Snottet baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts

EmKI

Hvornår ville I bekymre jer over en snottet baby? Min dreng har været snottet/forkølet i cirka 3 uger, har brugt saltvandsdråber, og næse suger når det var mest nødvendigt. Det bliver dog ikke rigtigt bedre, og man kan høre der nogle gange sidder noget, som en hvæsen hvor vi andre ville hoste, men det gør han ikke. Han snorker også om natten. Han har dog ikke feber og spiser fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Så længe han spiser fint og ikke har feber ville jeg forsætter som du har gjort.

Anmeld Citér

10. marts

EmKI

Trepiger skriver:

Så længe han spiser fint og ikke har feber ville jeg forsætter som du har gjort.

Super! Så gør jeg det - jeg var lidt i tvivl om jeg skulle reagere yderligere, men hans almene tilstand er jo fin

Anmeld Citér

10. marts

Anonym

Først ved indtrækninger, slattenhed, ukontaktbar, høj feber over 3 dage eller tørre bleer. 

Få din baby til at grine. Tuml med baby og se om det ikke kan fremprovokere hoste. Grin er den skønneste måde at flytte sekret på

Anmeld Citér

10. marts

EmKI

Anonym skriver:

Først ved indtrækninger, slattenhed, ukontaktbar, høj feber over 3 dage eller tørre bleer. 

Få din baby til at grine. Tuml med baby og se om det ikke kan fremprovokere hoste. Grin er den skønneste måde at flytte sekret på

Han er desværre ikke helt gammel nok til, at han er begyndt at, ellers et godt foreslag! Jeg har indimellem dunket ham blidt i ryggen og set om det kunne hjælpe, men det gør det ikke helt

Anmeld Citér

10. marts

Anonym

Kan der være noget allergi inde over?

Hvordan er indeklimaet - og bruger i parfume i vaskepulver, skyllemiddel og badeprodukter?

Er han atopisk og har børneeksem (tørre pletter) osv? 

Værd at have allergivinkel med synes jeg. og hvis det var mig, ville jeg tale med lægen, for synes det er længe at være forkølet så længe og så lille. Tal for El og Hassel er meget høje lige nu. 

Anmeld Citér

10. marts

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Når han er så lille ville jeg nok tage til lægen og få tjekket ham, og følge op 2-3 uger efter hvis der stadig ikke er bedring.

min mindste hiver alt til sig, og startede livet med r’s-virus og corona samtidig… 

Hendes forkølelser er langvarige, og som du også beskriver. (Længste periode var 3 måneder)

Har taget hende til kontrol trods fin almen tilstand, for at sikre mig det ikke sætter sig på lungerne netop fordi (særligt når de er helt små) de simpelthen ikke kan hoste det op ordentligt. 

En ting der har hjulpet helt enormt meget her hjemme (og ja jeg ved det lyder åndssvagt men det virker altså&hellip er at sætte et hakket løg i en skål ind ved siden af hendes seng om natten når hun skal sove. Det har jeg gjort 2-3 dage så har det været væk hver gang… i værste fald, kan man sige hvis det ikke fungere for nogen er det værste der kan ske, at man har spildt et løg og værelset lugter lidt af løg en dags tid.. 

god bedring med ham.

Anmeld Citér

10. marts

EmKI

Anonym skriver:

Kan der være noget allergi inde over?

Hvordan er indeklimaet - og bruger i parfume i vaskepulver, skyllemiddel og badeprodukter?

Er han atopisk og har børneeksem (tørre pletter) osv? 

Værd at have allergivinkel med synes jeg. og hvis det var mig, ville jeg tale med lægen, for synes det er længe at være forkølet så længe og så lille. Tal for El og Hassel er meget høje lige nu. 

Hmm, det tror jeg ikke, vi lufter ud ofte og tørre af flere gange om ugen, vi ryger heller ikke, og bruger neutral og svanemærker vaskemiddel.

Jeg synes ikke han har noget udslæt, han er lidt tør og får stadig lidt hormonknopper. Kan være jeg lige skal høre sekretæren ved lægen, jeg skal alligevel ringe og bestille tid til 5 måneders vaccination.

Anmeld Citér

10. marts

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
EmKI skriver:

Hmm, det tror jeg ikke, vi lufter ud ofte og tørre af flere gange om ugen, vi ryger heller ikke, og bruger neutral og svanemærker vaskemiddel.

Jeg synes ikke han har noget udslæt, han er lidt tør og får stadig lidt hormonknopper. Kan være jeg lige skal høre sekretæren ved lægen, jeg skal alligevel ringe og bestille tid til 5 måneders vaccination.

Nogle børn har bare tendens til tør hud, har alle mine. Det kan være genetisk betinget. Særligt min mindste får meget hurtigt ekstremt tør hud, vi bruger helo 70% efter bad, og cerave lotion hver morgen/aften. Derudover kommer vi mandelolie i badet.

Jeg ville umildbart ikke være bekymret for allergi, og lægen vil næppe heller til at teste i blinde.

forkølelser kan vare længe, det vigtigste er bare at være opmærksom, og lige få fulgt op hos lægen hvis det forsætter. Aftal eventuelt med lægen hvis det ikke er bedre efter x antal uger så kommer I igen til tjek.

der er rigtig meget i omløb pt, og når man er lille er immunforsvaret så stærkt endnu.

Anmeld Citér

10. marts

EmKI

*.* skriver:

Nogle børn har bare tendens til tør hud, har alle mine. Det kan være genetisk betinget. Særligt min mindste får meget hurtigt ekstremt tør hud, vi bruger helo 70% efter bad, og cerave lotion hver morgen/aften. Derudover kommer vi mandelolie i badet.

Jeg ville umildbart ikke være bekymret for allergi, og lægen vil næppe heller til at teste i blinde.

forkølelser kan vare længe, det vigtigste er bare at være opmærksom, og lige få fulgt op hos lægen hvis det forsætter. Aftal eventuelt med lægen hvis det ikke er bedre efter x antal uger så kommer I igen til tjek.

der er rigtig meget i omløb pt, og når man er lille er immunforsvaret så stærkt endnu.

tak, jeg har nemlig heller ikke tænkt allergi, synes ikke han var nogen tegn - og hverken mig eller far har nogle allergier. 

jeg hører lige hos lægen når jeg alligevel skal spilde tid. Jeg synes nemlig også det har stået på længe, men har egentlig ikke været helt vildt bekymret fordi han jo har spist fint, og hans temperatur Max har været 37,6

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.