Kreative ideer til afsløring af baby 2025?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg er gravid og omkring påsken er jeg de magiske 11 til 12 uger henne og vi håber og tro på at der stadig er en lille fin baby der inde.

Men det fik os til at komme i tænke boks hvordan kan vi afsløre det på en sjov/kreativ måde ??

indtil videre har vi idéer som 

- Påskeæg medscanning billede 
- Påskeæg med en stor og en lille påske kanin ( Storesøster og baby)
- Gækkebrev 

Har i andre ideer ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts

Anonym

Tillykke med baby!

Bare fortæl det helt almindeligt. Har virkelig aldrig forstået det der cirkus med at skulle lave et stort udstyrsstykke ud af det, og det er helt og aldeles for de vordene forældres skyld. (Eller likable content til sociale medier hvis det er det, man er til). Jeg tænker at de fleste bliver glade, men så heller ikke mere end det. 

Det er dejligt at være glad over at vente sig , men det er jeres baby og man kan ikke regne med at andres begejstring er lige så stor som jeres. Og så bliver i måske fælt skuffede hvis de ikke reagerer som I forventer. 

men I kender jo jeres netværk bedst, så hvis de rent faktisk ER til de store ceremonier og finurlige påfund til at modtage  jeres graviditet så go for it med påskeæg og scanningsbilleder. 

Anmeld Citér

23. marts

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Synes det er nogle søde ideer. Et godt påskeæg måske jeres datter kan male et og så billede i. Tillykke med baby

Anmeld Citér

24. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tillykke med baby!

Bare fortæl det helt almindeligt. Har virkelig aldrig forstået det der cirkus med at skulle lave et stort udstyrsstykke ud af det, og det er helt og aldeles for de vordene forældres skyld. (Eller likable content til sociale medier hvis det er det, man er til). Jeg tænker at de fleste bliver glade, men så heller ikke mere end det. 

Det er dejligt at være glad over at vente sig , men det er jeres baby og man kan ikke regne med at andres begejstring er lige så stor som jeres. Og så bliver i måske fælt skuffede hvis de ikke reagerer som I forventer. 

men I kender jo jeres netværk bedst, så hvis de rent faktisk ER til de store ceremonier og finurlige påfund til at modtage  jeres graviditet så go for it med påskeæg og scanningsbilleder. 

Jeg er enig i, at det havde været brugbar info at oplyse, hvem modtagerne af det glade budskab er. Hvis det drejer sig om bedsteforældrene, så kan jeg til gengæld på egne vegne love for, at begejstringen fuldt ud kan måle sig med forældrenes, og at en sød/sjov måde at få nyheden på både kan rummes og give anledning til et dejligt minde.

Umiddelbart tror jeg, at de vordende forældre i de fleste tilfælde vil have en god fornemmelse for, hvem i deres familie og omgangskreds, der vil sætte pris på lidt “cirkus” - det kunne også være en moster eller mors nære veninde, som synes, det er en helt fantastisk nyhed, og som vil værdsætte at få den fortalt på en særlig måde. Det er jo også et signal til modtageren om, at han/hun har en særlig betydning. 

Anmeld Citér

24. marts

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Hej 

Jeg er gravid og omkring påsken er jeg de magiske 11 til 12 uger henne og vi håber og tro på at der stadig er en lille fin baby der inde.

Men det fik os til at komme i tænke boks hvordan kan vi afsløre det på en sjov/kreativ måde ??

- Gækkebrev 

Har i andre ideer ?

Med min første, gav vi de kommende bedsteforældre en invitation, hvor vi skrev:

Kære morfar og mormor/farfar og farmor,

Jeg glæder mig til at møde jer, på min fødselsdag

Kærlig hilsen jeres barnebarn

Med nummer 2 tegnede storesøster en tegning af os - far, mor, hende selv og en barnevogn med en baby. Hun skrev: kommer til oktober 2024.

Anmeld Citér

24. marts

Anonym

Vi lod storesøstrene fortælle det

Anmeld Citér

24. marts

Kis92

Profilbillede for Kis92
Anonym skriver:

Hej 

- Gækkebrev 

Har i andre ideer ?

Jeg synes at et gækkebrev med et fin lille digt i, ville være fedt sødt

Der er en børnesang der lyder sådan: " Inde i min hånd, inde i min hånd, har jeg en rasleæg, må vi se!" Den kunne laves om til "inde i min mave, inde i min mave, har vi en hemmelighed, må vi se?" Og så et scanningsbillede

Da jeg var gravid med min dreng, fortalte vi min svigerfamilie det på sommerhus-tur. Jeg havde fået lavet to t-shirt til de kommende fætter hvor der var trykt "jeg skal være fætter" Det samme med min familie bare med kusine. Som den første fik min mor fik et brev fra baby Ved denne graviditet har vi bare fortalt det efter tryghedsscanning, men havde også to ufrivilligt aborter inden, så der har været meget usikkerhed forbundet med denne graviditet.

Anmeld Citér

26. marts

mbp

Profilbillede for mbp

Sidste år var det os som skulle dele den gode nyhed med familie og venner ved påsketid. 
På min mands side af familie gav vi hans søstre påskeæg som vi havde fyldt med slik og i bunden lå et scanningsbillede.

På min side af familien gav vi min far en æske med en figur fra Willow Tree som forestiller en bedstefar med et barnebarn. Nederst i æsken havde vi gemt et scanningsbillede i tilfælde af at han ikke kunne gætte hentydningen, hvilket han ikke gjorde og han troede scanningsbilledet var et luftfoto af Fyns Hoved, så de andre gæster måtte hjælpe ham lidt på vej med at fatte situationen. Selvom han ikke forstod figuren i første omgang, blev han efterfølgende rigtig glad for den og han fortæller mig jævnligt, at den står fremme, så han kan sidde og kigge på den, når han spiser morgenmad. Så jeg er glad for vi gav en figur og ikke kun et scanningsbillede som var første tanke.

Min veninde fik det så at vide ved at jeg gav hende en æske med to store og en lille pose Sour Cream & Onion chips (hun ELSKER virkelig Sour Cream chips!). Jeg havde så tapet et scanningsbillede bag på den lille chipspose, hvis hun heller ikke forstod hentydningen, hvilket hun heller ikke gjorde med det samme.

Det kan i øvrigt anbefales at man prøver at filme det i smug når folk får det at vide. Det gjorde vi alle tre gange og vi har genset videoerne en masse gange fordi de har været sjove og meget rørende. Men vi gjorde så også meget ud af det, fordi vi har drømt om og planlagt mange gange hvordan vi skulle bringe den gode nyhed, da vi har mistet ret mange graviditet inden vi fik vores datter.

Anmeld Citér

29. marts

Alha

Profilbillede for Alha

Fordi det var corona, og vi ikke sås med familien, som bor langt væk, sås vi først omkring uge 20 i graviditeten. Så vi lod min vom tale for sig selv .

Anmeld Citér

29. marts

Anonym

Alha skriver:

Fordi det var corona, og vi ikke sås med familien, som bor langt væk, sås vi først omkring uge 20 i graviditeten. Så vi lod min vom tale for sig selv .

Men nu er der ikke corona, og TS vil gerne have sjove/kreative ideer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.