Svært ved at finde glæden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts

Anonym trådstarter

Jeg er endelig gravid og efter 1 års forsøg..

jeg er mega glad, men følere lidt min glæde bliver taget fra mig….

min partner siger at meget kan ske indtil 12 uger scanning og derfor skal jeg ikke glæde mig for meget endnu..

Jeg har ingen symptomer i denne graviditet udover at jeg er træt, så jeg har også lidt svært ved at forstå jeg er gravid..

jeg har sådan løst til at dele nyheden med venner og  familie, men vi har aftalt at vente til 12 uger scanning

det piner mig at alt skal være tys tys 

Jeg må ikke engang sige noget til vores datter

jeg er i uge 5-5 og vi har en tid til tidlig scanning den 22 marts

er det bare sådan det er i den tidlig fase i ens graviditet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts

Pippihaløj

Du skal da glæde dig alt det du kan. Hvis du aborterer, bliver du jo ikke mindre ked af at have været ked af det på forhånd? Og hvis du aborterer… skal du så græde overfor dine forældre og sige “jeg var gravid og aborterede”. Jeg har altid sagt det i uge 4. Det spiller ikke en rolle. Lukkethed kommer man i mine øjne ingen vejene ømed. 

At din mand er nervøs er altså ikke dit problem. Vis forståelse men han skal ikke gøre dig mere nervøs. Du har en meget større sandsynlighed (85-90 pct cirka) for at få et sundt barn i sidste ende. .. hvis ikke højere.

Anmeld Citér

10. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvor meget man glæder sig, hvem man taler med og hvornår, det er der jo ingen regler for. Din mand har helt ret i, at tingene er meget usikre i de første uger og at en positiv test ikke automatisk betyder baby - men derfor kan man jo sagtens glæde sig, hvis man føler det eller dele det med en veninde eller mor, eller hvad man nu gerne vil. Jeg ville ikke selv begynde at involvere børn før langt senere (jeg har en del tab bag mig og er derfor plaget af grimme erfaringer). Men igen - der er ingen regler og du må jo sammen med din mand finde en model som I begge kan være i. Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

10. marts

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg er helt enig i det første svar du får - det er da bare, at dele nyheden - måske bare med dine nærmeste? Fordi sorgen vil jo være den samme som hvis du ikke havde delt det jeg forstår din mand, at der er usikkerhed indtil scanning. Men glæd dig! Nyd det! Du er gravid

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Det lyder meget normalt det du beskriver og også den bekymring og tanke din kæreste har. Om folk ved det eller ej, kan du/i stadig godt glæde jer over graviditeten.

Det er helt op til jer at vurdere hvornår det føles rigtigt at fortælle andre om graviditeten. Går det galt kan det være rart at dele sorgen med andre, men man kan også risikere, at man ikke blevet mødt i sin sorg og at man får at vide ‘at det ikke er noget at være ked af det over for abort sker for mange hver dag’ (sagde en person til mig). Jeg har selv mistet 4 graviditeter, så vi har prøvet at inddrage familie og venner i sorgen, men også undladet at fortælle nogen om det, for det har været for ubehageligt med de spørgsmål og kommentarer man bliver mødt med. Så for min mand og jeg har det rigtige været at holde det for os selv og bare været hinanden trøst, støtte og opbakning. 

Anmeld Citér

13. marts

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Jeg er endelig gravid og efter 1 års forsøg..

jeg er mega glad, men følere lidt min glæde bliver taget fra mig….

min partner siger at meget kan ske indtil 12 uger scanning og derfor skal jeg ikke glæde mig for meget endnu..

Jeg har ingen symptomer i denne graviditet udover at jeg er træt, så jeg har også lidt svært ved at forstå jeg er gravid..

jeg har sådan løst til at dele nyheden med venner og  familie, men vi har aftalt at vente til 12 uger scanning

det piner mig at alt skal være tys tys 

Jeg må ikke engang sige noget til vores datter

jeg er i uge 5-5 og vi har en tid til tidlig scanning den 22 marts

er det bare sådan det er i den tidlig fase i ens graviditet?

Du skriver ikke noget om, hvor gammel jeres datter er. Mit svar afhænger nemlig meget af det. Hvis jeres datter ikke er særlig gammelt ville jeg helt sikkert vente meget længe med, at fortælle det, da hun ikke kan forholde sig til, at skulle vente så længe. Hvis jeres datter er teenager kan man godt fortælle det, da hun helt sikkert godt ved, hvad det indebærer. 

Jeg ville gå og glæde mig, og hvis du er utryg kan man jo købe sig til nogen tryghedsskandninger. Der vil selvfølgelig altid være en risiko i starten, men den er så lille. Det er meget forskelligt om man vil dele det med de nærmeste omkring en. Der er mange som venter til efter uge 12. Men det skal man gøre op med sig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.