Hvordan "deler" jeg kagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. marts

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min datter fylder 11 om en lille måneds tid og familien er inviteret til kaffe og kage.

Hun elsker Harry Potter og vi havde først snakket om at lave muffins i de fire huses farver, men hun vil hellere have en bradepandekage der så skal deles i fire dele, men... hvordan deler jeg glasuren op på kagen så de fire farver ikke flyder ud i hinanden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts

Liland

Profilbillede for Liland
Ms.Momo skriver:

Min datter fylder 11 om en lille måneds tid og familien er inviteret til kaffe og kage.

Hun elsker Harry Potter og vi havde først snakket om at lave muffins i de fire huses farver, men hun vil hellere have en bradepandekage der så skal deles i fire dele, men... hvordan deler jeg glasuren op på kagen så de fire farver ikke flyder ud i hinanden?

Royal icing flyder ikke ud på samme måde som almindelig glasur

300 g flormelis

1 bæger æggehvider (svarer til 1,5 æggehvide)

vand eller citronsaft (mængden afhænger af, hvilken konsistens du skal bruge)

Den kan nemt sprøjtes ud, og er nem at farve i de ønskede farver

Anmeld Citér

15. marts

Jixy

Profilbillede for Jixy
Ms.Momo skriver:

Du kan evt. lægge lakrids snører (eller anden) smag imellem - inden du putter glasur på.

Anmeld Citér

16. marts

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Brug evt. almindelig glasur da icing bliver hårdt. Brug kogende vand, så størkner den hurtigere og lav et felt ad gangen og lad det tørre. Og lav glasuren lidt tyk, så den ikke flyder ude.

Anmeld Citér

17. marts

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

som en anden skriver - lav et kryds på kagen med en tyk glasur og lade det størkne derefter kan du pynte hver firkant. Royal icing er lavet på æggehvide i stedet for vand og er nemmere at styre da det ikke flyder ud på samme måde som glasur lavet på vand gør. Dog bliver royal icing til gengæld meget mere stift så det er jo en smagssag hvad man helst vil spise pøj pøj med projektet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.