Reklamation på autostol afvist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april

Anonym trådstarter

Hej alle 

Håber der er nogle der har erfaring eller kan hjælpe

Efter 2 måneder normal brug af min søns autostol gået i stykker i flamingoen, men jeg får ikke medhold i min reklamation... Det er en Britax Römer Kidfix i-Size Autostol. 

Reklamationen bliver afvist fordi de mener at "Vores leverandør, som er ekspert i denne type produkter, har nøje gennemgået sagen og vurderer, at fejlen ikke kunne være opstået uden ydre påvirkning. I dette tilfælde ser det ud til, at flamingoen er blevet skubbet indad, væk fra skallen og dermed knækket ved fastgørelsespunktet"

Er der noget jeg kan gøre som kunde der er uenig i udfaldet? Stolen er blevet brugt som en autostol skal bruges, barnet kravler ind og ud af autostolen eller er blevet løftede ind. Den voksne læner sig ind over autostolen for at spænde sikkerhedsselen og rette på selen så den sidder ordentligt. Skal en autostol ikke kunne holde til det? 

Samtidig har jeg en dårlig oplevelse af deres kundeservice. Til at starte med havde jeg 3dage til at svare i, ellers ville sagens lukkes. Derefter svar på svensk (dansk hjemmeside, ikke dansk firma) og kun 48 timer til at svare i, ellers lukker de sagen.  

Er der noget jeg kan gøre eller må jeg bare accepter at en autostol man skulle kunne bruge fra barnet er 3½-12år kun holder i 2 måneder?

Mvh den utilfredse autostols-kunde 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)


Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Tror desværre ikke, at der er noget at gøre.. Det er jo kun flamingo, og det knækker bare hurtigt, hvis man presser på det.. Det samme skete hos os.. 

Anmeld Citér

8. april

Pippihaløj

Det er jeres egen skyld. Skete også for os. Man skal være ret forsigtig. Flamingo er ikke syærkt. Men måske kan man købe flamingoen. Eller brug gaffatape. 

Anmeld Citér

8. april

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det virker som et ringe design at flamingoen er placeret, så den kan presses ind og dermed knække. Men det nok et svært argument at fremføre overfor butikken når det nu er sådan stolen er lavet.

Anmeld Citér

9. april

Janey

Profilbillede for Janey


Hej alle 

Håber der er nogle der har erfaring eller kan hjælpe

Efter 2 måneder normal brug af min søns autostol gået i stykker i flamingoen, men jeg får ikke medhold i min reklamation... Det er en Britax Römer Kidfix i-Size Autostol. 

Reklamationen bliver afvist fordi de mener at "Vores leverandør, som er ekspert i denne type produkter, har nøje gennemgået sagen og vurderer, at fejlen ikke kunne være opstået uden ydre påvirkning. I dette tilfælde ser det ud til, at flamingoen er blevet skubbet indad, væk fra skallen og dermed knækket ved fastgørelsespunktet"

Er der noget jeg kan gøre som kunde der er uenig i udfaldet? Stolen er blevet brugt som en autostol skal bruges, barnet kravler ind og ud af autostolen eller er blevet løftede ind. Den voksne læner sig ind over autostolen for at spænde sikkerhedsselen og rette på selen så den sidder ordentligt. Skal en autostol ikke kunne holde til det? 

Samtidig har jeg en dårlig oplevelse af deres kundeservice. Til at starte med havde jeg 3dage til at svare i, ellers ville sagens lukkes. Derefter svar på svensk (dansk hjemmeside, ikke dansk firma) og kun 48 timer til at svare i, ellers lukker de sagen.  

Er der noget jeg kan gøre eller må jeg bare accepter at en autostol man skulle kunne bruge fra barnet er 3½-12år kun holder i 2 måneder?

Mvh den utilfredse autostols-kunde 



Hvis du havde købt autostolen i Danmark ville jeg have klaget til Forbrugerklagenævnet. Du kan prøve at se, om de ikke har noget lignende i Sverige.

Det er producenten, der har ansvaret for designet af stolen, så har de lavet et design, der ved normal brug ikke holder mere end 2 måneder, så ville jeg gå videre med klagen. 

Du kan også prøve at kontakte Britax Römer direkte og spørge, om de er enige i leverandørens udtalelse. Du har ikke krav på, at de tager sig af sagen, da du skal reklamere direkte til din sælger, som du også har gjort, men Britax Römer er også interesseret i at opretholde et godt ry

Anmeld Citér

9. april

Pippihaløj

Janey skriver:



Hvis du havde købt autostolen i Danmark ville jeg have klaget til Forbrugerklagenævnet. Du kan prøve at se, om de ikke har noget lignende i Sverige.

Det er producenten, der har ansvaret for designet af stolen, så har de lavet et design, der ved normal brug ikke holder mere end 2 måneder, så ville jeg gå videre med klagen. 

Du kan også prøve at kontakte Britax Römer direkte og spørge, om de er enige i leverandørens udtalelse. Du har ikke krav på, at de tager sig af sagen, da du skal reklamere direkte til din sælger, som du også har gjort, men Britax Römer er også interesseret i at opretholde et godt ry



Tanken er god,  men hun får ikke noget ud af det tror jeg. Alle stole jeg kender til har flamingo og det kan let gå i stykker og mange oplever det. Vi lærte det også den hårde måde og fik intet tilbage.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.