme og ville være så ked af at skulle opgive det.

har læst man kan så småt starte skemad fra 4 måneder ved børn som ikke tager nok på ved amning, så overvejer at snakke med SP om det… men er så nervøs for næste vejning. Har selv købt en babyvægt og kan følge hendes vægt og kan se hun har taget cirka 500gram på her på 3 uger.. så det ligger ret stabilt.

men ja, jeg må jo bare se hvordan det går.. det fylder bare rigtig meget

Anmeld Citér

24. april

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Mette Larsen skriver:

Hej, min datter tager desværre ikke helt nok på.. hun tager cirka kun 160g på i ugen og SP siger det er for lidt. Så nu skal jeg pumpe et ekstra måltid ud eller supplere med flaske.

har prøvet at pumpe ud, men det er tit min datter ikke vil tage det i flasken og jeg kæmper virker en kamp for at få det ekstra måltid til hende.. men hun gider virkelig ikke få det i flaske. Og føler ikke jeg rigtig kan øge produktionen så meget, det er som om, at det der er - er det der er…

hun vejer nu 5600gram og er 11 uger. Fødselsvægt 3700g

kan ikke få hende til at tage mme (min anden datter var flaskebarn fordi jeg ikke havde nok mælk og hun elskede flaske..)

Nogle som har gode råd eller erfaringer 

ps: emnet er ret ømtåleligt for mig

Det lyder da helt skørt! Det er da så fint, at din datter tager 160 g på om ugen. Trives hun ellers, for hvis ja, så virker det altså lidt underligt at SP ikke er tilfreds.

Hvis baby  har en god vægt ved fødslen, vil de son regel tage langsommere på, end hvis de er mindre, da de har mere "at stå imod med". Sagt af min SP.

Blot til sammenligning. Min datter vejede 3445 g ved fødslen (9/10). Da hun var 11 uger (25/12) vejede hun 5100 g. Hun fulgte sin egen kurve. Nu er hun 6,5 måneder og vejer 7,2 kg. 

SP siger, at det er helt fint.

Anmeld Citér

25. april

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Spørg en pædiater. Min mindste tog lidt langsomt på, var til pædiater der målte, vejede og vurderede hende. Han havde ingen bekymringer. Jeg fortsatte med at amme hver gang hun ville og tilbyde ofte, tog et par måneder så tog hun godt på.. (så var hun dog pludselig til den tunge side hvor jeg måtte sige til sp at det var altså nok, det gider jeg ikke høre på). 

pædiater sagde til mig at trives barnet på alle parametre, og tager på,så regulerer særligt amme børn sig selv, og amme børn tager ikke lige så hurtigt/meget på som flaskebørn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.