Forhudsforsnævring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts

Anonym trådstarter

Min dreng på 10 år kan ikke trække sin forhud tilbage. Er det normalt? Er bange for, at han har forhudsforsnævring  

Nogen med erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts

Pippihaløj

Nej det er vist ikke normalt. Tal

med lægen.

Anmeld Citér

10. marts

Anonym trådstarter

Pippihaløj skriver:

Nej det er vist ikke normalt. Tal

med lægen.

Åh øv Ikke lige det svar jeg håbede på. Men tak alligevel. 

Anmeld Citér

11. marts

Pippihaløj

Anonym skriver:

Åh øv Ikke lige det svar jeg håbede på. Men tak alligevel. 

Det her skriver chat gpt, så måske slet ikke et problem. 

Ja, det kan være helt normalt. Hos mange drenge er forhuden naturligt sammenvokset med penishovedet i barndommen og begynder først gradvist at løsne sig i løbet af barndommen og puberteten.

Omkring 90 % af drenge kan trække forhuden helt tilbage i 16-17-årsalderen, men hos nogle sker det tidligere, og hos andre senere. Hvis der ikke er smerter, infektioner eller andre problemer som rødme eller hævelse, er det som regel ikke noget at bekymre sig om.

Hvis en dreng på 10-12 slet ikke kan trække forhuden tilbage, kan det være en god idé at nævne det for en læge ved en almindelig undersøgelse, især hvis han oplever smerter, ubehag ved vandladning eller betændelse. I de fleste tilfælde vil det dog løse sig naturligt over tid.

Anmeld Citér

11. marts

Anonym trådstarter

Pippihaløj skriver:

Det her skriver chat gpt, så måske slet ikke et problem. 

Ja, det kan være helt normalt. Hos mange drenge er forhuden naturligt sammenvokset med penishovedet i barndommen og begynder først gradvist at løsne sig i løbet af barndommen og puberteten.

Omkring 90 % af drenge kan trække forhuden helt tilbage i 16-17-årsalderen, men hos nogle sker det tidligere, og hos andre senere. Hvis der ikke er smerter, infektioner eller andre problemer som rødme eller hævelse, er det som regel ikke noget at bekymre sig om.

Hvis en dreng på 10-12 slet ikke kan trække forhuden tilbage, kan det være en god idé at nævne det for en læge ved en almindelig undersøgelse, især hvis han oplever smerter, ubehag ved vandladning eller betændelse. I de fleste tilfælde vil det dog løse sig naturligt over tid.

Åh tak for svar �� Han har ingen gener eller noget som helst heldigvis ����

Anmeld Citér

13. marts

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min dreng på 15 har (heldigvis) fortalt os, at han synes det var et problem. Noget vi aldrig havde opdaget, hvis han ikke nævnte det. 
I hans tilfælde blev der forsøgt med cremebehandling i 6 uger, uden held. Han skal opereres for der i april måned. 
tal med lægen - det er jo ‘no big deal’ at gøre noget ved, men utroligt sårbart et emne når de fx bliver 15. Er mega glad for min søn fortalte det, for det kan jo blive utroligt svært for dem når de bliver voksne. 
jeg ville helt klart tale med lægen om det og hjælpe din søn

Anmeld Citér

13. marts

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Min dreng på 15 har (heldigvis) fortalt os, at han synes det var et problem. Noget vi aldrig havde opdaget, hvis han ikke nævnte det. 
I hans tilfælde blev der forsøgt med cremebehandling i 6 uger, uden held. Han skal opereres for der i april måned. 
tal med lægen - det er jo ‘no big deal’ at gøre noget ved, men utroligt sårbart et emne når de fx bliver 15. Er mega glad for min søn fortalte det, for det kan jo blive utroligt svært for dem når de bliver voksne. 
jeg ville helt klart tale med lægen om det og hjælpe din søn

Tak for svar Vil klart ringe til lægen

Anmeld Citér

13. marts

Anonym

Min mand havde også forhudsforsnævring som barn og fik fjernet en del af forhuden. Han var 8 år dengang. Men ingen problemer med noget som helst som voksen. Forstår godt det ikke er rart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.