Hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. november 2009

banaman89

Hej i dejlige kagepiger ..

Jeg har nu lavet to kager for sjov, og har nogle spørgsmål ..

Jeg har brugt fondant til pynt +overtræk, men hva kan jeg sætte fx. mine bogstaver, hjerter, roser eller blade fast med ? jeg har brugt vand til begge kagerne men det bliver så klisteret ..

Plus = Jeg vil gerne lave nogle roser+blade i marcipan(til is-lagkage), men jeg synes det er lidt klisteret . Kan man blande noget i marcipanen så det er nemmere at arbejde med ? Jeg vil da gå udfra at marcipanen vil blive mere klisteret hvis jeg kommer noget farve i ??

Håber nogen kan hjælpe mig ..

Hilsen Anna - som gerne vil lave en dåbskage til sin datter den 29-11

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er slet ikke et hit til at lave blomster og sådan, men jeg ville kigge på youtube. Der er masser af den slags videoer

Anmeld

4. november 2009

banaman89

Zafir skriver:

Jeg er slet ikke et hit til at lave blomster og sådan, men jeg ville kigge på youtube. Der er masser af den slags videoer

Jeg kan nu godt lave blomsterne men ville bare høre om man kunne gøre noget så selve marcipanen ikke er så klisteret ?!

Anmeld

4. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
banaman89 skriver:

Jeg kan nu godt lave blomsterne men ville bare høre om man kunne gøre noget så selve marcipanen ikke er så klisteret ?!

Ælte med Maizena mel Det vil jeg helt sikkert sige

Anmeld

4. november 2009

Mikkelmusen

Jeg bruger vand til at hæfte pynt på, men kun i små mængder og der hvor man ikke kan se det. Jeg bryder mig ikk om vand på fondanten, det ser så ulækkert klistret ud. Men vil du ha noget ordenligt så skal du prøve tylose-lim.

Anmeld

4. november 2009

banaman89

Mikkelmusen skriver:

Jeg bruger vand til at hæfte pynt på, men kun i små mængder og der hvor man ikke kan se det. Jeg bryder mig ikk om vand på fondanten, det ser så ulækkert klistret ud. Men vil du ha noget ordenligt så skal du prøve tylose-lim.

Mange tak .. Har lige bestilt noget tylose-lim

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.