Den første "rigtige" mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. marts

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg er så småt begyndt at tænke på opstart af "rigtig" mad til min datter, der fylder 6 månede d. 9/4.

Med rigtig mad, mener jeg noget, hun selv kan sidde med. 

Hvad starter man med? Jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde med min store datter (11 år til sommer)

Må man give agurk? Bondebrød? Hvad med pålæg?

Hun gider ikke rigtig grød. Hun får tilbudt 1/2 dl formiddag og aften, men spiser sjældent op og vil hellere føre sine hænder op til munden og slikke på dem. Dette ved jeg godt, er en helt naturlig og sund adfærd for en baby.

Hun er samtidig begyndt at være voldsomt urolig ved amning - spise mindre og sove dårligere i løbet af dagen. Jeg har overvejet at trappe ned og prøve med en flaske, men jeg er i tvivl, om det vil gøre en forskel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts

Anonym

Søg på BLW, så kommer der rigtig mange forslag frem. 

Tommelfingerregel er, hvis du kan mose maden mellem to fingre, så er det blødt nok til baby. Og så er det en god idé at lave stykker som af lange, så det er nemt at gribe om. 

Anmeld Citér

19. marts

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi brugte blw til pigerne det kan anbefales 

Anmeld Citér

20. marts

Anonym

MortilF+V skriver:

Jeg er så småt begyndt at tænke på opstart af "rigtig" mad til min datter, der fylder 6 månede d. 9/4.

Med rigtig mad, mener jeg noget, hun selv kan sidde med. 

Hvad starter man med? Jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde med min store datter (11 år til sommer)

Må man give agurk? Bondebrød? Hvad med pålæg?

Hun gider ikke rigtig grød. Hun får tilbudt 1/2 dl formiddag og aften, men spiser sjældent op og vil hellere føre sine hænder op til munden og slikke på dem. Dette ved jeg godt, er en helt naturlig og sund adfærd for en baby.

Hun er samtidig begyndt at være voldsomt urolig ved amning - spise mindre og sove dårligere i løbet af dagen. Jeg har overvejet at trappe ned og prøve med en flaske, men jeg er i tvivl, om det vil gøre en forskel?

Der var nærmest ikke det min datter ikke fik, da vi gik i gang med "rigtig" mad. Hun ville rigtig gerne smage på det meste så det fik hun lov til . I dag er hun stort set alt spisende. 

Anmeld Citér

20. marts

Anonym

Anonym skriver:

Der var nærmest ikke det min datter ikke fik, da vi gik i gang med "rigtig" mad. Hun ville rigtig gerne smage på det meste så det fik hun lov til . I dag er hun stort set alt spisende. 

Mit barn spiste også alt da han var baby! Folk var imponerede over hvor nem han var til det med mad. Men Så blev han 7 år og så var det løb kørt! Nu er han virkelig selektiv omkring hvad han “kan lide og ikke lide”.  Så det med at fordi baby spiser alt er lig med at barnet ikke bliver kræsen senere holder vist ikk helt!

Anmeld Citér

20. marts

Anonym

Anonym skriver:

Mit barn spiste også alt da han var baby! Folk var imponerede over hvor nem han var til det med mad. Men Så blev han 7 år og så var det løb kørt! Nu er han virkelig selektiv omkring hvad han “kan lide og ikke lide”.  Så det med at fordi baby spiser alt er lig med at barnet ikke bliver kræsen senere holder vist ikk helt!

Det var heller ikke det, jeg mente som en generalisering. Konstaterede blot, at min egen datter altid har spist alt

Anmeld Citér

20. marts

MortilF+V

Anonym skriver:

Ej hvor dejligt Jeg håber min bliver lige så vild med mad

Anmeld Citér

20. marts

MortilF+V

Anonym skriver:

Åh nej. Håber det vender

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.