Farve hår som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts

Anonym trådstarter

Må man farve hår når man er gravid ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Der er ingen lov imod det Men al unødvendig “kemi” giver det jo mening at holde sig så langt fra, som man kan, hvis man vil følge anbefalingeren… herunder også hårfarve… 

Anmeld Citér

2. marts

Anonym

Må man farve hår når man er gravid ? 

Det er op til en selv. 

Jeg har farvet mit hår under alle mine 4 graviditeter

Anmeld Citér

2. marts

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Hvad med en økofrisør? Mellemvejen

Anmeld Citér

2. marts

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Hvad med en økofrisør? Mellemvejen

Findes der øko frisør ?

Anmeld Citér

2. marts

Pippihaløj

Anonym skriver:

Findes der øko frisør ?

Man bør ikke farve hår men det bedste “øko” der findes er zens og det værste er hjemmefarve.

Anmeld Citér

3. marts

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hårfarvning frarådes.

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Pippihaløj skriver:

Man bør ikke farve hår men det bedste “øko” der findes er zens og det værste er hjemmefarve.

Jeg hjemmefarvede to gange under min graviditet. Det skete der virkelig intet ved. Men det er jo op til en selv. 

Anmeld Citér

12. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Jeg hjemmefarvede to gange under min graviditet. Det skete der virkelig intet ved. Men det er jo op til en selv. 

Jeg kunne personligt også godt finde på at fravige anbefalinger på forskellige områder - så min kommentar er ikke tiltænkt som fordømmende på det område.

Men det er dog helt umuligt at vide, hvad den langsigtede skade af uhensigtsmæssig kemi - det er netop pointen. Så vi aner ikke “hvad der sker ved det” - fx i form af langsigtede allergier, nedsat fertilitet eller hvad søren man ellers lige kan komme på… 

Anmeld Citér

12. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det er jo op til en selv hvilke risici man vil udsætte sit barn i maven for. Jeg gik med makeup hver dag, og neglelak i ny og næ, og drak også et et halvt glas champagne to gange. Men ville aldrig farve hår, også selvom der tilbydes sunde løsninger. Der findes ingen sunde løsninger men der findes noget der er mindre kemi i.

Men jeg ville ikke turde tage chancen for hjerneskade eller allergi hos barnet fordi jeg ikke kunne vente med at farve hår.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.