Anonym skriver:
Vi er i den heldige situation at vi er gravide efter 2 års fertilitetsbehandling. jeg er kun 9 uger henne men jeg vil gerne sige det til mine forældre snart. Min kærestes forældre bor langt væk, på den anden side af den trælse/dyre bro. Hans forældre er skilt og han har et nogenlunde anstrengt forhold til dem begge. Vi skal besøge dem i påsken så her havde vi tænkt os og fortælle dem det efter 1.trimester scanningen.
Han vil ikke have mine forældre ved det så længe før hans forældre og han vil ikke have at vi fortæller dem det endnu. Han ville egentlig helst at vi inviterede alle sammen over og fortalt det samtidigt. Vi ser mine forældre relativt ofte og jeg har glædet mig og gjort mig alle mulige forestillinger om hvordan jeg skal fortælle det til mine forældre og det moment ville jeg gerne bare have med dem uden hans mor og far som dårligt kan enes.. kan jeg tillade mig at presse på med at holde fast i at jeg vil fortælle det til mine forældre på min måde og snart? Det er jo noget vi er 100% fælles om og jeg vil jo heller ikke underkende hans følelser i det.
kh den heldige 
I skal jo indstille jer på at finde masser af kompromisser de næste mange år, og det her virker som et af de mindre. Du kan give dig mht. tidspunktet, så dine forældre først får det at vide lige før eller efter hans forældre, og han kan til gengæld give sig, så de får det at vide hver for sig.
Når I ser dine forældre meget ofte i forhold til hans, kommer de nok også til at se deres barnebarn en del mere, og det kan godt give sårede følelser. Det ville være et meget fint signal fra jeres side, at alle bedsteforældrene betyder noget, og derfor får de beskeden nogenlunde samtidig.
Det kommer jo ikke til at ændre på noget, at dine forældre ikke får det at vide i en fart.
PS: Den dyre bro er ikke dyr, hvis man tager bus eller en orange billet.
Anmeld
Citér