Hvad sker der nu ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. marts

Mcr

Profilbillede for Mcr

Halløj 

jeg skriver fordi jeg er helt rundt på gulvet

jeg var ved lægen og få taget min anden HCG blodprøve, hvor jeg så spørger længen hvad planene nu ? 

hun svare følgende: Ja første skal det lige siges du er lige over marginalen med 53 så vi skal lige sikre at du er gravid. Hvis den er stiger så skal vi ses igen når du er 8 uger..

jeg spørger om hun ved hvor langt jeg er henne, for jeg er slev meget i tvivl med en cyklus på 30-50 dage. 

hun svare: pas men jeg gætter på engang i slutningen af månedende, siden den HCG er så lavet. Derudover laver sygehuset ikke længere termins berigende scanninger.

jeg spørger hvad der skal ske så der når jeg kommer igen ? 

hvor i hun svare: vi tager din blodprøve for at sikre os du stadig er gravid og laver en henvisning til gynækologisk..

så nu spørger jeg jer er det rigtig at man ikke kan blive sendt til gynækologisk hvis man er helt i tvivl med termin,og hvordan var jeres oplevelse ved lægen ? 

jeg troede at hvis man stod med en positiv test at man skulle kontakte lægen med det sammen, var det forkert ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts

NH

Profilbillede for NH

Normalt skal du ikke se lægen før du er 8 uger henne, til blodprøver mm.

er du i tvivl om termin kan to blodprøver måle hcg og give en ide om hvor langt du er henne.

så der lyder umiddelbart rigtig nok… især hvis din hcg ikke er højere, som er du ikke langt henne. 

du kan købe en tryghedsscanning hvis du har behov for mere konkret svar med termin ��

Anmeld Citér

3. marts

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mcr skriver:

Halløj 

jeg skriver fordi jeg er helt rundt på gulvet

jeg var ved lægen og få taget min anden HCG blodprøve, hvor jeg så spørger længen hvad planene nu ? 

hun svare følgende: Ja første skal det lige siges du er lige over marginalen med 53 så vi skal lige sikre at du er gravid. Hvis den er stiger så skal vi ses igen når du er 8 uger..

jeg spørger om hun ved hvor langt jeg er henne, for jeg er slev meget i tvivl med en cyklus på 30-50 dage. 

hun svare: pas men jeg gætter på engang i slutningen af månedende, siden den HCG er så lavet. Derudover laver sygehuset ikke længere termins berigende scanninger.

jeg spørger hvad der skal ske så der når jeg kommer igen ? 

hvor i hun svare: vi tager din blodprøve for at sikre os du stadig er gravid og laver en henvisning til gynækologisk..

så nu spørger jeg jer er det rigtig at man ikke kan blive sendt til gynækologisk hvis man er helt i tvivl med termin,og hvordan var jeres oplevelse ved lægen ? 

jeg troede at hvis man stod med en positiv test at man skulle kontakte lægen med det sammen, var det forkert ?

Ja, det er helt normalt. Normalt kontakter man ikke egen læge før uge 8. Lægen kan jo intet gøre

Men når du nu har fået taget blodprøver, der viser du ikke er særligt langt henne så er det nok fint at vente og se.

Anmeld Citér

3. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det er meget normalt at der ikke rigtig sker noget før uge 8, med mindre man selv ønsker vished via en privat scanning. Meget kynisk sagt kan man jo sige, at en del graviditeter går til af sig selv i de første uger og at lægen intet kan gøre til eller fra i den sammenhæng. Når du har testet positiv med HCG på 53 er du formentlig i uge 4/5-stykker. Det kan give lidt at pejle efter, selvom intervallerne for HCG er enormt brede og usikre. 

Anmeld Citér

3. marts

Mcr

Profilbillede for Mcr

Så lærte jeg noget nyt i dag

jeg vidste virkelige ikke hvad fan jeg skulle gøre, da min første graviditet ret og letter kaotisk

jeg er selv ret usikker hvor langt jeg er fordi min cyklus er ret fuckt up som i 30-52 dage i mellem..

men ja blod prøven vist i dag 446 hvilke er godt tro jeg da det er da en okay stigning

men jeg kontakter dem igen om 3 uger så ser vi og jeg har også bestilt hos en privat for at give lidt klarhed

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.