Bekymret og nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts

Anonym trådstarter

Jeg har lavet et opslag omkring om at teste meget tidligt positiv. 

Vi har kun haft samleje 1 gang og testede positiv 6 dage efter og testen blev meget få dage efter rigtig flot positiv. Jeg er så glad men samtidig os meget nervøs for at miste igen. Har haft to spontane aborter og er nu i uge 4+3 

Mit spørgsmål: jeg er så pisse bange for at miste igen, hver gang jeg skal tisse er det med sådan en “please” for der ikke er blod på papiret og bare de mindste smerter i mave og lænd gør mig så nervøs og samtidig er jeg os nervøs over om der kunne være to.

Jeg har en tid til scanning i uge 6+2 d. 21 marts men har så meget lyst til at tag til en scanning slut næste uge evt d. 13-14 - både for at få en afklaring om der måske er to og om det udvikler sig som det skal - er det helt tosset at gøre det? 

Ved godt det “bare er en uge mere” men en uge betyder meget når man går og er så nervøs over at miste igen og samtidig os lidt bekymret for om der er to..hvad havde I gjort?  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Bekymringer er en naturlig del af livet. 

bekymring kan ikke forlænger livet, men snarere kan gøre det mere besværligt.

Tillykke med maven spændende kan godt forstå du eller I glæder jer til at se om alt er okay. 

Tror på alt er okay

Anmeld Citér

9. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Er du sikker på, en scanning vil fjerne din frygt for at miste? Den kan jo kun fortælle, at alt (forhåbentlig) er fint lige i det øjeblik, den foretages. Den kan måske betrygge dig lige da, men du vil jo stadig vide, at der fortsat er en risiko. 
Om der er to eller ej, vil jo heller ikke ændre sig af, at du får besked om det en uge før eller senere. 
Så rationelt set virker det helt unødvendigt med en ekstra scanning. Om det alligevel vil være en hjælp for dig, er jo svært at sige. 

Anmeld Citér

9. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Hvis det kan give dig noget ro, må du gøre det. Men som angst er, går der nok ikke længe før det ikke er nok og du igen har brug for en form for bekræftelse på at alt er vel også er det en negativ cirkel du er i. Jeg ville få ro i kroppen, håndtere angsten, nyde nuet og afvente den rigtige scanning. 

Anmeld Citér

9. marts

Pippihaløj

Du har en meget flot og fin test. Og du vil ikke kunne se særlig meget på en scanning overhoved på dette tidspunkt. Der er intet logisk ved at gøre det. Men hvis du gerne vil bruge 500 på det kan du jo godt gøre det

Spar pengene til baby ting og gå en tur i det gode forårsvejr.

Anmeld Citér

9. marts

drabo

Profilbillede for drabo

Det er super svært at være i, har været der selv, men tror ikke en scanning tidligere vil give dig mere ro. Jo måske i øjeblikket, men lige efter så starter bekymringen igen.

selv en scanning 6+2 er måske lige tidligt nok fordi bare en lille usikkerhed i befrugtningstidpunktet kan gøre, at du ikke vil se hjerte link, så hvis du kunne ville jeg vente til 7+.

tror du skal arbejde med at være i følelsen af usikkerhed for indtil man mærker baby vil den være der, og det er ikke vejen frem at få scanninger hver uge.

måske prøve at hvile i følelsen af, at det er ok at være bange, men samtidig er der ikke noget du kan gøre for at sikre at graviditeten går som planlagt.

det er svært når man brændende ønsker sig barnet og har oplevet at ens krop før har “svigtet”, men man er nød til at prøve at finde en måde at være i det på.

held og lykke med det hele

Anmeld Citér

9. marts

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Bekymringer er en naturlig del af livet. 

bekymring kan ikke forlænger livet, men snarere kan gøre det mere besværligt.

Tillykke med maven spændende kan godt forstå du eller I glæder jer til at se om alt er okay. 

Tror på alt er okay

Tusind tak

Anmeld Citér

9. marts

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Er du sikker på, en scanning vil fjerne din frygt for at miste? Den kan jo kun fortælle, at alt (forhåbentlig) er fint lige i det øjeblik, den foretages. Den kan måske betrygge dig lige da, men du vil jo stadig vide, at der fortsat er en risiko. 
Om der er to eller ej, vil jo heller ikke ændre sig af, at du får besked om det en uge før eller senere. 
Så rationelt set virker det helt unødvendigt med en ekstra scanning. Om det alligevel vil være en hjælp for dig, er jo svært at sige. 

Absolut ikke, lige nu synes jeg bare tiden går så langsomt og ja, er bare så nervøs hele tiden - og du har nok ret det er måske bedst bare at vente den uge mere…

Ovevejer os at ringe til lægen og få taget en blodprøve så man kunne se om hcg stiger som det skal. Ved min sidste SA begyndte jeg at pletbløde og allerede der begyndte hcg at falde, men bløder ikke nu og ved heller ikke om det giver mening og få taget en blodprøve nu har nok bare brug for et eller andet der lige viser/fortæller mig at alt er fint for nu

Anmeld Citér

9. marts

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Hvis det kan give dig noget ro, må du gøre det. Men som angst er, går der nok ikke længe før det ikke er nok og du igen har brug for en form for bekræftelse på at alt er vel også er det en negativ cirkel du er i. Jeg ville få ro i kroppen, håndtere angsten, nyde nuet og afvente den rigtige scanning. 

Det tror jeg faktisk er et rigtig godt råd 

Købte mig fattig i scanninger sidste gang og fik al’ muligt forskelligt afvide alt efter hvem jeg var hos - det var sådan en rutsjebane af følelser og alligevel endte det med en abort 

Så ja, måske det bare er en ide at nyde en dag af gangen og prøve at fokusere på det positive ved bl.a. ingen blødning og andre tegn på abort tak for dit svar 

Anmeld Citér

9. marts

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte min læge. Inden mine nuværende graviditet havde jeg også to ufrivilligt aborter. Derfor kontaktede jeg min læge tidligt, og gennem min læge fik jeg en  henvistning til en tidlig scanning på hospitalet i uge 7. Jeg havde et behov for at min læge var med inde over, også i tilfælde af at det igen ikke skulle gå, at der var nogen der kunne "gribe" mig. 

I dag er jeg 28+0, så tredje gang kan godt være lykkens gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.