Min kæreste har ADD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
6 svar
1 synes godt om
9. marts

2200NørrebroMor

Profilbillede for 2200NørrebroMor

Hej derude.

Min kæreste og faren til mit barn, er blevet udredt for ADD. Jeg skriver ganske enkelt for at høre, om nogen har erfaring med at være partner til en med add? Råd, vejledning - alt tages i mod med kyshånd.

Vi har en søn på to år. Vi skal til at finde ud af hvordan vi strukturerer vores familieliv, så alle kan være i det. 

Han har meget typiske add-træk. Nu nævner jeg bare de "mindre" positive:

- svært ved at overskue ting, særligt ting som ikke er planlagte. Temperement, vredesudbrud, kan ikke træffe eksekutive beslutninger, koncentrationsbesvær, har problemer med manglende motivation (han har fx ikke gennemført en uddannelse, da han har svært ved at forstætte i noget, hvis motivationen ikke er der). 

Jeg ser fremt til at høre jeres erfaringer. Jeg frabeder mig kritiske  kommentarer i stil med "han skal bare tage sig sammen" osv. Jeg kender lyden, og jeg hører det (desværre) tit. Jeg har læst virkelig meget op på adhd og add diagnoser, og jeg ved, at det kan man ikke "bare". Så. Jeg håber på konstruktiv feedback. Tusind tak. 

Bedste hilsner, 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Fast struktur, forudsigelighed, planlæg ting. Ha’ en stor familiekalender hængende, hvor I kan se hvad I skal og hvornår. Jeg arbejder med specialbørn og tror selv at jeg har noget ADD, så de ting fungerer godt for mig.

Anmeld Citér

9. marts

2200NørrebroMor

Anonymvic skriver:

Fast struktur, forudsigelighed, planlæg ting. Ha’ en stor familiekalender hængende, hvor I kan se hvad I skal og hvornår. Jeg arbejder med specialbørn og tror selv at jeg har noget ADD, så de ting fungerer godt for mig.

Tusinde tak for svar!

Anmeld Citér

10. marts

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Jeg bor ikke sammen med en person med ADD. Men min barndomsveninde har fået det konstateret som voksen. Pludselig giver det mening hvorfor hun (der ellers er veluddannet og vildt fagligt dygtig) er blevet fyret et utal af gange. De har muligheden for, at hun en periode kan gå hjemme og have en struktureret hverdag. Derudover har hun kastet sig over at lære at spille klaver - noget der virkelig motiverer hende. 

Har din kæreste en hobby eller en interesse? Noget der gør ham glad? 

Anmeld Citér

10. marts

2200NørrebroMor

Seldomseen skriver:

Jeg bor ikke sammen med en person med ADD. Men min barndomsveninde har fået det konstateret som voksen. Pludselig giver det mening hvorfor hun (der ellers er veluddannet og vildt fagligt dygtig) er blevet fyret et utal af gange. De har muligheden for, at hun en periode kan gå hjemme og have en struktureret hverdag. Derudover har hun kastet sig over at lære at spille klaver - noget der virkelig motiverer hende. 

Har din kæreste en hobby eller en interesse? Noget der gør ham glad? 

Tak for svar.

Ja, han spiller trommer og har gået til fodbold i mange år, men igen, han skifter fra klub til klub og bliver ikke ved den samme hvis der fx er problemer. Det er virkelig ærgerligt. Han er ikke sådan særlig vedholdende

Anmeld Citér

10. marts

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså jeg tænker selvom der først er kommet navn på nu, har din kæreste jo altid haft add og du må derfor være vant til det

Men ja selvom man har add kan der også være godt at blive holdt til ilden, motiverer til at han får gennemført en uddannelse osv. Sæt nogle mål som han skal opfylde, det kan være små mål som nu gennemføre vi første semestre osv 

Anmeld Citér

10. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg tænker om han er i noget behandling? Det er ret væsentligt og vigtigt (og særligt vreden skal han have værktøjer til at håndtere!)

Dernæst skal du nok ikke forvente at så meget ændre sig. Han vil altid have disse udfordringer. Men som de andre nævner er struktur og forudsigelighed vigtigt.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.