Vække 3 mdr gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
10 svar
4 synes godt om
2. marts

EmKI

Hej

jeg har en dreng der førhen ikke har sovet de længste lure. Han er dog begyndt at sove bedre, og få opfyldt sit søvn behov mere efter vi har investeret i en slyngevugge.

han har nu sovet siden 16.50, afbrudt af en halv time hvor han var vågen for at spise.

mit dilemma er nu, skal jeg vække ham, så jeg ikke risikere at han ikke sover i nat? (Han plejer fint at kunne sove om natten, dog spiser han tit) eller skal jeg bare lade ham sove?

jeg er jo egentlig ikke så stor tilhænger af, at vække en baby, før måske de 6-7-8 måneder hvor man måske begynder at kontrollere deres lure lidt mere. Men jeg vil jo helst heller ikke være oppe hele natten. Så hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
EmKI skriver:

Hej

jeg har en dreng der førhen ikke har sovet de længste lure. Han er dog begyndt at sove bedre, og få opfyldt sit søvn behov mere efter vi har investeret i en slyngevugge.

han har nu sovet siden 16.50, afbrudt af en halv time hvor han var vågen for at spise.

mit dilemma er nu, skal jeg vække ham, så jeg ikke risikere at han ikke sover i nat? (Han plejer fint at kunne sove om natten, dog spiser han tit) eller skal jeg bare lade ham sove?

jeg er jo egentlig ikke så stor tilhænger af, at vække en baby, før måske de 6-7-8 måneder hvor man måske begynder at kontrollere deres lure lidt mere. Men jeg vil jo helst heller ikke være oppe hele natten. Så hvad tænker i?

jeg har altid sat barnets søvnrytme før mit eget behov...

medmindre det er fordi du skal noget vigtigt i morgen tidlig og har brug uafbrudt søvn.. men selv der ville jeg vælge at lade baby sove..

der er så mange studier med hvor vigtigt det er at de får lov at sove når de gør det...

Anmeld Citér

2. marts

Pippihaløj

EmKI skriver:

Hej

Du skal ikke kontrollere en babys lur. Hvis de sover længere når de er 6-7 mnd skal de heller ikke vækkes. Det er vigtigt for deres hjernes udvikling og vigtigere end at du er udhvilet. 

Anmeld Citér

2. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Nej du skal ikke vække en baby, heller ikke når den er 6,7 eller 8 mdr. Dit barn har brug for søvn for at udvikle sig og bearbejde indtryk. 

Anmeld Citér

2. marts

EmKI

Wampires skriver:

jeg har altid sat barnets søvnrytme før mit eget behov...

medmindre det er fordi du skal noget vigtigt i morgen tidlig og har brug uafbrudt søvn.. men selv der ville jeg vælge at lade baby sove..

der er så mange studier med hvor vigtigt det er at de får lov at sove når de gør det...

Jeg skal intet imorgen, og selvfølgelig er hans søvn behov over mit. Jeg får ikke uafbrudt søvn ligemeget hvad, da der oftest max går to timer mellem amning om natten, så det er heller ikke fordi jeg forventer det. Det er kun fordi det er så uvant at han sover sådan, og jeg tænker jo netop også det må være fordi han har behov for det, men man kan godt have brug for lidt sparring

Anmeld Citér

2. marts

EmKI

Pippihaløj skriver:

Du skal ikke kontrollere en babys lur. Hvis de sover længere når de er 6-7 mnd skal de heller ikke vækkes. Det er vigtigt for deres hjernes udvikling og vigtigere end at du er udhvilet. 

Det er heller ikke fordi jeg ville vække når de blev større - men mere ift at kontrollere antallet af lure når de bliver lidt større. Lige nu er lurerne jo meget bare placeret efter 1,5 times vågen tid, og derfor mere styrtet af hvornår han sidst vågnede, end en rytme med lure på bestemte tidspunkter

Anmeld Citér

2. marts

EmKI

Minime2018 skriver:

Nej du skal ikke vække en baby, heller ikke når den er 6,7 eller 8 mdr. Dit barn har brug for søvn for at udvikle sig og bearbejde indtryk. 

Jeg blev kun i tvivl fordi det jo nu egentlig er ved at være nattetid. Jeg ville heller ikke på den måde vække ham senere, det er mere ift at man på et tidspunkt jo mere styre hvor mange lure de har, hvor det lige nu jo er med styret af, at hans vågne tid ikke bliver for lang. Men tak for svar, jeg har ikke lige oplevet han sover sådan før, derfor stod jeg lige og blev i tvivl, og nu vågnede han også helt af sig selv

Anmeld Citér

3. marts

Pippihaløj

Jeg blev kun i tvivl fordi det jo nu egentlig er ved at være nattetid. Jeg ville heller ikke på den måde vække ham senere, det er mere ift at man på et tidspunkt jo mere styre hvor mange lure de har, hvor det lige nu jo er med styret af, at hans vågne tid ikke bliver for lang. Men tak for svar, jeg har ikke lige oplevet han sover sådan før, derfor stod jeg lige og blev i tvivl, og nu vågnede han også helt af sig selv

Min søn sov engang fra 10-17.00 i barnevognen mens jeg var på café og gåtur med en veninde. Han var samme alder og det gentog sig ikke.

Nyde det når det sker. 

Anmeld Citér

3. marts

EmKI

Pippihaløj skriver:

Min søn sov engang fra 10-17.00 i barnevognen mens jeg var på café og gåtur med en veninde. Han var samme alder og det gentog sig ikke.

Nyde det når det sker. 

Jeg nød det også! Og idag køre vi på ren powernaps

Anmeld Citér

3. marts

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ville ikke vække. 

Og ville heller ikke bruge slyng vuggen med mindre det er med søvn for øje..  At du vurdere at nu det godt at barnet er træt til en god lang lur så slyng vuggen hvis ikke barnevogn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.