Dating når man har en baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.277 visninger
7 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april

Anonym trådstarter

Som det ser ud nu, bliver jeg single igen inden længe, hvilket jeg egentlig nok er ret afklaret med, da jeg har knoklet for at få forholdet til at køre uden vilje og hjælp fra min mand. Jeg vil egentlig bare gerne videre og forhåbentlig møde én som kan give mig nærhed - i hvert fald i de weekender hvor mit barn er hos sin far. Men…

Jeg mødte min mand i byen i mine 20’er for 14 år siden (så før Tinders tid og hvad der ellers findes af datingapps), så jeg kan nærmest ikke huske hvordan man dater og jeg ved slet ikke hvordan og hvor man møder sine dates “nu til dags”. Det kan godt føles lidt skræmmende. Oveni har jeg også et barn på 6 mdr., så jeg ved ikke om det overhovedet er realistisk at finde én som vil på date med mig, nu hvor jeg har fået en rigtig mor-krop. Godt nok kun 2 kg større end før graviditet, men til gengæld rigelig hængebryster, stræk mærker og løst maveskind.

Er der nogen som har erfaring med at have en baby og også et datingliv? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april

Anonym

Der er ikke noget galt med morkrop, men det er kun 6 mdr siden du har født morkroppen kan der arbejdes på.

Du må bruge tinder til at finde de mænd der skal give dig nærhed de weekender du er alene, men du skal gøre det meget klart på profilen hvad du er på udkig efter. Om det er den store kærlighed eller en fast weekend hygge ven. 

Anmeld Citér

8. april

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg er ikke mor, men har datet i mange år. De fleste møder deres kærester på apps: tinder, hinge, bumble, facebook dating, happn er nok de mest populære. Leder du efter sex skal du downloade Feeld.

Find ud af hvad du søger - en kæreste? Sex? 

Dernæst må du jo bare kaste dig ud i det og gøre dine egne erfaringer �� Hvis du bare søger sex, er de fleste mænd ligeglade med at du har en baby og et par kilo ekstra. Søger du en kæreste kan den lille baby måske godt spænde lidt ben, fordi det kræver meget tid fra dig og det er en stor commitment. 

Anmeld Citér

8. april

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Som det ser ud nu, bliver jeg single igen inden længe, hvilket jeg egentlig nok er ret afklaret med, da jeg har knoklet for at få forholdet til at køre uden vilje og hjælp fra min mand. Jeg vil egentlig bare gerne videre og forhåbentlig møde én som kan give mig nærhed - i hvert fald i de weekender hvor mit barn er hos sin far. Men…

Jeg mødte min mand i byen i mine 20’er for 14 år siden (så før Tinders tid og hvad der ellers findes af datingapps), så jeg kan nærmest ikke huske hvordan man dater og jeg ved slet ikke hvordan og hvor man møder sine dates “nu til dags”. Det kan godt føles lidt skræmmende. Oveni har jeg også et barn på 6 mdr., så jeg ved ikke om det overhovedet er realistisk at finde én som vil på date med mig, nu hvor jeg har fået en rigtig mor-krop. Godt nok kun 2 kg større end før graviditet, men til gengæld rigelig hængebryster, stræk mærker og løst maveskind.

Er der nogen som har erfaring med at have en baby og også et datingliv? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Du er ikke engang singel endnu....hvorfor så travlt?

Hvorfor ikke finde ro i dit eget liv med barn først? Lære dig selv at kende og finde ud af hvad du søger....inden du søger?

For mig virker det totalt panik-agtigt at du allerede inden du er singel, begynder at planlægge dit dating liv. Lær at nyde din egen tid og dit nye liv først.

Jeg blev skilt i 2024, efter et ægteskab på 29 år og 5 børn. Jeg er endnu ikke over hele denne proces, og er SLET ikke der, hvor jeg tænker ny mand hurtigst muligt. Snare tværtimod.  Jeg forsøger at navigere i mit nye liv. Forsøger at finde ud af, hvem jeg er og hvad jeg har lyst til. Jeg er ikke engang sikker på, at jeg har lyst til en mand overhovedet.

Tænker også at et nyt forhold (hvis det er det du søger) ikke har de bedste betingelser,  hvis du endnu ikke har bearbejdet det gamle og har lært dig selv at kende, med strækmærker og hængebryster. 

Anmeld Citér

8. april

Anonym

Hvorfor ikke finde ro i dit eget liv med barn først? Lære dig selv at kende og finde ud af hvad du søger....inden du søger?

For mig virker det totalt panik-agtigt at du allerede inden du er singel, begynder at planlægge dit dating liv. Lær at nyde din egen tid og dit nye liv først.

Jeg blev skilt i 2024, efter et ægteskab på 29 år og 5 børn. Jeg er endnu ikke over hele denne proces, og er SLET ikke der, hvor jeg tænker ny mand hurtigst muligt. Snare tværtimod.  Jeg forsøger at navigere i mit nye liv. Forsøger at finde ud af, hvem jeg er og hvad jeg har lyst til. Jeg er ikke engang sikker på, at jeg har lyst til en mand overhovedet.

Tænker også at et nyt forhold (hvis det er det du søger) ikke har de bedste betingelser,  hvis du endnu ikke har bearbejdet det gamle og har lært dig selv at kende, med strækmærker og hængebryster. 

Tror bare hun gerne vil have en at ligge i ske med når hun har fri-weekender. Men helt klart enig i at hun måske skal arbejde på at finde ro i at være alene før hun involverer sig i den slags relationer. Men det ved kun hun

Anmeld Citér

8. april

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Tin skriver:

Jeg er enig. Omvendt er man mange gange klar til at komme videre allerede inden man har gjort det forbi. Det kan være det er tilfældet her. Men det er et godt råd at man lære at være alene og finde sig selv

Anmeld Citér

8. april

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg tænkte det samme "Ro på" Dog vil jeg sige, at længslen/desperationen efter en ny kæreste ofte kan være større, når man har været i et dødt eller usundt forhold for længe. Man kan være mere ensom med den forkerte partner end hvis man reelt er single, fordi man er i underskud.  Jeg håber selvfølgelig ikke, du når dertil, men jeg starter til psykolog om nogle uger (blandt andet for at lære at være alene og nyde mit eget selskab)

Anmeld Citér

9. april

Pippihaløj

Du ved endnu ikke om du bliver single. 
Mit bud: du finder nok ikke en mand der er interesseret i et seriøst forhold med kvinde der har et barn under 1 1/2 år. Og du kan nok også selv bruge tiden til at komme ovenpå igen og give opmærksomhed til dit barn stedet for? 

Jeg ville finde en b- ven og fokusere på mig selv og baby. … det er nok ikke så svært at finde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.