Det er meget naturligt at børn over 15mdr reagerer voldsommere. Deres bevidsthed har sat ind.
jeg vil anbefale at fortsætte de korte dage. Er selv pædagog i vuggestue
det allervigtigste er dog, at du er tryg ved dagplejeren og er overbevist om, hun gør ALT for at bygge en tryg relation op med din søn. Hvis du så meget som har en lille fornemmelse af, at hun ikke gør, så mærker din søn det. Han kan mærke du er utryg ved aflevering og det efterlader ham i, en tilstand af utryghed og frygt.
Så alle vibes skal være gode og trygge hos dig.
at gå tilbage til du er der ved ham, vil give ham oplevelsen af, du skal være der og det er en form for ‘hyggestund’ med dig. Når du så pludselig forsvinder igen, starter I forfra.
dette er blot min egen holdning til indkøring af ‘store’ børn. Du vil nok få mange forskellige råd
Men det er sådan jeg gør med ‘mine’ børn i vuggestuen. Derudover lover jeg altid forældrene at ringe eller skrive, hvis de har grædt mere end 30min i streg, da det selvfølgelig ikke fordrer den gode indkøring. Med denne ærlighed og tillid til mig, bliver forældrene trygge, og det smitter af ved barnet.
Jeg har lige kørt en pige ind, på 16mdr på denne måde, og efter 2 uger er hun nu tryg og glad. Og det er selvom jeg ringede efter mor de første 5 dage. Selvfølgelig fordi mor også var med på den aftale og havde mulighed for, at komme. Men ærlighed og tillid mellem forældre og omsorgsperson er alfa omega 
Anmeld
Citér