Rygestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. april

Anonym trådstarter

Hej alle, 

jeg var simpelthen så dum sidste sommer, at jeg faldt i med at vape. 10 år før det var jeg stoppet som ryger! Mega idiotisk, at falde for sådan en vape der ikke lugter men bare smager dejligt. 
anyways, jeg var ved lægen og fik målt for højt blodtryk og har hjemme målt forrige uge. Konklusionen var ret klar: enten starter jeg på medicin, eller forsøger at stoppe med at vape og ser om det er den der er skyld i, at mit blodtryk var så højt. 
Igår kl. 21.45 havde jeg ikke vapet i et døgn og til min store overraskelse havde jeg nærmest normalt blodtryk igår aftes!! Det er jo sindsygt!! 
Idag, er jeg jo så i gang med mit andet døgn som røgfri. Men fuuuuuck det er svært! En ting er at jeg jo kan se hvad godt det gør for mig og at jeg formentlig undgår medicin, når jeg til august skal have målt mit blodtryk igen. Alt det kan jeg jo godt se!! Men hey…. Jeg har ikke fortalt min omgangskreds jeg er stoppet, fordi jeg ikke orker folks fordømmende kommentarer hvis jeg fx faldt i. 
så, kære babyfolk! Giv mig lige en High five her på min 2. Dag hvor mine abstinenser lige er lidt oppe at køre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Som barn af en der er død pga rygning kan jeg kun sige at det skrækscenarie jeg var vide til kan være en udemærket motivation til at stoppe.

Jeg kan nævne:

• hoste knoglestykker fra halsen op fordi såret hvor tumoren var, aldrig kommer til at hele
  • indre blødninger og styrtblødninger fra halsen 
  • Uudholdelige smerter
  • livsvarig indtag af mad via sonde samt fejlsynkning af  sejt spyt så man føler man kvæles
  • hæshed og periodisk miste stemmen

Du kan også holde motivationen oppe ved at tænke over hvordan du vil have det hvis dit barn skal opleve disse ting eller måske miste dig tidligt.

Det er hjerteskærende at se en forældre blive syg af rygning og det føles uendeligt uretfærdigt at man sidder tilbage med en følelser af at rygningen betød mere for vedkommende  end tiden med sit barn. 

ved godt vaping ikke er cigaretrøg, men vaping har også kræftfremkaldende stoffer i sig som kan give kræft i hals og svælg, og jeg vil aldrig aldrig aldrig end ikke byde min værested fjende at få kræft i halsen. 

jeg hepper på dig! For satan da du kan godt holde ud og stoppe det her!

Anmeld Citér

8. april

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Og vil tilføje at jeg ikke er fordømmende, jeg ved hvor svært det er at stoppe og at cigaretindustrien lever godt af at sælge produkter der er vanvittigt afhængighedsskabende

Anmeld Citér

8. april

Anonym trådstarter

Tak! Det var faktisk rigtig fint lige at læse. Min far har selv lunge fibrose, og det er jo ufatteligt jeg overhovedet faldt i i sommers….. men, nu har jeg snart klaret de to første døgn

Anmeld Citér

8. april

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Læs bogen ‘endelig ikke ryger’ af Allen Carr. Jeg tog en kold tyrker og har aldrig haft lyst siden jeg læste den bog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.