Hårlinje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
8 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts

Anonym trådstarter

Min teenager har faktisk høje tindinger og ikke specielt trykt hår. Jeg ved at det sker for en del mænd men han er ikke engang fyldt 16 endnu. .

Gode råd?  Han nævner det ikke selv men jeg lægger mærke til forskellen. Hvad gør man - hudlæge? Jeg tænker da ikke det kan være hormonelt betinget allerede?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts

Ekko

Profilbillede for Ekko
Anonym skriver:

Min teenager har faktisk høje tindinger og ikke specielt trykt hår. Jeg ved at det sker for en del mænd men han er ikke engang fyldt 16 endnu. .

Gode råd?  Han nævner det ikke selv men jeg lægger mærke til forskellen. Hvad gør man - hudlæge? Jeg tænker da ikke det kan være hormonelt betinget allerede?

Hvis han ikke selv nævner det og ikke har gener, så gør man vel ikke noget? Det er bare sådan han ser ud 

Anmeld Citér

29. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Sådan er nogle bare fra naturens side. Jeg tænker du skaber et problem, som ikke er der. Der er intet galt eller usundt i at have en høj tinding. 
Tag stilling til det, hvis han selv siger han er ked af det over det. Men der er nok ikke så meget at gøre ved det. 

Anmeld Citér

29. marts

Anonym trådstarter

Nej det er jo ikke et problem hvis han ikke nævner det. Det var mere hvis nogle have samme “problem”.. og måske have fundet en løsning. Det er mere om der kan være noget en hudlæge bør kigge på..?

Anmeld Citér

29. marts

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej det er jo ikke et problem hvis han ikke nævner det. Det var mere hvis nogle have samme “problem”.. og måske have fundet en løsning. Det er mere om der kan være noget en hudlæge bør kigge på..?

Blot nysgerrighed, men hvad tænker du at en hudlæge skal gøre ved det ?. Man får jo ikke lige sådan mere hår på hovedet ved at smøre på noget hudlæge ordineret creme på (eller taget jeg helt fejl ?)

Anmeld Citér

29. marts

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Blot nysgerrighed, men hvad tænker du at en hudlæge skal gøre ved det ?. Man får jo ikke lige sådan mere hår på hovedet ved at smøre på noget hudlæge ordineret creme på (eller taget jeg helt fejl ?)

Der kan sagtens være hudsygdomme tænker jeg som kan forårsage det specielt taget hans alder i betragtning. Men jeg kan tage fejl. 

Anmeld Citér

29. marts

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Der kan sagtens være hudsygdomme tænker jeg som kan forårsage det specielt taget hans alder i betragtning. Men jeg kan tage fejl. 

Nej det lyder ret far fetched.. 

‘det er sådan han ser ud, og er for egentlig 99% sikkert genetisk betinget, altså noget han har arvet.  
‘hvis det en dag skulle genere ham, er den eneste behandling hår transplantation, det betales af egen lomme.

Anmeld Citér

29. marts

Alha

Profilbillede for Alha

Det er bare gener, tænker jeg. Gør det ikke til et problem, med mindre det er fordi du ser, han er stresset eller har udslæt. Hudlæger får altså ikke hår til at gro frem. Hvorfor mistænker du hudsygdom? Alene pga. udtynding af håret? 

Hvis drengen ikke ser et problem, siden han ikke nævner det, så lad det være ved dét.

Anmeld Citér

31. marts

Anonym

Min nevø har også altid haft en sparsom hårvækst og endte med at barbere alt håret væk da, han var 20. Efter i årevis at have dækket hårtabet med en kasket. Han var i hvert fald lidt ked af det. Men nu er det bare væk - og så ser han sådan ud .

I det tilfælde er det genetisk. Ingen har meget hår på den side af familien .

Forstår ikke, hvad en hudlæge skal gøre ved sagen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.